Zastava Bosne i Hercegovine

Pred Vama je primer analitičkog prikaza teksta propisa. Radi lakšeg sagledavanja njegovih izmena i dopuna, nova sadržina odredaba data je zelenom, dok je prethodna data crvenom bojom. Nepromenjene odredbe nisu posebno označene, tako da pregledanjem crno-zelenog teksta pregledate važeću, a crno-crvenog teksta, prethodnu verziju propisa. Pregled teksta i izvršenih izmena i dopuna je lakši, brži i praktičniji. U pravnoj bazi Paragraf Lex na ovaj način možete pristupiti svim zakonima.

Propis - analitički prikaz promena

ZAKON O ALTERNATIVNIM INVESTICIONIM FONDOVIMA

("Sl. glasnik RS", br. 73/2019, 94/2024 i 109/2025)

Objavljeno: 11.12.2025.


PRIMER

Komisija propisuje način obavljanja marketinga AIF-ova.

[ČLAN 17 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 133

DZUAIF može javno oglašavati AIF sa javnom ponudom, neposredno ili preko posrednika, a oglas mora biti jasan, tačan, u skladu sa prospektom i ključnim informacijama i da sadrži podatak o njihovoj dostupnosti.

[U slučaju AIF-a sa javnom ponudom shodno se primenjuju odredbe o marketingu propisane zakonom kojim se uređuje osnivanje i rad otvorenih investicionih fondova sa javnom ponudom.]

Oglašavanje upoređivanjem je dozvoljeno samo ako je konkretno, objektivno, istinito i potpuno.

Komisija zahteva povlačenje oglasa ukoliko smatra da sadrži netačne informacije, odnosno informacije koje mogu stvoriti pogrešnu predstavu o uslovima ulaganja i poslovanju AIF-a sa javnom ponudom i propisati pravila marketinga i standardizovan tekst oglašavanja.

Nije dozvoljeno javno oglašavanje AIF-a sa privatnom ponudom u svrhu privlačenja potencijalnih investitora, odnosno članova, odnosno akcionara.

Nedozvoljenim javnim oglašavanjem AIF-ova sa privatnom ponudom ne smatra se isticanje u javnosti prezentacionih materijala u kojima se uz poslovno ime i delatnost DZUAIF-a potencijalni investitori upućuju na DZUAIF.

Svi prezentacioni materijali o AIF-u sa privatnom ponudom i DZUAIF-u koji njim upravlja moraju biti celoviti, jasni, istiniti, tačni i ne smeju dovoditi u zabludu, posebno u pogledu rizika i naknada, i moraju biti odobreni od strane uprave DZUAIF-a.

Distribucija udela u AIF-ovima

Član 134

Prodaju udela u AIF-ovima, pored DZUAIF-a, mogu obavljati i druga pravna lica u Republici, na osnovu ugovora o distribuciji (u daljem tekstu: distributeri), kada im je to dopušteno odredbama ovog zakona, zakona kojim se uređuje tržište kapitala i podzakonskih akata donesenih na osnovu tih zakona.

Odredbe o prodaji udela u AIF-ovima shodno se primenjuju i na DZUAIF-ove iz druge države članice i na DZUAIF-ove iz treće države kada stavlja na tržište udele u AIF-u AIF-ova u Republici.

DZUAIF je dužan da obavesti Komisiju o svakom zaključenom ugovoru iz stava 1. ovog člana.

Komisija propisuje uslove koje moraju ispuniti distributeri i fizička lica koja su zaposlena ili na drugi način angažovana od strane distributera, a koja obavljaju poslove prodaje udela u AIF-ovima.

Ponuda udela u AIF-ovima malim investitorima

[ČLAN 18 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 135

DZUAIF koji namerava da malim investitorima u Republici nudi udele u AIF-u kojim upravlja mora dobiti prethodnu dozvolu Komisije.

Komisija će za svaki pojedinačni AIF utvrditi da li se može smatrati vrstom AIF-a čije je udele u AIF-u dopušteno nuditi malim investitorima u Republici, u skladu sa odredbama ovog zakona.

