Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Tehnički pregledi za vlasnike automobila starijih od 15 godina radiće se dva puta godišnje. Takođe, prvi put vozila bi se fotografisala na liniji tehničkog pregleda, a biće merena i emisija izduvnih gasova


Ako poslanici Narodna skupštine Republike Srbije usvoje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, tehnički pregledi za vlasnike automobila starijih od 15 godina radiće se dva puta godišnje. Takođe, prvi put vozila bi se fotografisala na liniji tehničkog pregleda, a biće merena i emisija izduvnih gasova. To bi ukinulo dosadašnju praksu da agencije bez odvoženja automobila na tehnički pregled mogu da produže registraciju.

Koliko automobila stvarno bude pregledano na tehničkom pregledu, a koliko prođe bez provere teško je reći, ali stručnjaci kažu da oko 30 odsto vozila ne stigne do linije tehničkog pregleda.

Iako je zakonom sve precizirano mnogo toga se ne uradi kako treba.

"Uvođenje video-nadzora na tehnički pregled je veoma bitno, da se već jednom reši misterija da li je vozilo uopšte bilo na tehničkom pregledu i da li je on napravljen po propisu", rekao je Boris Borović iz Tehničkog pregleda "Deset plus".

Takođe se upozorava da se moraju zaoštriti uslovi tehničkog pregleda jer dva puta godišnje na besplatnim i dobrovoljnim proverama ispravnosti vozila, koje organizuje AMSS, preko 45 odsto vozila bude neispravno.

"Onda će rezultati biti realni, odnosno biće smanjen broj manipulacija. Takva varijanta je uvedena samo u tom cilju, jer u protivnom, da verujemo tehničkom pregledu, ne bi nam bila potrebna takva provera", rekao je prof. Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Dva puta na tehnički pregled za vozila starija od 15 godina znači i dva puta po 1.500 dinara. Ako se utvrdi neka nepravilnost, popravke će doneti naknadne troškove, što je zanemarivo u poređenju sa rizikom koji donosi neispravno vozilo.

"Suočeni smo sa raznim problemima danas tako da je velika verovatnoća da su takva vozila tehnički više neispravna nego novija vozila", kaže prof. Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

Tehnički pregled često plate osiguravajuće kuće uz polisu obaveznog osiguranja, častivši tako vozače koji im ukažu poverenje. Mnogi za tu uslugu ne izdaju fiskalni račun, zbog čega država ostaje bez miliona dinara godišnje.

Izvor: Vebsajt RTS, Dragan Milutinović, 22.12.2017.
Naslov: Redakcija