Email Print

MINISTARSTVO TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA: U okviru projekta Razvoj elektronskog poslovanja razvijena nova web platforma za e-potrošače. Cilj platforme je edukacija i informisanje potrošača u Srbiji o njihovim pravima, sa posebnim akcentom na prava potrošača na internetu, procedurama za žalbe i bezbednost kupovine na internetu


Kako kupovati na Internetu, koji su web sajtovi bezbedni, kome da se obratim ako ne dobijem naručeni proizvod, kome da uputim žalbu – na sva ova i druga pitanja građani Srbije koji koriste internet za kupovinu od 19. aprila 2016. godine mogu da dobiju odgovore na specijalizovanoj internet platformi www.e-dukator.rs.

Internet platforma, prva te vrste u Srbiji, razvijena je u okviru aktivnosti projekta Razvoj elektronskog poslovanja koji finansira Evropska unija. Projekat se realizuje u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstvom privrede Srbije.

Glavni cilj web platforme je edukacija i informisanje potrošača u Srbiji o njihovim pravima, sa posebnim akcentom na prava potrošača na internetu, procedurama za žalbe i bezbednost kupovine na internetu.

Pored edukativnog sadržaja, web platforma sadrži i kviz sa pitanjima iz ove oblasti, a svako ko tačno odgovori na pitanja, dobija i sertifikat o stečenom znanju.

Web platforma biće predstavljena u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, udruženjima za prava potrošača i Regionalnim razvojnim agencijama tokom aprila, maja i juna 2016. godine.

Prema istraživanju koje je sprovedeno u oktobru 2015. godine u okviru projektnih aktivnosti, oko 35 odsto građana kupuje online, a najviše se kupuju odeća i obuća, uglavnom na domaćim web sajtovima jer veruju da su sigurniji, a plaćanje se vrši prilikom preuzimanja robe.

Među online kupcima koji nisu imali problem tokom online kupovine, većina njih, oko 59 odsto, ne bi znala kome da se žali ukoliko bi došlo do problema.

Projekat Razvoj elektronskog poslovanja finansira EU sa 2,5 miliona evra sa ciljem da malim i srednjim preduzećima približi koncept elektronske trgovine, elektronskog poslovanja i digitalnih aplikacija koji se mogu iskoristiti kao inovativno sredstvo za povećanje konkurentnosti i sniženje troškova poslovanja kao i da se osnaže potrošači da koriste elektronsku trgovinu.

Izvor: Vebsajt Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, 19.04.2016.
Naslov: Redakcija