DZUAIF koji namerava da u Republici nudi malim investitorima udele u AIF-u kojim upravlja mora da obezbedi sledeće uslove:

1) izvršavanje zahteva za izdavanje i otkup udela u AIF-u, kao i vršenje drugih plaćanja povezanih s udelima u AIF-u investitorima AIF-a, na način kako je uređeno pravilima poslovanja i/ili prospektom AIF-a, kada postoji obaveza njegovog objavljivanja;

2) pružanje informacija investitorima o mogućim načinima podnošenja zahteva za izdavanje ili otkup udela, kao i načinima isplate na osnovu zahteva za otkup udela;

3) olakšan pristup informacijama o pravima koje proizlaze iz njihovih ulaganja u AIF;

4) stavljanje na raspolaganje investitorima godišnjeg izveštaja AIF-a, pravila poslovanja AIF-a ili prospekta kada postoji obaveza njegovog objavljivanja, podataka o poslednjoj utvrđenoj neto vrednosti imovine AIF-a, ceni udela u AIF-u ili tržišnoj ceni udela u AIF-u, u cilju njihovog informisanja i izrade kopija.

DZUAIF informacije iz stava 3. ovog člana dostavlja investitorima na trajnom mediju, odnosno u štampanom obliku, na zahtev i bez naknade.

Sva komunikacija malih investitora i Komisije obavlja se posredstvom DZUAIF-a.

DZUAIF iz stava 3. ovog člana nije dužan da ima fizičkog predstavnika ili da imenuje treće lice u Republici za obavljanje poslova iz st. 3. do 5. ovog člana.

Kada DZUAIF vrši poslove iz st. 3. do 5. ovog člana, elektronskim putem, mora ih obavljati:

1) na srpskom ili engleskom jeziku;

2) samostalno i/ili putem trećeg lica koje u državi članici podleže posebnim propisima koji uređuju obavljanje tih poslova ili nadzoru nad obavljanjem navedenih poslova.

Kada DZUAIF imenuje treće lice za obavljanje poslova iz st. 3. do 5. ovog člana, sa tim licem zaključuje ugovor u pisanoj formi u kojem su navedeni poslovi koje obavlja treće lice, kao i da je DZUAIF dužan da tom licu dostavi sve informacije i dokumenta koji su potrebni za izvršavanje poslova definisanih ugovorom.

DZUAIF koji u Republici namerava da malim investitorima nudi udele u AIF-u osnovanom u trećoj državi mora u Republici da obezbedi uslove iz stava 3. ovog člana, a može da nudi udele samo onog AIF-a iz treće države čiji investitori imaju barem jednak stepen zaštite kao investitori u AIF-ove sa javnom ponudom iz Republike.

Komisija propisuje način utvrđivanja ispunjenosti uslova za izdavanje dozvole iz stava 1. ovog člana i potrebnu dokumentaciju, uslove koje AIF-ovi moraju da ispune da bi udeli u tim AIF-ovima mogli da se nude malim investitorima u Republici, kao i kriterijume koji se uzimaju u obzir prilikom procene stepena zaštite iz stava 9. ovog člana.

[Član 135

DZUAIF koji namerava da malim investitorima u Republici nudi udele u AIF-u kojim upravlja mora dobiti prethodnu dozvolu Komisije.

Komisija će za svaki pojedinačni AIF utvrditi da li se može smatrati vrstom AIF-a čije je udele u AIF-u dopušteno nuditi malim investitorima u Republici, u skladu sa odredbama ovog zakona.

Komisija propisuje način utvrđivanja ispunjenosti uslova za izdavanje dozvole iz stava 1. ovog člana i potrebnu dokumentaciju.]

