Email Print

NACRT ZAKONA O ZAŠTITI KORISNIKA FINANSIJSKIH USLUGA KOD UGOVARANJA NA DALJINU: Unapređenje zaštite korisnika finansijskih usluga u Republici Srbiji u vezi s pružanjem ovih usluga preko interneta, imejl komunikacijom, poštom ili korišćenjem drugih sredstava komunikacije na daljinu. Nacrt zakona se odnosi na bankarske usluge, usluge osiguranja, usluge u vezi sa dobrovoljnim penzijskim fondovima, platne usluge, usluge izdavanja elektronskog novca, finansijske pogodbe, kao i za investicione usluge


Udruženje za bankarstvo, osiguranje i druge finansijske institucije Privredene komore Srbije (PKS), u saradnji sa Narodnom bankom Srbije, organizovalo je 23. decembra 2015. godine javnu raspravu o Nacrtu zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu.

Članovi radne grupe koja je pripremila Nacrt zakona u okviru NBS, predstavili su finansijskim institucijama koje su obveznici zakona, osnovne odredbe Nacrta zakona. Istakli su da savremene tehnologije, kao što su internet i elektronska pošta, pružaju nove mogućnosti u pružanju finansijskih usluga i da to nameće i potrebu da se uvedu dodatna pravila kako bi korisnici finansijskih usluga bili na najbolji mogući način informisani i zaštićeni. U skladu sa Direktivom 2002/65/EU, donosi se poseban zakon.

Drugo, kako je rečeno, to je jednostavnije rešenje nego regulisanje iste materije kroz izmene i dopune više zakona kojima je trenutno uređena materija zaštite korisnika finansijskih usluga.

Nacrt zakona se inače primenjuje na ugovaranje korišćenjem sredstava komunikacije na daljinu, na usluge davanja kredita i druge bankarske usluge, osiguranje, platne usluge, usluge upravljanja dobrovoljnim penzijskim fondovima, finansijski lizing, usluge izdavanja elektronskog novca, investicione usluge i finansijske pogodbe.

Prezentujući Nacrt Zakona, članovi radne grupe za izradu Nacrta zakona ukazali su na očekivane prednosti tog propisa, među kojima je jačanje poverenja korisnika usluga koje se prodaju na daljinu, najširi asortiman usluga dostupan korisniku u komfornijem okruženju, kako bi što uspešnije razmotrio ponudu i napravio izbor usluge, zatim, sniženje troškova pružalaca finansijskih usluga i korišćenje savremenijih sredstava komunikacije.

Narodna banka Srbije, kako je najavljeno, razmotriće sugestije i primedbe iznete u diskusiji, a posebno primedbe koje se odnose na pravo korisnika da odustane od ugovora bez obrazloženja i odredbe o ništavosti ugovora, ukoliko se propusti neka radnja u predugovornoj fazi, iako to ne traži korisnik koji ima interes da se ugovor realizuje.

Izvor: Vebsajt Privredene komore Srbije, 23.12.2015.
Naslov: Redakcija