Email Print

Nacrt zakona o opštem upravnom postupku: Mogućnost žalbe na kvalitet javne usluge


Novi Zakon o opštem upravnom postupku ("Sl. list SRJ", br. 33/97 i 31/2001 i "Sl. glasnik RS", br. 30/2010) treba da bude zamajac promena i transformacije javne uprave u servis građana i privrede, ocenila je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka državne uprave i lokalne samouprave, Kori Udovički i poručila da će građani i privrednici moći da se žale u slučaju da nisu zadovoljni kvalitetom pružene javne usluge.

Udovički je na konferenciji 26. maja 2015. godine, kojom je započeta javna rasprava o Nacrtu tog propisa, rekla da javna administracija mora da bude efikasnija i transparentnija, kao i da će nova rešenja definisati odnos svih zaposlenih u državi prema građanima i privrednicima.

"Smanjićemo redove, smanjićemo šetnju od šaltera do šaltera. Imaćemo drugačiji odnos zaposlenih u upravi prema građanima i privredi, od šalterskog službenika do pomoćnika ministra", rekla je Udovički.

Prema njenim rečima, novi Zakon kao načelo propisuje da država ne može građanima da traži dostavljanje podataka koje već ima, pa građani neće morati, kao do sada, da dostavljaju izvode iz matične knjige rođenih ili uverenje o državljanstvu.

Kako je dodala, zakon će unaprediti i pitanje tumačenja propisa. "Javna uprava neće moći različito da tumači zakon i da o istim stvarima donosi različite odluke, a građani će moći da se žale sudu ako je u njihovom slučaju postupano drugačije u sličnim ili istim situacijama".

Ona nije mogla da precizira kada će se Zakon naći pred poslanicima, navodeći da se sa njegovim usvajanjem neće žuriti i da će se čekati da svi budu saglasni sa tim propisom, kako bi stvarno mogao da se sprovodi.

Odrediće se i prelazne odredbe kako bi se državna uprava pripremila da bude u stanju da primenjuje Zakon.

Ističući važnost Zakona o opštem upravnom postupku za evropske integracije i implementaciju mnogih evropskih direktiva, zamenik šefa Delegacije EU u Srbiji, Oskar Benedikt, rekao je da javna administracija mora da bude odgovorna i transparentna, uz smanjenje rizika za korupciju.

Benedikt kaže da građanin EU kada uputi pismo ili upit Evropskoj komisiji, odgovor mora da dobije u roku od dve nedelje.

Izvor: Vebsajt Tanjug, 26.05.2015.


Ako Vam je ova vest privukla pažnju - podelite je:

Email Print