XI IZVEŠTAVANJE ČLANOVA, ODNOSNO AKCIONARA, PRAVILA POSLOVANJA AIF-A, GODIŠNJI IZVEŠTAJI I OBAVEŠTENJA

1. Dokumenti, obaveštenja i druga objavljivanja

[ČLAN 19 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 136

DZUAIF je dužan da:

1) za svaki AIF sa privatnom ponudom kojim upravlja usvoji pravila poslovanja AIF-a;

2) za AIF koji nema svojstvo pravnog lica sa javnom ponudom, donese i objavi prospekt, ključne informacije i pravila poslovanja AIF-a za investitore;

3) za zatvoreni AIF koji ima svojstvo pravnog lica, a koji je osnovan u formi akcionarskog društva i čije se akcije nude javnom ponudom, donese i objavi prospekt i skraćeni prospekt, kao i prospekt, kada postoji obaveza njegovog objavljivanja, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala;

[2) za AIF koji nema svojstvo pravnog lica sa javnom ponudom, donese i objavi prospekt, ključne informacije i pravila poslovanja AIF-a za investitore u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje osnivanje i rad otvorenih investicionih fondova sa javnom ponudom;

3) za zatvoreni AIF koji ima svojstvo pravnog lica, a koji je osnovan u formi akcionarskog društva i čije se akcije nude javnom ponudom, donese i objavi prospekt i skraćeni prospekt u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje osnivanje i rad otvorenih investicionih fondova sa javnom ponudom i prospekt, kada postoji obaveza njegovog objavljivanja, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala;]

4) za svaki AIF usvoji i objavi polugodišnje i revidirane godišnje finansijske izveštaje;

5) u vezi sa poslovanjem AIF-a redovno obaveštava članove, odnosno akcionare AIF-a o drugim bitnim objavama.

Ako ovim zakonom nije drugačije propisano, dokumenti i obaveštenja iz stava 1. ovog člana moraju biti sačinjeni i kada je to propisano, objavljeni, na srpskom jeziku.

Najnovije verzije dokumenata i obaveštenja iz stava 1. ovog člana moraju biti objavljene na internet stranici DZUAIF-a.

Dokumenti iz stava 1. tač. 2) i 3) ovog člana, osim prospekta koji se donosi u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala, moraju da sadrže sve informacije na osnovu kojih investitor može doneti osnovanu odluku o predloženom ulaganju, naročito o rizicima, i obuhvataju podatke o AIF-u, DZUAIF-u i depozitaru. Pravila poslovanja AIF-a prilažu se prospektu, osim ako je u njemu predviđeno da će biti dostupna na zahtev investitora. Ključne informacije moraju biti istinite, jasne i u skladu sa prospektom, kako bi investitor razumeo rizike i posledice sticanja investicionih jedinica.

Komisija propisuje bližu sadržinu i standardizovani format dokumenata iz stava 4. ovog člana.

Komisija donosi rešenje o davanju saglasnosti na dokumenta iz stava 4. ovog člana, kao i na njihove izmene.

DZUAIF je dužan da, bez odlaganja po donošenju rešenja iz stava 6. ovog člana, na svojoj internet stranici objavi obaveštenje o dobijenoj saglasnosti i tekst odobrenih akata, kao i da o tome obavesti sve članove fonda najkasnije 15 dana pre početka primene tih dokumenata.

Član fonda po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana potvrđuje da je razumeo sadržinu dokumenata iz stava 4. ovog člana.

Za štetu prouzrokovanu netačnim ili nepotpunim podacima iz dokumenata iz stava 4. ovog člana odgovara DZUAIF, a solidarno odgovaraju i druga lica, pod uslovima propisanim zakonom koji uređuje obligacione odnose, a koja su učestvovala u pripremi prospekta i skraćenog prospekta ako su znala, odnosno zbog prirode posla koji obavljaju, morala da znaju da podaci sadrže nedostatke.

Odgovornost DZUAIF-a za istinitost i potpunost informacija

Član 137

DZUAIF odgovara po osnovu krivice za štetu pričinjenu članovima, odnosno akcionarima AIF-a, zbog:

1) izdavanja ili otkupa udela u AIF-u AIF-a;

2) propuštanja da otkupi udele u AIF-u AIF-a,

ako je te radnje ili propuste član, odnosno akcionar AIF-a učinio na osnovu dokumenata ili obaveštenja iz člana 136. ovog zakona, koji sadrže neistinite ili nepotpune informacije ili informacije koje dovode u zabludu ili na osnovu informacija i izjava koje mu dostave lica koja u ime i za račun DZUAIF-a prodaju udele u AIF-u.

