Pred Vama je primer analitičkog prikaza teksta propisa. Radi lakšeg sagledavanja njegovih izmena i dopuna, nova sadržina odredaba data je zelenom, dok je prethodna data crvenom bojom. Nepromenjene odredbe nisu posebno označene, tako da pregledanjem crno-zelenog teksta pregledate važeću, a crno-crvenog teksta, prethodnu verziju propisa. Pregled teksta i izvršenih izmena i dopuna je lakši, brži i praktičniji. U pravnoj bazi Paragraf Lex na ovaj način možete pristupiti svim zakonima.
Propis - analitički prikaz promenaZAKON O POLJOPRIVREDI I RURALNOM RAZVOJU("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 10/2013 - dr. zakon, 101/2016, 67/2021 - dr. zakon i 114/2021) |
PRIMER
Strategija poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije
[ČLAN 2 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Član 4
Strategijom poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije određuju se dugoročni pravci razvoja poljoprivrede, i to: uspostavljanje tržišne ekonomije, povećanje profitabilnosti poljoprivrede Republike Srbije i briga o razvoju ruralnih oblasti.
Strategija poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije (u daljem tekstu: Strategija) usklađuje se sa strateškim dokumentima Republike Srbije.
Strategiju donosi Vlada, na predlog Ministarstva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje planski sistem Republike Srbije [za period od najmanje 10 godina].
Ministarstvo prati realizaciju Strategije i predlaže njeno usklađivanje sa realnim potrebama u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja.
Strategija se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Nacionalni program za poljoprivredu
[ČLAN 3 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Član 5
Nacionalnim programom za poljoprivredu (u daljem tekstu: Nacionalni program) utvrđuju se srednjoročni i kratkoročni ciljevi poljoprivredne politike, način, redosled i rokovi za ostvarivanje navedenih ciljeva, očekivani rezultati, kao i oblik, vrsta, namena i obim pojedinih podsticaja.
Nacionalni program, na predlog Ministarstva, donosi Vlada u skladu sa zakonom kojim se uređuje planski sistem Republike Srbije [za period koji ne može biti duži od sedam godina].
Nacionalni program objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Nacionalni program ruralnog razvoja
[ČLAN 4 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Član 6
Nacionalni program ruralnog razvoja sadrži mere i druge aktivnosti, kao i očekivane rezultate, oblike, vrste namene i obim pojedinih mera podsticaja.
Nacionalni program ruralnog razvoja, na predlog Ministarstva, donosi Vlada u skladu sa zakonom kojim se uređuje planski sistem Republike Srbije [za period koji ne može biti duži od sedam godina].
Nacionalni program ruralnog razvoja objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Poslove pripreme i izmene Nacionalnog programa ruralnog razvoja, kao i poslove programiranja, evaluacije, praćenja realizacije programa, izveštavanja, koordinacije i promocije, vrši organizaciona jedinica Ministarstva koja obavlja poslove ruralnog razvoja.
[Za praćenje Nacionalnog programa ruralnog razvoja biće odgovoran deo Ministarstva nadležnog za poslove ruralnog razvoja.]
[ČLAN 5 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Član 7
(Brisan)
[Član 7
Za poslove pripreme i izmene Programa ruralnog razvoja, kao i za poslove programiranja, evaluacije, praćenja realizacije programa, izveštavanje, koordinaciju i sprovođenje mera tehničke pomoći ruralnom razvoju, u skladu sa zahtevima EU, biće odgovoran deo ministarstva, nadležan za poslove ruralnog razvoja.
Način i postupak izvršavanja poslova i zadataka iz stava 1. ovog člana, kao i osnivanje potrebnih radnih tela u skladu sa zahtevima EU, uređuju se posebnim podzakonskim aktima.]
IPARD program
[ČLAN 6 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Član 7a
IPARD program sadrži opšte i specifične ciljeve, mere i druge aktivnosti, kao i očekivane rezultate, oblike, vrste, namene, intenzitet pomoći i obim pojedinih mera IPARD podsticaja.
IPARD program na predlog Ministarstva donosi Vlada.
IPARD program objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Ministar bliže propisuje lica koja ostvaruju pravo na IPARD podsticaje, iznos podsticaja, kao i uslove, način i postupak sprovođenja IPARD programa.
Ministar bliže propisuje metodologiju utvrđivanja referentnih cena.
Poslove pripreme i izmene IPARD programa, kao i poslove programiranja, evaluacije, praćenja realizacije programa, izveštavanja, promocije, koordinacije i sprovođenja mere Tehnička pomoć, u skladu sa zahtevima EU, vrši organizaciona jedinica Ministarstva koja obavlja poslove upravljanja IPARD programom.
[ČLAN 7 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Mera LEADER
Član 7b
Mera LEADER (Liaison Entre Actions de Développement de l'Economie Rurale - veza između aktivnosti za razvoj ruralne ekonomije) jeste IPARD mera koja se sprovodi kroz realizaciju lokalnih strategija ruralnog razvoja, koje u skladu sa ovim zakonom i IPARD programom pripremaju i sprovode lokalne akcione grupe.
