Zastava Bosne i Hercegovine

Stručni komentar

PREPORUKE MINISTARSTVA PROSVETE ZA RAD INTERRESORNIH KOMISIJA U TOKU VANREDNOG STANJA

• Koordinatorima interresornih komisija upućen dopis kojim se daju preporuke zs uspostavljanje komunikacije, upućivanje zahteva i davanje mišljenja; posebno je važno da mišljenje komisije blagovremeno dobiju deca koja se upisuju u prvi razred osnovne škole i učenici koji se upisuju u prvi razred srednje škole •


Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (dalje: Ministarstvo) objavilo je na svom vebsajtu obaveštenje u vezi sa ostvarivanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu, učeniku i odraslom.

U saopštenju se podseća da je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja 1. aprila 2020. godine uputilo dopis koordinatorima i članovima opštinskih interresornih komisija preporuke za rad Komisije. Cilj preporuke je organizovanje rada Komisija za procenu potreba za dodatnim obrazovnim, zdravstvenim i socijalnim podrškama detetu, učeniku i odraslom, a u skladu sa merama Vlade Republike Srbije na sprečavanju širenja korona virusa.

Nesmetan rad Komisija je važan za ostvarivanje prava na dodatnu obrazovnu, zdravstvenu i socijalnu podršku, a posebno je važno da mišljenje Komisije blagovremeno dobiju deca koja se upisuju u prvi razred osnovne škole i učenici koji se upisuju u prvi razred srednje škole.

Dopisom Ministarstva upućena je molba koordinatorima interresornih komisija da uspostave komunikaciju sa stalnim članovima Komisije i organizuju dalji rad komisije putem onlajn komunikacije, kako između članova komisije, tako i sa podnosiocima zahteva.

Ministarstvu, odnosno Odeljenju za ljudska i manjinska prava u obrazovanju, obraćali su se roditelji sa pitanjem na koji način u novonastalim okolnostima mogu da upute zahtev interresornoj komisiji, te je zbog toga upućena molba koordinatorima da preko zvaničnog sajta opštine, kao i putem drugih lokalnih medija, objave ime kontakt osobe, imejl adresu i kratku instrukciju o načinu upućivanja zahteva interresornoj komisiji, kao i o načinu dalje komunikacije sa strankama i dostavljanju prateće dokumentacije.

Pored navedenog, Ministarstvo je u dopisu predložilo i da se prispeli zahtevi rešavaju po prioritetu, tako što će se najpre doneti mišljenja kojima se predlaže podrška za uključivanje učenika u nastavu na daljinu koja je od 17. marta 2020. godine organizovana za učenike osnovnih i srednjih škola, a zatim zahteve u kojima se traže mere dodatne podrške koje se, u skladu sa propisima, realizuju na osnovu mišljenja Komisije (član 4. tačka 1. Pravilnika o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu, učeniku i odraslom ("Sl. glasnik RS", br. 80/2018).

Posebno se ističe da je važno da mišljenje Komisije blagovremeno dobiju deca koja se upisuju u prvi razred osnovne i u prvi razred srednje škole.

Preporučuje se da se, tamo gde postoje uslovi, organizuje video poziv za razgovore sa članovima porodice i detetom/učenikom, kao i da se informacije o funkcionisanju deteta/učenika prikupe različitim tehnikama i od više osoba koje dobro poznaju dete/učenika.

Dopis ministarstva možete preuzeti na linku Odseka za ljudska i manjinska prava u delu koji se odnosi na socijalnu inkluziju http://www.mpn.gov.rs/grupa-za-inkluziju/ ili na stranici http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2020/04/preporuke-za-rad.pdf

Redakcija