2. Pravila poslovanja AIF-a

Član 138

Pravila poslovanja AIF-a predstavljaju osnovni dokument AIF-a kojim se uređuju sve bitne karakteristike, prava i obaveze AIF-a.

DZUAIF je dužan da za svaki AIF kojim upravlja, pre zaključenja ugovora o ulaganju svakom investitoru dostavi:

1) pravila poslovanja AIF-a i prospekt kada postoji obaveza njegovog objavljivanja;

2) poslednji godišnji finansijski izveštaj AIF-a;

3) informacije o poslednjoj utvrđenoj neto vrednosti imovine AIF-a, ceni udela u AIF-u ili tržišnoj ceni udela u AIF-u.

Informacije navedene u pravilima poslovanja moraju biti istinite, tačne, potpune i dosledne.

Sa pravilima poslovanja AIF-a moraju se kod AIF-a koji nema svojstvo pravnog lica usaglasiti nadzorni odbor DZUAIF-a i depozitar, a kod zatvorenog AIF-a koji ima svojstvo pravnog lica moraju se saglasiti nadzorni odbor AIF-a i depozitar.

Komisija u okviru izdavanja dozvole za osnivanje AIF-a odobrava pravila poslovanja AIF-a.

Sadržina pravila poslovanja AIF-a

[ČLAN 20 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 139

Pravila poslovanja AIF-a moraju da sadrže sledeće informacije:

1) poslovno ime AIF-a i identifikaciju vrste AIF-a;

2) datum osnivanja AIF-a i vreme trajanja AIF-a u slučaju da je osnovan na određeno vreme;

3) mesto gde je moguće dobiti primerak pravila poslovanja AIF-a i primerak prospekta, kada postoji obaveza njegovog objavljivanja ili statuta, odnosno osnivačkog akta AIF-a i dodatne informacije o AIF-u;

4) najniži iznos novčanih sredstava koji će se prikupljati i radnje koje će se preduzeti ako se ne prikupi najniži predviđeni iznos;

5) kratke informacije o poreskim propisima koji se primenjuju na AIF i koji su bitni za člana i pojedinosti o tome obračunavaju li se odbici iz prihoda ili kapitalne dobiti koje AIF plaća članu;

6) glavne karakteristike udela u AIF-u, a posebno:

(1) prirodu prava iz udela u AIF-u,

(2) naznake mogućih klasa udela u AIF-u,

(3) prava koja proizlaze iz udela u AIF-u;

7) uslove pod kojima je dopušteno doneti odluku o likvidaciji, odnosno raspuštanju AIF-a i postupak likvidacije, odnosno raspuštanja AIF-a;

8) postupci i uslovi izdavanja udela u AIF-u, najniži iznos pojedinog ulaganja u AIF, način upisa, odnosno izdavanja udela u AIF-u, početna cena udela u AIF-u, postupci i uslovi ponude udela u AIF-u, način i uslovi otkupa i isplate udela u AIF-u i uslovi u kojima može doći do obustave izdavanja ili otkupa;

9) informacije o načinu i učestalosti isplate prihoda ili dobiti AIF-a;

10) opis investicione strategije i ciljeva AIF-a;

11) informacije gde je osnovan glavni AIF i gde su osnovani osnovni fondovi, ako je AIF fond fondova;

12) opis vrsta imovine u koju AIF može da ulaže, tehnika koje može koristiti, kao i svih povezanih rizika i ograničenja ulaganja;

13) uslovi u kojima AIF može koristiti finansijski leveridž, vrstu i izvor dozvoljenog finansijskog leveridža i povezanih rizika, sva ograničenja u vezi sa korišćenjem finansijskog leveridža, kao i sve postupke u vezi ponovne upotrebe kolaterala i imovine, kao i maksimalan nivo finansijskog leveridža koju DZUAIF ima pravo koristiti za AIF;

14) uslove zaduživanja AIF-a;

