Zakon o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2020. godinu
("Sl. glasnik RS", br. 135/2020)
Član 1.
U Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2020. godinu („Službeni glasnik RS”, br. 84/19, 60/20 – dr. propis, 62/20 – dr. zakon i 65/20 – dr. zakon), član 1. menja se i glasi:
„Član 1.
Ovim zakonom uređuju se opšti prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta Republike Srbije za 2020. godinu, njihovo izvršavanje, obim zaduživanja za potrebe finansiranja deficita i konkretnih projekata i davanje garancija, upravljanje javnim dugom, korišćenje donacija, projektnih zajmova, korišćenje prihoda od prodaje dobara i usluga budžetskih korisnika i prava i obaveze korisnika budžetskih sredstava.
Budžet Republike Srbije za 2020. godinu sastoji se od:
A. RAČUN PRIHODA I PRIMANjA, RASHODA I IZDATAKA
u dinarima
Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine
1.291.354.655.400
Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine
1.728.205.379.826
Budžetski suficit/deficit
–436.850.724.426
Izdaci za otplatu glavnice
(u cilju sprovođenja javnih politika)
7.800.000.000
Izdaci za nabavku finansijske imovine
(u cilju sprovođenja javnih politika)
38.405.955.000
Ukupan fiskalni suficit/deficit
–483.056.679.426
B. RAČUN FINANSIRANjA
Primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine
911.500.000.000
Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine
418.581.887.000
Neto finansiranje
483.056.679.426
Promena stanja na računu
(pozitivna – povećanje gotovinskih sredstava
negativna – smanjenje gotovinskih sredstava)
9.861.433.574
Prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:
Ekonomska klasifikacija
Iznos u dinarima
UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA
1.291.354.655.400
1. Poreski prihodi
71
1.090.000.000.000
1.1. Porez na dohodak građana
7111
66.500.000.000
1.2. Porez na dobit pravnih lica
7112
113.000.000.000
1.3. Porez na dodatu vrednost
7141
547.500.000.000
– Porez na dodatu vrednost u zemlji
98.500.000.000
– Porez na dodatu vrednost iz uvoza
449.000.000.000
1.4. Akcize
717
299.700.000.000
– Akcize na derivate nafte
160.000.000.000
– Akcize na duvanske prerađevine
104.000.000.000
– Ostale akcize
35.700.000.000
1.5. Carine
715
51.000.000.000
1.6. Ostali poreski prihodi
7145
12.300.000.000
2. Neporeski prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine
187.517.253.000
Redovni neporeski prihodi
93.900.000.000
– Prihodi od imovine
741
14.500.000.000
– Takse
742
16.200.000.000
– Prihodi od prodaje dobara i usluga
742
24.400.000.000
– Novčane kazne
743
8.000.000.000
– Ostali redovni neporeski prihodi
714,745,73
25.300.000.000
– Primanja od prodaje nefinansijske imovine
8
5.500.000.000
Vanredni neporeski prihodi
50.200.000.000
– Dobit javnih agencija
741
3.400.000.000
– Deo dobiti javnih preduzeća i dividende budžeta
741, 745
24.100.000.000
– Ostali vanredni prihodi
745
22.700.000.000
Neporeski prihodi indirektnih korisnika
43.417.253.000
– Transferi između budžetskih korisnika na različitom nivou vlasti
733
21.900.960.000
– Prihodi od prodaje dobara i usluga
742
21.516.293.000
3. Donacije
731,732,744
13.837.402.400
Rashodi, izdaci za nabavku nefinansijske imovine, izdaci za otplatu glavnice (u cilju sprovođenja javnih politika) i izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika) utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:
OPIS
Ekonomska klasifikacija
Iznos u dinarima
UKUPNI RASHODI I IZDACI
1.774.411.334.826
1.Tekući rashodi
4
1.526.560.374.541
1.1. Rashodi za zaposlene
41
322.415.400.455
– Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)
411
250.403.187.349
– Socijalni doprinosi na teret poslodavca
412
47.340.558.040
– Ostali rashodi za zaposlene
413 do 417
24.671.655.066
1.2. Korišćenje usluga i roba
42
135.424.217.087
1.3. Otplata kamata i prateći troškovi zaduživanja
44
108.454.150.000
– Otplata domaćih kamata
441
54.868.287.000
– Otplata stranih kamata
442
43.250.000.000
– Otplata kamata po garancijama
443
2.000.000.000
– Prateći troškovi zaduživanja
444
8.335.863.000
1.4. Subvencije
45
278.158.784.000
– Subvencije u privredi
145.538.573.000
– Subvencije u poljoprivredi
46.784.627.000
– Subvencije za železnicu
14.042.000.000
– Subvencije za puteve
44.600.000.000