Lokalna strategija ruralnog razvoja jeste planski dokument koji je za određenu teritoriju izradila lokalna akciona grupa za programski period IPARD programa i koja je odobrena od strane Uprave za agrarna plaćanja.
Status lokalne akcione grupe stiče udruženje na određenoj teritoriji u Republici Srbiji koja obuhvata ruralna područja, čiji su osnivači ili članovi domaća i strana fizička i pravna lica i jedinice lokalne samouprave, koje je registrovano u skladu sa propisima kojima se reguliše pravni položaj udruženja, koje kao obavezne organe upravljanja ima skupštinu, upravni odbor i zastupnika, čiji su obavezni ciljevi propisani ovim zakonom i kome je odobrena lokalna strategija ruralnog razvoja.
Ciljevi iz stava 3. ovog člana jesu:
1) jačanje integrisanog teritorijalnog razvoja i poboljšanje uslova za upravljanje i odlučivanje na više nivoa uz primenu pristupa odozdo-nagore;
2) doprinos privrednom, socijalnom i kulturnom razvoju lokalne zajednice, kao i promovisanje ciljeva zaštite životne sredine;
3) povezivanje svih učesnika lokalnog razvoja kroz aktivnosti umrežavanja, širenja znanja i podrške inovacijama;
4) saradnja sa domaćim i inostranim partnerima u cilju jačanja kapaciteta svih učesnika lokalne zajednice.
Ministarstvo vodi evidenciju udruženja koja imaju status lokalne akcione grupe, radi sprovođenja mere LEADER, koja naročito sadrži podatke o:
1) nazivu, sedištu i adresi lokalne akcione grupe;
2) teritoriji naseljenih mesta/opština koju obuhvata lokalna akciona grupa;
3) mestu i datumu osnivanja lokalne akcione grupe;
4) matičnom broju i poreskom identifikacionom broju (PIB);
5) osnivačima i zakonskom zastupniku lokalne akcione grupe;
6) lokalnoj strategiji ruralnog razvoja.
Ministar bliže propisuje metodologiju za pripremu lokalne strategije ruralnog razvoja i obaveznu sadržinu, kao i način vođenja i obrazac evidencije o lokalnim akcionim grupama.
Programi međunarodnih podsticaja poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja u Republici Srbiji
Član 7v
Ministarstvo učestvuje u predlaganju i pripremi posebnih međunarodnih ugovora i drugih međunarodnih sporazuma između Republike Srbije i drugih država i međunarodnih organizacija, koji sadrže programe međunarodnih podsticaja poljoprivredne politike i ruralnog razvoja u Republici Srbiji.
Ministar bliže propisuje lica koja ostvaruju pravo na podsticaje, iznos podsticaja, kao i uslove, način i postupak sprovođenja programa međunarodnih podsticaja poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja u Republici Srbiji, u skladu sa međunarodnim sporazumom iz stava 1. ovog člana i ovim zakonom.
III UPRAVA ZA AGRARNA PLAĆANJA
[ČLAN 8 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]
Član 8
Obrazuje se Uprava za agrarna plaćanja, kao organ uprave u sastavu Ministarstva.
Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava) obavlja sledeće poslove:
1) vrši izbor postupaka u skladu sa kriterijumima, mehanizmima i pravilima utvrđenim propisima za dodelu podsticaja;
2) raspisuje konkurs za dodelu podsticaja;
3) objavljuje javni poziv za podnošenje prijava za ostvarivanje prava na podsticaje sa uslovima za korišćenje prava na podsticaje;
4) proverava ispunjenost uslova za odobravanje i isplatu sredstava po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaj u skladu sa propisima i uslovima na konkursu i gde je to potrebno i po pravilima javnih nabavki;
5) priprema ugovor o korišćenju podsticaja između Uprave i korisnika sredstava podsticaja;
6) odlučuje o pravu na podsticaje;
7) vrši isplatu na osnovu ostvarenog prava na podsticaj;
7a) sprovodi postupak za povraćaj sredstava u slučaju neispunjenja obaveza od strane korisnika ili neosnovane isplate sredstava;
8) vrši administrativnu kontrolu i kontrolu na licu mesta;
9) uspostavlja i vodi računovodstveno evidentiranje obaveza i isplata;
10) sprovodi programe međunarodnih podsticaja poljoprivredne politike u Republici Srbiji;
11) vodi Registar poljoprivrednih gazdinstava;
12) vrši nezavisnu internu reviziju;
13) dostavlja izveštaje i analize ministru;
14) obavlja druge poslove, u skladu sa [ovim] zakonom.
Potpunom tekstu mogu pristupiti samo pretplatnici na pravnu bazu Paragraf Lex. Za više informacija,
pogledajte https://www.paragraf.rs/strane/pravna_baza_paragraf.html