15) opis postupaka kojima AIF može promeniti strategiju ulaganja, investicionu politiku ili oba, kao i obavezu obaveštavanja i drugih prava investitora kod namere uvođenja navedenih promena;

16) opis uslova pod kojima će se menjati pravila poslovanja AIF-a, kao i opis postupaka koji će se preduzeti radi zaštite postojećih investitora, prvenstveno u smislu obaveštavanja i drugih prava investitora kod namere uvođenja tih promena;

17) opis glavnih pravnih posledica ugovornog odnosa u svrhu ulaganja;

18) informacije o sudskoj nadležnosti, merodavnom pravu i o tome da li postoje pravni instrumenti koji obezbeđuju priznavanje i izvršenje presuda na teritoriji na kojoj je osnovan AIF;

19) identitet DZUAIF-a, depozitara AIF-a, ovlašćenog revizora i drugih lica i opis njihovih dužnosti i prava članova, odnosno akcionara u odnosu na njih;

20) opis poslova upravljanja portfoliom i upravljanja rizicima koje je delegirao DZUAIF i opis poslova čuvanja koje je delegirao depozitar, identifikaciju trećih lica na koje su delegirani poslovi i svih konflikta interesa koji mogu nastati iz takvih delegiranja;

21) opis načina na koji DZUAIF ispunjava zahteve vezane za dodatni iznos kapitala, u slučaju da neto vrednost imovine AIF-a prelazi iznos od 250.000 evra;

22) opis postupka vrednovanja AIF-a i metodologije određivanja cena za obračun vrednosti imovine, uključujući metode koje se koriste za obračun vrednosti imovine koju je teško proceniti i učestalost obračuna vrednosti imovine AIF-a u skladu sa ovim zakonom;

23) vreme, metodu i učestalost obračuna cene za izdavanje novih udela u AIF-u ili otkup postojećih i način objavljivanja cena, opis iznosa i učestalosti plaćanja dopuštenih naknada i troškova izdavanja ili otkupa udela u AIF-u;

24) procedure i uslove za izdavanje i prodaju udela u AIF-u;

25) opis upravljanja rizikom likvidnosti AIF-a, uključujući prava otkupa u redovnim, kao i u vanrednim okolnostima i postojeće oblike otkupa ugovorene s članovima, odnosno, akcionarima;

26) opis svih vrsta naknada i troškova i izdataka i njihovih maksimalnih iznosa, koje članovi, odnosno akcionari mogu neposredno ili posredno imati i jasan opis obračuna naknada;

27) opis načina na koji DZUAIF obezbeđuje članovima, odnosno akcionarima pravično postupanje i kad god investitor dobije povlašćeni tretman ili ima pravo da dobije povlašćeni tretman, opis tog povlašćenog tretmana, vrste investitora koji dobijaju takav povlašćeni tretman i, gde je to bitno, njihove pravne ili ekonomske veze sa AIF-om ili DZUAIF-om;

28) način dostupnosti poslednjih polugodišnjih i godišnjih izveštaja;

29) istorijski prinos AIF-a, kada postoji;

30) identitet glavnih brokera i opis svih značajnih dogovora AIF-a sa njegovim glavnim brokerima i način upravljanja konfliktom interesa sa tim u vezi, i odredbe u ugovoru sa depozitarom o mogućem prenosu i ponovnom korišćenju imovine AIF-a i informacije o mogućem prenosu odgovornosti na glavnog brokera;

31) opis kako i kada će biti objavljene informacije koje se zahtevaju u skladu sa članom 144. ovog zakona;

32) trajanje poslovne godine;

33) ostale informacije predviđene ovim zakonom i propisima donesenim na osnovu ovog zakona;[.]

34) sve druge informacije u skladu sa propisima EU koji uređuju AIF-ove.

Pravilima poslovanja AIF-a DZUAIF je dužan da propiše i način na koji će, pre zaključenja ugovora o ulaganju, obavestiti investitore o merama koje je depozitar preduzeo da bi se oslobodio odgovornosti u skladu sa članom 166. stav 6. ovog zakona, kao i način na koji će članove, odnosno akcionare AIF-a obaveštavati o odgovornostima i promenama u odgovornosti depozitara.