– Subvencije u oblasti turizma
3.003.500.000
– Subvencije za kulturu
1.679.625.000
– Ostale subvencije
22.510.459.000
1.5. Donacije stranim vladama
461
275.320.000
1.6. Dotacije međunarodnim organizacijama
462
6.146.696.785
1.7. Transferi ostalim nivoima vlasti
463
93.831.165.920
– Transferi opštinama i gradovima
463
34.243.466.000
– Transferi za zaposlene u obrazovanju na teritoriji APV
463
36.217.213.000
– Ostali transferi
463
23.370.486.920
1.8. Dotacije organizacijama za obavezno socijalno osiguranje
464
341.626.626.000
– Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje
209.960.320.000
– Nacionalna služba za zapošljavanje
2.689.280.000
– Republički fond za zdravstveno osiguranje
123.311.542.000
– Fond za socijalno osiguranje vojnih osiguranika
440.000.000
– Ostali transferi
5.225.484.000
1.9. Ostale dotacije i transferi
465
9.913.036.500
1.10. Socijalno osiguranje i socijalna zaštita
47
119.074.138.000
– Dečja zaštita
61.080.847.000
– Boračko-invalidska zaštita
14.561.580.000
– Socijalna zaštita
31.802.977.000
– Tranzicioni fond
310.000.000
– Učenički standard
2.327.000.000
– Studentski standard
3.852.100.000
– Fond za mlade talente
675.147.000
– Sportske stipendije, nagrade i priznanja
1.207.600.000
– Izbegla i raseljena lica
1.203.670.000
– Ostala socijalna zaštita iz budžeta
2.053.217.000
1.11. Ostali tekući rashodi
43, 48 i 49
111.240.839.794
– Sredstva rezervi
499
2.260.796.000
– Ostali tekući rashodi
43 i 48
108.980.043.794
2. Izdaci za nefinansijsku imovinu
5
201.645.005.285
3. Izdaci za otplatu glavnice (u cilju sprovođenja javnih politika)
61
7.800.000.000
4. Izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika)
62
38.405.955.000
Primanja od zaduživanja i izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:
B. RAČUN FINANSIRANjA
Ekonomska klasifikacija
Iznos u dinarima
Neto finansiranje
483.056.679.426
Primanja od zaduživanja i primanja od prodaje domaće finansijske imovine
9
911.500.000.000
Primanja od zaduživanja
91
903.000.000.000
Primanja od emitovanja hartija od vrednosti na domaćem finansijskom tržištu (zapisi i obveznice emitovane na domaćem finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti – diskontovana prodajna vrednost)
9111
455.000.000.000
Primanja od emitovanja hartija od vrednosti na međunarodnom finansijskom tržištu (Evroobveznice – državne hartije od vrednosti emitovane na međunarodnom finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti – priliv po prodajnoj ceni)
9121
377.000.000.000
Primanja od domaćeg i inostranog zaduživanja (primljeni krediti od domaćih i inostranih finansijskih komercijalnih i multilateralnih institucija i inostranih vlada)
9112–9119
9122–9129
71.000.000.000
Primanja od prodaje domaće finansijske imovine
92
8.500.000.000
Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine
6
418.581.887.000
Izdaci za otplatu kredita
61
400.200.000.000
Otplata glavnice domaćim kreditorima
611
190.000.000.000
Otplata glavnice stranim kreditorima
612
205.200.000.000
Otplata glavnice po garancijama
613
5.000.000.000
Izdaci za nabavku finansijske imovine
62
18.381.887.000
Promena stanja na računu
(pozitivna – povećanje gotovinskih sredstava
negativna – smanjenje gotovinskih sredstava)
9.861.433.574
”
Član 2.
Član 2. menja se i glasi:
„Član 2.
Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita, nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice po osnovu dugova domaćim i stranim zajmodavcima za direktne i indirektne obaveze Republike Srbije (uključujući i operacije sa zamenom duga pre roka dospeća) iz člana 1. ovog zakona u ukupnom iznosu od 901.638.566.426 dinara, planirano je da se obezbede iz zajmova domaćih i međunarodnih komercijalnih i multilateralnih finansijskih institucija i inostranih vlada u iznosu od najviše 71.000.000.000 dinara, kroz emitovanje državnih hartija od vrednosti (državnih zapisa i obveznica na domaćem finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 455.000.000.000 dinara, iz primanja ostvarenih od emisije evroobveznica (državnih hartija od vrednosti emitovanih na međunarodnom finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 377.000.000.000 dinara i iz primanja od prodaje domaće finansijske imovine u iznosu od najviše 8.500.000.000 dinara.
