Zastava Bosne i Hercegovine

Stručni komentar

PREPORUKE ZA RAD TERETANA I FITNES KLUBOVA NAKON UKIDANJA VANREDNOG STANJA


Na internet stranici Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" objavljene su preporuke koje sadrže mere koje treba da budu sprovedene pre početka rada.

1. Pre otvaranja teretane/fitnes kluba potrebno je napraviti plan rada u pogledu organizacije radnog vremena i broja zaposlenih (na primer: organizovanje onlajn časova i angažovati minimalan broj zaposlenih za obezbeđenje procesa rada u teretani/fitnes klubu formiranjem dva ili više timova koji će se nedeljno smenjivati u radu od kuće i onlajn).

2. Ograničiti broj osoba koje istovremeno borave u teretani/fitnes klubu. Dužinu boravka grupa u teretani/fitnes klubu prilagoditi vrsti i sadržaju aktivnosti.

3. Korisnici usluga moraju unapred zakazati termin telefonom ili elektronskom poštom i tada dobijaju obaveštenje o pravilima i uslovima za korišćenje. Ulazak korisnika mora biti kontrolisan od strane zaposlenih na ulaznim vratima. Na sajtu teretane/fitnes kluba, na ulazu na vidnom mestu i u objektu obavezno moraju biti istaknuta pravila ponašanja zaposlenih i korisnika usluga.

4. Na ulasku postaviti dezobarijeru - sunđer ili krpu natopljenu dezinfekcionim sredstvom na bazi hlora u skladu sa uputstvom proizvođača.

5. Obezbediti dozer za dezinfekciju ruku (poželjno beskontaktni) i jasno istaknuto obaveštenje o obavezi dezinfekcije ruku pri ulasku.

6. Zaposleni i korisnici treba da nose masku tako da maska prekriva nos, usta i bradu.

7. Korisnici usluga moraju biti bez simptoma koji ukazuju na COVID-19 (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma - kašalj, kratkoća daha, otežano disanje, gubitak čula ukusa i mirisa).

8. Korisnici treba da dođu u teretanu obučeniza trening sa svom potrebnom opremom i garderobom, a obuću prezuti na ulazu u teretanu, staviti u kesu i okačiti na mestu posebno za to adaptiranom pored ulaza. Prostor za presvlačenje obuće posle svakog korisnika očistiti i dezinfikovati.

9. Svlačionice i skladišta opreme za sada držati zatvorene, kao i kupatila za tuširanje posle korišćenja teretane.

10. U toaletima obezbediti sapune i papirne ubruse i sprovoditi redovnu dezinfekciju površina.

11. Sve vreme rada teretane/fitnes kluba omogućiti prirodno provetravanje prostorija. Posle svake grupe, a pre ulaska naredne potrebno je sprovesti postupak provetravanja, čišćenja, pranja i dezinfekcije prostorija (za vežbanje, svlačionica, toaleta) i sprava i rekvizita za vežbanje.

12. Preporuka je da kafeterije i slični prostori gde se služe voda, sokovi ili hrana, a koji se nalaze u sklopu teretane/fitnes kluba, ne rade do daljnjeg, kako bi se sprečilo okupljanje i zadržavanje većeg broja osoba na jednom mestu.

13. Pre napuštanja teretane/fitnes kluba treba dezinfikovati ruke, ukloniti i odložiti masku u kantu za smećei ponovo dezinfikovati ruke. Sav otpad, u koji spadaju i upotrebljene maske, odlaže se u plastičnu kesu koja se mora vezati pre odlaganja u kontejner.

14. Na otvorenom prostoru moguće je organizovati grupne vežbe u kojima nema direktnog kontakta između učesnika i uz poštovanje fizičke distance od najmanje dva metra.

15. Osigurati nadzor nad zdravstvenim stanjem zaposlenih. Zaposleni treba svakodnevno pre dolaska na posao da mere temperaturu i proveravaju da li imaju neki od simptoma COVID-19. U slučaju pojave ovih simptoma zaposleni treba da se javi nadređenom i ne dolazi na posao dok ne dobije instrukcije svog izabranog lekara u domu zdravlja.

Napomena: Preporuke su podložne izmenama u zavisnosti od promene epidemiološke situacije.

Redakcija