Zastava Bosne i Hercegovine

Stručni komentar

OBAVEŠTENJE REPUBLIČKOG FONDA ZA PENZIJSKO I INVALIDSKO OSIGURANJE O PODNOŠENJU ZAHTEVA ZA OSTVARIVANJE PRAVA IZ PENZIJSKOG I INVALIDSKOG OSIGURANJA ELEKTRONSKIM PUTEM ZA VREME TRAJANJA VANREDNOG STANJA

• Svi obrasci zahteva i žalbi nalaze se na sajtu Fonda i korisnici ih mogu odšampati, popuniti, i skenirane dostaviti na mejl adresu Fonda. Na isti način mogu se dostaviti i dokazi koji su potrebni za odlučivanje, a koji su navedeni u obrascu zahteva. Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti da navedene zahteve, odnosno žalbe podnose putem i-meila, isti se mogu podneti i putem pošte •


Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje je uputio Obaveštenje o podnošenju zahteva za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja elektronskim putem, a u skladu sa merama Vlade za vreme trajanja vanrednog stanja, uvedenog u cilju sprečavanja pojave, širenja i suzbijanja virusa COVID-19.

Korisnicima je omogućeno da zahteve dostave na mejl adresu Fonda e-salter@pio.rs i e-salter2@pio.rs. Svi obrasci zahteva se nalaze na sajtu Fonda https://www.pio.rs/sr/obrasci/republicki-fond. Korisnici koji nisu u mogućnosti da zahteve, odnosno žalbe podnesu putem i-meila mogu ih podneti i putem pošte.

U nastavku dajemo integralni tekst navedenog obaveštenja od 17. marta 2020. godine, koji je dao Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje, a koji je dostupan na sledećem linku.

Obaveštenje o podnošenju zahteva za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja elektronskim putem za vreme trajanja vanrednog stanja

"Imajući u vidu da je merama Vlade Republike Srbije zabranjen neposredni prijem stranaka u službenim prostorijama javnih službi, odnosno Fonda obaveštavamo Vas da je za vreme trajanja vanrednog stanja, uvedenog u cilju sprečavanja pojave, širenja i suzbijanja virusa COVID-19, omogućeno da:

1. zahteve za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja (vrste zahteva - zahtev za starosnu penziju, zahtev za prevremenu starosnu penziju, zahtev za invalidsku penziju, zahtev za porodičnu penziju, zahtev za novčanu naknadu za pomoć i negu drugog lica, zahtev za novčanu naknadu za telesno oštećenje, zahtev za utvrđivanje svojstva osiguranika, zahtev za novčanu naknadu za pogrebne troškove),

2. zahteve za izdavanje uverenja o podacima registrovanim u matičnoj evidenciji,

3. zahteve za izdavanje potvrde (uverenja) o životu,

4. zahteve za izdavanje potvrde o toku postupka za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja,

5. zahteve za izdavanje uverenja o visini isplaćene penzije/novčane naknade ili potvrde o visini obustava iz penzije,

6. žalbe i

7. ostale zahteve (zahtev za utvrđivanje perioda mirovanja osiguranja poljoprivrednika, zahtev za mirovanje svojstva osiguranika poljoprivrednika, zahtev za donošenje rešenja po članu 142. Zakona o PIO, zahtev za podnošenje prijave na osiguranje i odjave sa osiguranja preko Portala Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja...),

možete dostaviti i na mejl adresu Fonda e-salter@pio.rs i e-salter2@pio.rs.

Svi obrasci zahteva nalaze se na sajtu Fonda https://www.pio.rs/sr/obrasci/republicki-fond i, ukoliko ste u mogućnosti, možete ih odšampati, popuniti, i skenirane dostaviti na mejl adresu Fonda. Takođe, na isti način možete dostaviti i dokaze koji su potrebni za odlučivanje, a koji su navedeni u obrascu zahteva. Dostavljanje dokaza putem mejla nije obavezno ali je poželjno i uticaće na blagovremenost odlučivanja po zahtevu.

Ukoliko niste u mogućnosti da postupite na navedeni način, dovoljno je da potrebne podatke navedete u mejlu. Da bi se pokrenuo postupak po Vašem zahtevu, mejl bi trebalo da sadrži sledeće podatke:

    a) Vrstu zahteva,

    b) Ime i prezime,

    v) Adresu prebivališta, odnosno boravišta,

    g) Jedinstveni matični broj građana - JMBG (ukoliko se podnosi zahtev za porodičnu penziju i JMBG umrlog lica),

    d) Broj lične karte,

    đ) Broj kontakt telefona,

    e) Mejl adresu i

    ž) Način dostavljanja potvrde (uverenja) po zahtevu iz tač. 2, 3, 4. i 5. (putem mejla skenirano ili/i putem pošte).

Takođe, radi pokretanja postupka po žalbi, pored napred navedenih podataka, žalba treba da sadrži i podatak o broju i datumu prvostepenog rešenja protiv kojeg se izjavljuje žalba.

Tako primljeni zahtevi, odnosno žalbe biće evidentirani i zavedeni sa danom kada su primljeni u Fondu i po istima će se postupati od strane Fonda. O prijemu zahteva, odnosno žalbe kao i o organizacionoj jedinici Fonda koja će biti nadležna da odlučuje o Vašem zahtevu bićete putem mejla obavešteni. 

Navedeni zahtev, odnosno žalba može se poslati sa bilo koje i-meil adrese.

Ukoliko je podnet zahtev:

- iz tačke 1, potrebno je navesti i naziv države ako je lice ostvarilo staž osiguranja u inostranstvu, 

- iz tačke 3, potrebno je navesti i naziv države u kojoj je ostvareno pravo iz penzijskog i invalidskog osiguranja,

- iz tačke 5, potrebno je navesti period za koji je potrebno izdavanje uverenja/potvrde i svrhu izdavanja uverenja/potvrde. 

Ukoliko niste u mogućnosti da navedene zahteve, odnosno žalbe podnosite putem i-meila, isti se mogu podneti i putem pošte.

Dostavljanje uverenja (potvrde) u vezi sa zahtevom iz tač. 2, 3, 4. i 5. izvršiće se shodno traženom, a za zahteve, odnosno žalbe iz tač. 1, 6. i 7. izvršiće se putem pošte."

Redakcija