U slučaju ostvarenja maksimalnih planiranih primanja po osnovu zaduživanja iz stava 1. ovog člana, neophodnih za finansiranje deficita, otplatu duga i nabavku finansijske imovine, iznos od 9.861.433.574 dinara, predstavljaće pozitivnu promenu stanja na računu.
U slučaju da nije moguće ostvariti primanja po osnovu zaduživanja u planiranoj proporciji između zajmova i emitovanih državnih hartija od vrednosti na domaćem i međunarodnom finansijskom tržištu, moguća je promena strukture u okviru datih izvora finansiranja, uz uslov da se ne pređe ukupan iznos planiranih sredstava za datu namenu u visini od 911.500.000.000 dinara.
Za finansiranje budžetskog deficita i otplate dospelih obaveza po osnovu javnog duga, mogu se tokom 2020. godine koristiti sredstva sa konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, do iznosa koji ne ugrožava likvidnost tog računa.
Ukoliko na kraju 2020. godine bude postojala pozajmica sa konsolidovanog računa trezora, u zavisnosti od uslova na finansijskom tržištu, može se preneti u narednu godinu.
Ukoliko se u toku godine obezbede primanja od privatizacije ili povoljnijih dugoročnih koncesionalnih zajmova, proporcionalno će se smanjivati drugi kreditni izvori i emisije državnih hartija od vrednosti na domaćem i međunarodnom finansijskom tržištu iz stava 1. ovog člana.
Član 3.
Član 3. menja se i glasi:
„Član 3.
A. U 2020. godini izdaće se garancije Republike Srbije do iznosa od 105.120.922.800 dinara (EUR 807.000.000 i KWD 18.000.000), i to:
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 4.
Član 4. menja se i glasi:
„Član 4.
Sredstva za sufinansiranje i predfinansiranje projekata u okviru Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije u 2020. godini utvrđena su u Posebnom delu ovog zakona i odnose se na sledeće projekte:
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 5.
Član 5. menja se i glasi:
„Član 5.
Pregled planiranih kapitalnih izdataka budžetskih korisnika za tekuću i naredne dve budžetske godine:
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
<
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 6.
Član 6. menja se i glasi:
„Član 6.
U okviru Razdela 21 – Ministarstvo privrede, Program 1510 – Privlačenje investicija, Funkcija 410 – Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, Programska aktivnost/Projekat 0003 – Ulaganja od posebnog značaja, planirana su sredstva za izmirenje obaveza po ugovorima radi podsticanja investicija u privredi, i to:
– u 2020. godini u iznosu do 9.820.000.000 dinara;
– u 2021. godini u iznosu do 12.000.000.000 dinara;
– u 2022. godini u iznosu do 12.000.000.000 dinara.
U okviru opredeljenih iznosa sredstava u stavu 1. ovog člana izvršavaju se preuzete, a neizmirene obaveze iz prethodnih godina, uključujući i obaveze koje će se preuzimati u navedenim godinama, u skladu sa zakonom koji uređuje ulaganja i zakonom koji uređuje opšte uslove i postupak kontrole državne pomoći, koje dospevaju na plaćanje u tim godinama.
Ukoliko se obaveze preuzimaju i po isteku tri fiskalne godine, ukupan iznos tih obaveza za svaku godinu ne može biti veći od iznosa opredeljenog za 2020. godinu.
U okviru Razdela 24 – Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Glava 24.10 – Uprava za agrarna plaćanja, Program 0103 – Podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, Funkcija 420 – Poljoprivreda, šumarstvo, lov i ribolov, Programska aktivnost/Projekat 4005 – IPARD, planirana su sredstva za izmirenje obaveza za podsticaje u poljoprivredi i ruralnom razvoju iz IPARD 2 programa, i to:
– u 2020. godini u iznosu do 3.174.000.000 dinara;
– u 2021. godini u iznosu do 6.294.000.000 dinara;
– u 2022. godini u iznosu do 6.294.000.000 dinara.
U okviru opredeljenih iznosa sredstava u stavu 4. ovog člana izvršavaju se preuzete, a neizmirene obaveze iz prethodnih godina, uključujući i obaveze koje će se preuzimati u navedenim godinama, u skladu sa Zakonom o potvrđivanju Okvirnog sporazuma između Republike Srbije i Evropske komisije o pravilima za sprovođenje finansijske pomoći Evropske unije Republici Srbiji u okviru instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA II) („Službeni glasnik RS – Međunarodni ugovori”, broj 19/14), sektorskim sporazumom između Vlade Republike Srbije i Evropske komisije o mehanizmima primene finansijske pomoći Unije Republici Srbiji u okviru instrumenta za pretpristupnu pomoć u oblasti podrške poljoprivredi i ruralnom razvoju (IPARD), kao i zakonom koji uređuje poljoprivredu i ruralni razvoj, koje dospevaju na plaćanje u tim godinama.
