Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Instruktori vožnje protive se propisanom polaganju za licence svakih pet godina. Auto škole nezadovoljne i odredbom prema kojoj bi Vlada RS umesto minimalne određivala maksimalnu cenu obuke za sticanje vozačke dozvole


Auto-škole Srbije neće odustati od najavljenog protesta 27. decembra 2017. godine u Beogradu. Nezadovoljni odredbama Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, zaposleni u auto-školama Srbije su najavili dolazak u centralne beogradske ulice Knez Miloševu i Nemanjinu, gde bi, prema planu, u krajnjim desnim trakama (želja je da se što manje ometa saobraćaj) parkirali svoja vozila i odatle se peške uputili prema sedištu Vlade Republike Srbije.

- Nema razloga da odustanemo od protesta jer su nadležni i dalje gluvi za naše vapaje - kaže Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije. - Mi nećemo odustati dok se ne izmeni postojeća odredba da instruktori, predavači, ispitivači, koji su već stekli licencu, svakih pet godina moraju da polažu ponovo.

Rašeta kaže i da su svi zaposleni, a procenjuje da ih u oko 400 AŠ u Srbiji ima više od tri hiljade i protiv predložene izmene po kojoj bi Vlada Republike Srbije umesto minimalne određivala maksimalnu cenu obuke za sticanje vozačke dozvole.

- Ta odredba bi nas vratila u ona vremena kada su nesavesni vlasnici auto-škola, nerezonski, niskim cenama, mamili hiljade kandidata na obuku i prosto štancovali loše vozače - kaže Rašeta. - Mi smo pokušali da u peticiji koju je potpisalo više od 3.000 radnika AŠ, i poslali smo je na mnoge adrese u Srbiji, to objasnimo.

Izmene i dopune Zakona su nedavno prošle Vladu Republike Srbije i upućene su u Narodnu skupštinu Republike Srbije gde bi poslanici, prema najavama, do kraja godine trebalo da se izjasne o predloženim izmenama.

- Raspitivali smo se u Skupštini i nama je rečeno da će teško do kraja ove godine predložene izmene i dopune uopšte i doći na dnevni red - kaže Rašeta. - Mi smo u bezizlaznoj situaciji. Jer ako se odredba o ponovnom licenciranju ne povuče, veliki broj auto-škola Srbije će, zato što zaposleni neće položiti besmislene ispite, jednostavno stati.

Ipak, podvlače u AŠ Srbije, ukoliko neko od nadležnih napravi značajan korak ka razrešenju problema, i oni su spremni da odustanu od protesta.

Radnici auto-škola koji su ovih dana morali da se pojave na ispitima prošli su, kaže Rašeta, kao "bosi po trnju".

- Ogromna većina je pala, među njima i ja. Pao sam na dva pitanja iz pedagogije koja nemaju veze sa vozačkom obukom i našim poslom - kaže Rašeta koji je po struci inženjer i koji se poslom instruktora bavi od 2000. godine.

Od 55 pitanja koja su bila na testu, smatra Rašeta, prvi operativac Privredne komore AŠ Srbije, samo su 34 korisna za obuku.

Izvor: Vebsajt Novosti, P.Ž., 23.12.2017.
Naslov: Redakcija