Osim informacija iz st. 1. i 2. ovog člana, pravila poslovanja AIF-a moraju sadržati i sledeće:

1) osnovna prava, obaveze i odgovornosti DZUAIF-a prema članovima, odnosno akcionarima AIF-a;

2) osnovna prava, obaveze i odgovornosti člana, odnosno akcionara AIF-a prema DZUAIF-u i AIF-u i način i uslove njihovog ostvarenja i zaštite;

3) osnovna prava, obaveze i odgovornosti DZUAIF-a prema depozitaru, depozitara prema DZUAIF-u i članovima, odnosno akcionarima AIF-a i člana, odnosno akcionara AIF-a prema depozitaru;

4) osnovne informacije o uslovima poslovanja DZUAIF-a i nadzoru nad njegovim poslovanjem;

5) poslovne ciljeve i strategiju DZUAIF-a;

6) organizacionu strukturu DZUAIF-a sa jasnim linijama odgovornosti;

7) postupke naknade štete članovima, odnosno akcionarima AIF-a za slučaj pogrešnog obračuna vrednosti udela u AIF-u i povrede ograničenja ulaganja;

8) informacije o sukobu interesa i načinu njegovog rešavanja, naročito u odnosu na mogući sukob interesa između AIF-a, odnosno člana, odnosno akcionara AIF-a i člana, odnosno akcionara sa kvalifikovanim učešćem u DZUAIF-u i/ili lica blisko povezana sa DZUAIF-om, sukob interesa između AIF-ova i sukob interesa koji proizlaze iz drugih delatnosti i poslova iz člana 9. ovog zakona, ako ih DZUAIF obavlja;

9) opis postupka rešavanja sporova između DZUAIF-a i investitora.

Ukoliko AIF nema svojstvo pravnog lica, pravila poslovanja predviđaju da li su investicione jedinice slobodno prenosive, kao i način njihovog raspolaganja, prenosa i opterećivanja.

U slučaju zatvorenog AIF-a koji ima svojstvo pravnog lica, koji je osnovan u formi akcionarskog društva, kada je DZUAIF dužan da izradi i objavi prospekt u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala, ako su pravila poslovanja AIF-a sastavni deo prospekta ista sadrže samo one informacije iz st. 1. do 3. ovog člana, koje dopunjuju one sadržane u tom prospektu.

[Na sadržinu pravila poslovanja i prospekta AIF-a sa javnom ponudom, dozvolu Komisije na pravila poslovanja i prospekt takvog AIF-a, bitne promene navedenih dokumenata, kao i bitne promene ugovora sa depozitarom i obaveštavanje i u tim slučajevima, shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje osnivanje i rad otvorenih investicionih fondova sa javnom ponudom, ako ovim zakonom nije drugačije propisano.]

DZUAIF je dužan da obavesti Komisiju o svakoj izmeni pravila poslovanja AIF-a sa privatnom ponudom.

Kada se nude akcije zatvorenog AIF-a koji ima svojstvo pravnog lica, a koji je osnovan u formi akcionarskog društva, DZUAIF je dužan postupati u skladu s odredbama zakona koji uređuje tržište kapitala.

Objavljivanje, odnosno dostavljanje pravila poslovanja AIF-a

Član 140

Na objavljivanje pravila poslovanja AIF-a sa javnom ponudom, shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje osnivanje i rad otvorenih investicionih fondova sa javnom ponudom.

U slučaju AIF-a sa privatnom ponudom, nakon izdavanja dozvole od strane Komisije, pravila poslovanja AIF-a se ne objavljuju javno, već se dostavljaju članovima, odnosno akcionarima na način kako je predviđeno pravilima poslovanja AIF-a.

Način obaveštavanja i prava članova, odnosno akcionara AIF-a sa privatnom ponudom u slučaju promene obavezne sadržine pravila poslovanja AIF-a, biće propisana pravilima poslovanja AIF-a.