Ukoliko se obaveze preuzimaju i po isteku tri fiskalne godine, ukupan iznos tih obaveza za svaku godinu ne može biti veći od iznosa opredeljenog za 2020. godinu.”
Član 7.
Član 8. menja se i glasi:
„Član 8.
Ukupni rashodi i izdaci, uključujući izdatke za otplatu glavnice duga, u iznosu od 2.192.993.221.826 dinara, finansirani iz svih izvora finansiranja raspoređuju se po korisnicima i programima i iskazuju u koloni 8.”.
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 8.
U članu 9. posle stava 3. dodaje se novi stav 4, koji glasi:
„Izuzetno od stava 3. ovog člana, usled smanjenog obima prihoda ostvarenih po osnovu naplate sudskih taksi nastalog kao posledica pandemije zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, osnovica iz stava 2. ovog člana u delu koji se odnosi na sudije isplaćivaće se do 30% iz prihoda ostvarenih po osnovu naplate sudskih taksi koje pripadaju pravosudnim organima, a preostali deo iz izvora 01 – Opšti prihodi i primanja budžeta.”
Dosadašnji stav 4. postaje stav 5.
Član 9.
Član 12. menja se i glasi:
„Član 12.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.
Ako se u toku godine prihodi i primanja budžeta smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Ako u toku godine dođe do vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera, Vlada može odlučiti o privremenoj obustavi izvršenja pojedinih rashoda i izdataka, kao i preuzimanja obaveza korisnika sredstava budžeta Republike Srbije u cilju ublažavanja negativnih ekonomskih i finansijskih posledica vanrednih događaja.
Aktom Vlade iz stava 3. ovog člana bliže će se urediti način izvršenja pojedinih rashoda i izdataka, kao i preuzimanja obaveza korisnika sredstava budžeta Republike Srbije.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare prihode i primanja iz drugih izvora finansiranja, rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret opštih prihoda budžeta.”
Član 10.
Član 41. menja se i glasi:
„Član 41.
Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za zaduživanje i davanje garancija Republike Srbije radi očuvanja i jačanja finansijske stabilnosti, sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 24.000.000.000 dinara, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Zaduživanje i davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Zakonom o javnom dugu („Službeni glasnik RS”, br. 61/05, 107/09, 78/11, 68/15, 95/18 i 91/19).”
Član 11.
Posle člana 41. dodaje se novi član 41a, koji glasi:
„Član 41a
Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Republika Srbija može preuzeti obavezu da kao garant izmiri potraživanja banaka nastala po osnovu odobrenih kredita od strane banaka za finansiranje likvidnosti i obrtnih sredstava za kreditiranje privrede sa ciljem ublažavanja negativnih ekonomskih i finansijskih posledica pandemije bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, u iznosu do 480.000.000 evra ekvivalentno dinarskoj protivvrednosti prema srednjem kursu NBS na dan plaćanja banci po garanciji ili dan zaključenja ugovora o kreditu.
Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Uredbom o utvrđivanju garantne šeme kao mera podrške privredi za ublažavanje posledica pandemije bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 („Službeni glasnik RS”, broj 57/20).”
Član 12.
Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da važi Uredba o izmeni opštih prihoda i primanja, rashoda i izdataka budžeta Republike Srbije za 2020. godinu radi otklanjanja štetnih posledica usled bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 („Službeni glasnik RS”, br. 60/20, 62/20 – dr. zakon i 65/20 – dr. zakon).
Član 13.
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
Član 1.
U Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2020. godinu („Službeni glasnik RS”, br. 84/19, 60/20 – dr. propis, 62/20 – dr. zakon i 65/20 – dr. zakon), član 1. menja se i glasi:
„Član 1.
Ovim zakonom uređuju se opšti prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta Republike Srbije za 2020. godinu, njihovo izvršavanje, obim zaduživanja za potrebe finansiranja deficita i konkretnih projekata i davanje garancija, upravljanje javnim dugom, korišćenje donacija, projektnih zajmova, korišćenje prihoda od prodaje dobara i usluga budžetskih korisnika i prava i obaveze korisnika budžetskih sredstava.
