Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

NOVA MEDIJSKA STRATEGIJA DO KRAJA 2018. GODINE


Tri dana nakon što je izrada Medijske strategije stopirana iz Vlade još ne stiže jasan plan ko će, kada i na koji način pristupiti izradi nove. Za to vreme iz OEBS-a nude pomoć. U toj organizaciji kažu da su spremni da okupe sve zainteresovane za pisanje medijske strategije.

Mesecima se čekalo na novu medijsku strategiju, a onda je na čekanje stavljena ona. Jer tek što je Vladin dokument o medijima završen, na njega je stavljen stop.

"Mislim da se ništa dramatično nije desilo, mi nastavljamo sa radom u nekom drugom obliku, sa nekim drugim ljudima", ukazao je Aleksandar Gajović, državni sekretar Ministarstva informisanja.

Ipak, u Vladi ne otkrivaju konkretan plan - ko, kada i kako će medijsku strategiju učini boljom.

"Dakle, da probamo da nađemo neke zajedničke sadržatelje, a ne od početka da nalazimo razlike oko toga ko treba da bude državni sekretar, ko ne treba da bude državni sekretar i da ulazimo u mikromenadžment samih ministarstava. Čini mi se da treba da govorimo o suštini, a ne o formi", kaže predsednica Vlade, Ana Brnabić.

Za OEBS koji je Vlada pozvala da se uključi u izradu medijske strategije forma je i te kako bitna. Šef Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju u Srbiji kaže: "Uloga misije će biti da uključi i pomiri sve zainteresovane za pisanje dokumenta i organizuje rasprave". Suština, tj. sadržaj strategije, kako misle u OEBS-u, zadatak je autora.

"Uloga države u medijima će svakako biti jedna od tema, ali je mnogo važnije od samih tema da diskusija o strategiji bude otvorena. Važno je da imamo dobru metodologiju, da budu uključeni svi zainteresovani. OEBS će rado upravljati izradom strategije, a teme, predlozi i rešenja moraju doći od medija", rekao je Andrea Oricio, šef misije OEBS-a.

U Asocijaciji medija, čiji je predstavnik napustio staru radnu grupu, misle da je izrada strategije resetovana kasno. Da li će to ipak uroditi plodom - u asocijaciji bez optimizma. Kažu: "Videćemo".

"Jasno mi je da je dalji proces medijskih reformi neizbežan bez ekspertize, asistencije i podrške i Evropske unije i OEBS-a, ali se nadam da ovaj dokument kao i popravljanje generalno medijske situacije u Srbiji nećemo morati da rešavamo u Ujedinjenim nacijama", ukazao je Zoran Sekulić, iz Asocijacije medija.

Kada će nova medijska strategija ugledati svetlost dana - precizno se ne zna. Iz Ministarstva informisanja nagađaju - do kraja godine.

Izvor: Vebsajt RTV, Adam Santovac, 26.04.2018.
Naslov: Redakcija