3. Izveštavanje AIF-a i obaveštavanje članova, odnosno akcionara

Poslovna godina AIF-a

Član 141

Poslovnu godinu AIF-a određuje DZUAIF pravilima poslovanja AIF-a, odnosno prospektom, kada postoji obaveza njegovog objavljivanja.

Na finansijsko izveštavanje i reviziju finansijskih izveštaja AIF-a primenjuju se propisi kojima se uređuje računovodstvo i revizija, kao i podzakonski akti Komisije.

Komisija propisuje kontni okvir i sadržinu računa u kontnom okviru za AIF.

Izveštaji AIF-a

Član 142

DZUAIF je dužan da za svaki AIF kojim upravlja, kao i za svaki AIF čiji se udeli u AIF-u stavljaju na tržište, izradi redovan godišnji finansijski izveštaj.

U izvršavanju svojih obaveza iz stava 1. ovog člana, DZUAIF je dužan da postupa u skladu sa propisima EU koji, u vezi sa alternativnim investicionim fondovima, bliže uređuju izuzetke, opšte uslove poslovanja, depozitare, finansijski leveridž, transparentnost i nadzor.

Komisija propisuje strukturu i sadržinu, način i rokove objavljivanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja AIF-a, kao i strukturu, sadržinu, način i rokove dostave drugih izveštaja AIF-a koja je DZUAIF obavezan sastavljati za potrebe Komisije.

Na redovne godišnje finansijske izveštaje AIF-a, shodno se primenjuju odredbe zakona koji uređuje računovodstvo.

Dostupnost pravila poslovanja AIF-a, prospekta i redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja

[ČLAN 21 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 143

Na svim mestima na kojima se stavljaju na tržište udeli u AIF-u, mora biti omogućen uvid u pravila poslovanja AIF-a, prospekt AIF-a, ako postoji obaveza njegovog objavljivanja, ključne informacije i poslednje redovne godišnje finansijske izveštaje.

Ukoliko su predmet prodaje investicione jedinice otvorenog AIF-a sa javnom ponudom, DZUAIF je dužan da ima ažuriranu internet stranicu na kojoj mora da objavi sledeće podatke:

1) opšti podaci o DZUAIF-u (poslovno ime, pravnu formu, sedište, broj dozvole za rad izdate od strane Komisije, datum osnivanja i upisa u registar privrednih subjekata, podaci o osnovnom kapitalu, osnivačima, odnosno akcionarima);

2) osnovne podatke o članovima uprave DZUAIF-a (ime i prezime i kratke biografije);

3) spisak delatnosti za koje DZUAIF ima dozvolu za rad;

4) opšte podatke o depozitaru fonda;

5) spisak otvorenih AIF-ova sa javnom ponudom kojima DZUAIF upravlja, uz naznačene vrste AIF fonda;

6) prospekt, ključne informacije za investitore i pravila poslovanja otvorenih AIF-ova sa javnom ponudom kojima upravlja;

7) spisak delegiranih poslova sa naznakom trećih lica na koja su ti poslovi delegirani;

8) sažeti tabelarni prikaz rizika vezanih za DZUAIF i otvoreni AIF sa javnom ponudom sa stepenom uticaja svakog rizika na DZUAIF i otvoreni AIF sa javnom ponudom;

9) cenu investicionih jedinica u otvorenim AIF-ovima sa javnom ponudom kojima upravlja;

10) sva obaveštenja vezana za otvoreni AIF sa javnom ponudom i druge podatke predviđene ovim zakonom;

11) godišnje finansijske izveštaje DZUAIF-a;

12) godišnje i polugodišnje finansijske izveštaje AIF-ova kojima upravlja.

[Ukoliko su predmet prodaje investicione jedinice otvorenog AIF-a sa javnom ponudom, tada se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje osnivanje i rad otvorenih investicionih fondova sa javnom ponudom.]

Komisija može u sklopu mera nadzora, DZUAIF-u naložiti objavu određenog podatka na internet stranici.

 

Potpunom tekstu mogu pristupiti samo pretplatnici na pravnu bazu Paragraf Lex. Za više informacija,
pogledajte https://www.paragraf.rs/strane/pravna_baza_paragraf.html