Budžet Republike Srbije za 2020. godinu sastoji se od:
|
A. RAČUN PRIHODA I PRIMANjA, RASHODA I IZDATAKA |
u dinarima |
|
Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine |
1.291.354.655.400 |
|
Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine |
1.728.205.379.826 |
|
Budžetski suficit/deficit |
–436.850.724.426 |
|
Izdaci za otplatu glavnice (u cilju sprovođenja javnih politika) |
7.800.000.000 |
|
Izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika) |
38.405.955.000 |
|
Ukupan fiskalni suficit/deficit |
–483.056.679.426 |
|
B. RAČUN FINANSIRANjA |
|
|
Primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine |
911.500.000.000 |
|
Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine |
418.581.887.000 |
|
Neto finansiranje |
483.056.679.426 |
|
Promena stanja na računu |
9.861.433.574 |
Prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:
|
Ekonomska klasifikacija |
Iznos u dinarima |
|
|
UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA |
1.291.354.655.400 |
|
|
1. Poreski prihodi |
71 |
1.090.000.000.000 |
|
1.1. Porez na dohodak građana |
7111 |
66.500.000.000 |
|
1.2. Porez na dobit pravnih lica |
7112 |
113.000.000.000 |
|
1.3. Porez na dodatu vrednost |
7141 |
547.500.000.000 |
|
– Porez na dodatu vrednost u zemlji |
98.500.000.000 |
|
|
– Porez na dodatu vrednost iz uvoza |
449.000.000.000 |
|
|
1.4. Akcize |
717 |
299.700.000.000 |
|
– Akcize na derivate nafte |
160.000.000.000 |
|
|
– Akcize na duvanske prerađevine |
104.000.000.000 |
|
|
– Ostale akcize |
35.700.000.000 |
|
|
1.5. Carine |
715 |
51.000.000.000 |
|
1.6. Ostali poreski prihodi |
7145 |
12.300.000.000 |
|
2. Neporeski prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
187.517.253.000 |
|
|
Redovni neporeski prihodi |
93.900.000.000 |
|
|
– Prihodi od imovine |
741 |
14.500.000.000 |
|
– Takse |
742 |
16.200.000.000 |
|
– Prihodi od prodaje dobara i usluga |
742 |
24.400.000.000 |
|
– Novčane kazne |
743 |
8.000.000.000 |
|
– Ostali redovni neporeski prihodi |
714,745,73 |
25.300.000.000 |
|
– Primanja od prodaje nefinansijske imovine |
8 |
5.500.000.000 |
|
Vanredni neporeski prihodi |
50.200.000.000 |
|
|
– Dobit javnih agencija |
741 |
3.400.000.000 |
|
– Deo dobiti javnih preduzeća i dividende budžeta |
741, 745 |
24.100.000.000 |
|
– Ostali vanredni prihodi |
745 |
22.700.000.000 |
|
Neporeski prihodi indirektnih korisnika |
43.417.253.000 |
|
|
– Transferi između budžetskih korisnika na različitom nivou vlasti |
733 |
21.900.960.000 |
|
– Prihodi od prodaje dobara i usluga |
742 |
21.516.293.000 |
|
3. Donacije |
731,732,744 |
13.837.402.400 |
Rashodi, izdaci za nabavku nefinansijske imovine, izdaci za otplatu glavnice (u cilju sprovođenja javnih politika) i izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika) utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:
|
OPIS |
Ekonomska klasifikacija |
Iznos u dinarima |
|
UKUPNI RASHODI I IZDACI |
1.774.411.334.826 |
|
|
1.Tekući rashodi |
4 |
1.526.560.374.541 |
|
1.1. Rashodi za zaposlene |
41 |
322.415.400.455 |
|
– Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) |
411 |
250.403.187.349 |
|
– Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
412 |
47.340.558.040 |
|
– Ostali rashodi za zaposlene |
413 do 417 |
24.671.655.066 |
|
1.2. Korišćenje usluga i roba |
42 |
135.424.217.087 |
|
1.3. Otplata kamata i prateći troškovi zaduživanja |
44 |
108.454.150.000 |
|
– Otplata domaćih kamata |
441 |
54.868.287.000 |
|
– Otplata stranih kamata |
442 |
43.250.000.000 |
|
– Otplata kamata po garancijama |
443 |
2.000.000.000 |
|
– Prateći troškovi zaduživanja |
444 |
8.335.863.000 |
|
1.4. Subvencije |
45 |
278.158.784.000 |
|
– Subvencije u privredi |
145.538.573.000 |
|
|
– Subvencije u poljoprivredi |
46.784.627.000 |
|
|
– Subvencije za železnicu |
14.042.000.000 |
|
|
– Subvencije za puteve |
44.600.000.000 |
|
|
– Subvencije u oblasti turizma |
3.003.500.000 |
|
|
– Subvencije za kulturu |
1.679.625.000 |
|
|
– Ostale subvencije |
22.510.459.000 |
|
|
1.5. Donacije stranim vladama |
461 |
275.320.000 |
|
1.6. Dotacije međunarodnim organizacijama |
462 |
6.146.696.785 |
|
1.7. Transferi ostalim nivoima vlasti |
463 |
93.831.165.920 |
|
– Transferi opštinama i gradovima |
463 |
34.243.466.000 |
|
– Transferi za zaposlene u obrazovanju na teritoriji APV |
463 |
36.217.213.000 |
|
– Ostali transferi |
463 |
23.370.486.920 |
|
1.8. Dotacije organizacijama za obavezno socijalno osiguranje |
464 |
341.626.626.000 |
|
– Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje |
209.960.320.000 |
|
|
– Nacionalna služba za zapošljavanje |
2.689.280.000 |
|
|
– Republički fond za zdravstveno osiguranje |
123.311.542.000 |
|
|
– Fond za socijalno osiguranje vojnih osiguranika |
440.000.000 |
|
|
– Ostali transferi |
5.225.484.000 |
|
|
1.9. Ostale dotacije i transferi |
465 |
9.913.036.500 |
|
1.10. Socijalno osiguranje i socijalna zaštita |
47 |
119.074.138.000 |
|
– Dečja zaštita |
61.080.847.000 |
|
|
– Boračko-invalidska zaštita |
14.561.580.000 |
|
|
– Socijalna zaštita |
31.802.977.000 |
|
|
– Tranzicioni fond |
310.000.000 |
|
|
– Učenički standard |
2.327.000.000 |
|
|
– Studentski standard |
3.852.100.000 |
|
|
– Fond za mlade talente |
675.147.000 |
|
|
– Sportske stipendije, nagrade i priznanja |
1.207.600.000 |
|
|
– Izbegla i raseljena lica |
1.203.670.000 |
|
|
– Ostala socijalna zaštita iz budžeta |
2.053.217.000 |
|
|
1.11. Ostali tekući rashodi |
43, 48 i 49 |
111.240.839.794 |
|
– Sredstva rezervi |
499 |
2.260.796.000 |
|
– Ostali tekući rashodi |
43 i 48 |
108.980.043.794 |
|
2. Izdaci za nefinansijsku imovinu |
5 |
201.645.005.285 |
|
3. Izdaci za otplatu glavnice (u cilju sprovođenja javnih politika) |
61 |
7.800.000.000 |
|
4. Izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika) |
62 |
38.405.955.000 |
Primanja od zaduživanja i izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:
|
B. RAČUN FINANSIRANjA |
Ekonomska klasifikacija |
Iznos u dinarima |
|
Neto finansiranje |
483.056.679.426 |
|
|
Primanja od zaduživanja i primanja od prodaje domaće finansijske imovine |
9 |
911.500.000.000 |
|
Primanja od zaduživanja |
91 |
903.000.000.000 |
|
Primanja od emitovanja hartija od vrednosti na domaćem finansijskom tržištu (zapisi i obveznice emitovane na domaćem finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti – diskontovana prodajna vrednost) |
9111 |
455.000.000.000 |
|
Primanja od emitovanja hartija od vrednosti na međunarodnom finansijskom tržištu (Evroobveznice – državne hartije od vrednosti emitovane na međunarodnom finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti – priliv po prodajnoj ceni) |
9121 |
377.000.000.000 |
|
Primanja od domaćeg i inostranog zaduživanja (primljeni krediti od domaćih i inostranih finansijskih komercijalnih i multilateralnih institucija i inostranih vlada) |
9112–9119 9122–9129 |
71.000.000.000 |
|
Primanja od prodaje domaće finansijske imovine |
92 |
8.500.000.000 |
|
Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine |
6 |
418.581.887.000 |
|
Izdaci za otplatu kredita |
61 |
400.200.000.000 |
|
Otplata glavnice domaćim kreditorima |
611 |
190.000.000.000 |
|
Otplata glavnice stranim kreditorima |
612 |
205.200.000.000 |
|
Otplata glavnice po garancijama |
613 |
5.000.000.000 |
|
Izdaci za nabavku finansijske imovine |
62 |
18.381.887.000 |
|
Promena stanja na računu |
9.861.433.574 |
”
Član 2.
Član 2. menja se i glasi:
„Član 2.
Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita, nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice po osnovu dugova domaćim i stranim zajmodavcima za direktne i indirektne obaveze Republike Srbije (uključujući i operacije sa zamenom duga pre roka dospeća) iz člana 1. ovog zakona u ukupnom iznosu od 901.638.566.426 dinara, planirano je da se obezbede iz zajmova domaćih i međunarodnih komercijalnih i multilateralnih finansijskih institucija i inostranih vlada u iznosu od najviše 71.000.000.000 dinara, kroz emitovanje državnih hartija od vrednosti (državnih zapisa i obveznica na domaćem finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 455.000.000.000 dinara, iz primanja ostvarenih od emisije evroobveznica (državnih hartija od vrednosti emitovanih na međunarodnom finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 377.000.000.000 dinara i iz primanja od prodaje domaće finansijske imovine u iznosu od najviše 8.500.000.000 dinara.
U slučaju ostvarenja maksimalnih planiranih primanja po osnovu zaduživanja iz stava 1. ovog člana, neophodnih za finansiranje deficita, otplatu duga i nabavku finansijske imovine, iznos od 9.861.433.574 dinara, predstavljaće pozitivnu promenu stanja na računu.
U slučaju da nije moguće ostvariti primanja po osnovu zaduživanja u planiranoj proporciji između zajmova i emitovanih državnih hartija od vrednosti na domaćem i međunarodnom finansijskom tržištu, moguća je promena strukture u okviru datih izvora finansiranja, uz uslov da se ne pređe ukupan iznos planiranih sredstava za datu namenu u visini od 911.500.000.000 dinara.
Za finansiranje budžetskog deficita i otplate dospelih obaveza po osnovu javnog duga, mogu se tokom 2020. godine koristiti sredstva sa konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, do iznosa koji ne ugrožava likvidnost tog računa.
Ukoliko na kraju 2020. godine bude postojala pozajmica sa konsolidovanog računa trezora, u zavisnosti od uslova na finansijskom tržištu, može se preneti u narednu godinu.
Ukoliko se u toku godine obezbede primanja od privatizacije ili povoljnijih dugoročnih koncesionalnih zajmova, proporcionalno će se smanjivati drugi kreditni izvori i emisije državnih hartija od vrednosti na domaćem i međunarodnom finansijskom tržištu iz stava 1. ovog člana.
Član 3.
Član 3. menja se i glasi:
„Član 3.
A. U 2020. godini izdaće se garancije Republike Srbije do iznosa od 105.120.922.800 dinara (EUR 807.000.000 i KWD 18.000.000), i to:
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 4.
Član 4. menja se i glasi:
„Član 4.
Sredstva za sufinansiranje i predfinansiranje projekata u okviru Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije u 2020. godini utvrđena su u Posebnom delu ovog zakona i odnose se na sledeće projekte:
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 5.
Član 5. menja se i glasi:
„Član 5.
Pregled planiranih kapitalnih izdataka budžetskih korisnika za tekuću i naredne dve budžetske godine:
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
<
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 6.
Član 6. menja se i glasi:
„Član 6.
U okviru Razdela 21 – Ministarstvo privrede, Program 1510 – Privlačenje investicija, Funkcija 410 – Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, Programska aktivnost/Projekat 0003 – Ulaganja od posebnog značaja, planirana su sredstva za izmirenje obaveza po ugovorima radi podsticanja investicija u privredi, i to:
– u 2020. godini u iznosu do 9.820.000.000 dinara;
– u 2021. godini u iznosu do 12.000.000.000 dinara;
– u 2022. godini u iznosu do 12.000.000.000 dinara.
U okviru opredeljenih iznosa sredstava u stavu 1. ovog člana izvršavaju se preuzete, a neizmirene obaveze iz prethodnih godina, uključujući i obaveze koje će se preuzimati u navedenim godinama, u skladu sa zakonom koji uređuje ulaganja i zakonom koji uređuje opšte uslove i postupak kontrole državne pomoći, koje dospevaju na plaćanje u tim godinama.
Ukoliko se obaveze preuzimaju i po isteku tri fiskalne godine, ukupan iznos tih obaveza za svaku godinu ne može biti veći od iznosa opredeljenog za 2020. godinu.
U okviru Razdela 24 – Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Glava 24.10 – Uprava za agrarna plaćanja, Program 0103 – Podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, Funkcija 420 – Poljoprivreda, šumarstvo, lov i ribolov, Programska aktivnost/Projekat 4005 – IPARD, planirana su sredstva za izmirenje obaveza za podsticaje u poljoprivredi i ruralnom razvoju iz IPARD 2 programa, i to:
– u 2020. godini u iznosu do 3.174.000.000 dinara;
– u 2021. godini u iznosu do 6.294.000.000 dinara;
– u 2022. godini u iznosu do 6.294.000.000 dinara.
U okviru opredeljenih iznosa sredstava u stavu 4. ovog člana izvršavaju se preuzete, a neizmirene obaveze iz prethodnih godina, uključujući i obaveze koje će se preuzimati u navedenim godinama, u skladu sa Zakonom o potvrđivanju Okvirnog sporazuma između Republike Srbije i Evropske komisije o pravilima za sprovođenje finansijske pomoći Evropske unije Republici Srbiji u okviru instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA II) („Službeni glasnik RS – Međunarodni ugovori”, broj 19/14), sektorskim sporazumom između Vlade Republike Srbije i Evropske komisije o mehanizmima primene finansijske pomoći Unije Republici Srbiji u okviru instrumenta za pretpristupnu pomoć u oblasti podrške poljoprivredi i ruralnom razvoju (IPARD), kao i zakonom koji uređuje poljoprivredu i ruralni razvoj, koje dospevaju na plaćanje u tim godinama.
Ukoliko se obaveze preuzimaju i po isteku tri fiskalne godine, ukupan iznos tih obaveza za svaku godinu ne može biti veći od iznosa opredeljenog za 2020. godinu.”
Član 7.
Član 8. menja se i glasi:
„Član 8.
Ukupni rashodi i izdaci, uključujući izdatke za otplatu glavnice duga, u iznosu od 2.192.993.221.826 dinara, finansirani iz svih izvora finansiranja raspoređuju se po korisnicima i programima i iskazuju u koloni 8.”.
Deo dokumenta je u pripremi i može se videti po objavljivanju celog dokumenta u Pravnoj bazi.
Celom dokumentu se iz Registra može pristupiti preko taba "otvori relacije" ili "otvori prečišćen tekst".
Član 8.
U članu 9. posle stava 3. dodaje se novi stav 4, koji glasi:
„Izuzetno od stava 3. ovog člana, usled smanjenog obima prihoda ostvarenih po osnovu naplate sudskih taksi nastalog kao posledica pandemije zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, osnovica iz stava 2. ovog člana u delu koji se odnosi na sudije isplaćivaće se do 30% iz prihoda ostvarenih po osnovu naplate sudskih taksi koje pripadaju pravosudnim organima, a preostali deo iz izvora 01 – Opšti prihodi i primanja budžeta.”
Dosadašnji stav 4. postaje stav 5.
Član 9.
Član 12. menja se i glasi:
„Član 12.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.
Ako se u toku godine prihodi i primanja budžeta smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Ako u toku godine dođe do vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera, Vlada može odlučiti o privremenoj obustavi izvršenja pojedinih rashoda i izdataka, kao i preuzimanja obaveza korisnika sredstava budžeta Republike Srbije u cilju ublažavanja negativnih ekonomskih i finansijskih posledica vanrednih događaja.
Aktom Vlade iz stava 3. ovog člana bliže će se urediti način izvršenja pojedinih rashoda i izdataka, kao i preuzimanja obaveza korisnika sredstava budžeta Republike Srbije.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare prihode i primanja iz drugih izvora finansiranja, rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret opštih prihoda budžeta.”
Član 10.
Član 41. menja se i glasi:
„Član 41.
Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za zaduživanje i davanje garancija Republike Srbije radi očuvanja i jačanja finansijske stabilnosti, sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 24.000.000.000 dinara, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Zaduživanje i davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Zakonom o javnom dugu („Službeni glasnik RS”, br. 61/05, 107/09, 78/11, 68/15, 95/18 i 91/19).”
Član 11.
Posle člana 41. dodaje se novi član 41a, koji glasi:
„Član 41a
Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Republika Srbija može preuzeti obavezu da kao garant izmiri potraživanja banaka nastala po osnovu odobrenih kredita od strane banaka za finansiranje likvidnosti i obrtnih sredstava za kreditiranje privrede sa ciljem ublažavanja negativnih ekonomskih i finansijskih posledica pandemije bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, u iznosu do 480.000.000 evra ekvivalentno dinarskoj protivvrednosti prema srednjem kursu NBS na dan plaćanja banci po garanciji ili dan zaključenja ugovora o kreditu.
Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Uredbom o utvrđivanju garantne šeme kao mera podrške privredi za ublažavanje posledica pandemije bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 („Službeni glasnik RS”, broj 57/20).”
Član 12.
Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da važi Uredba o izmeni opštih prihoda i primanja, rashoda i izdataka budžeta Republike Srbije za 2020. godinu radi otklanjanja štetnih posledica usled bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 („Službeni glasnik RS”, br. 60/20, 62/20 – dr. zakon i 65/20 – dr. zakon).
Član 13.
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
❮ Nazad na prethodnu stranicu








