Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NACRT ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA: Predviđeno rešavanje sporova između trgovaca i potrošača vansudskim poravnanjem


Građani bi uskoro mogli biti zaštićeni od svakodnevnih poziva nasrtljivih trgovaca koji nude svoje proizvode pozivima na fiksne i mobilne telefone, a to će omogućiti novi Zakon o zaštiti potrošača koji se očekuje do kraja godine.

Nacrt zakona o zaštiti potrošača je prošao javnu raspravu, sada se čeka da ga odobri Vlada, zatim o njemu treba da odluče poslanici, a sve što je tim zakonom predviđeno predstavlja ujednačavanje s evropskim zakonodavstvom, konkretno s onim sto se nalazi u Poglavlju 28.

Zabranjeno će biti, kako predviđa Nacrt zakona, da trgovci upućuju poruke ili pozive telefonom potrošačima koji su se upisali u registar potrošača kao oni koji ne žele da primaju pozive i poruke u okviru promocije i prodaje telefonom. Postupak upisa uređuje ministar, kao i uslove i način korišćenja registra.

Međutim, Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača kaže da će taj deo zakona biti regulisan podzakonskim aktima, koji još nisu doneti i on ih ne očekuje u skorije vreme, što znači da ni lista upisa neće biti skoro formirana.

Zakon još predviđa da Ratel vodi poseban registar u kojem bi trebalo da se nađu telefonski brojevi onih koji ne žele da telefonom dobijaju ponude trgovaca, a čime bi njihova privatnost bila zaštićena.

To takođe podrazumeva da prodavci pre nego što ukucaju nečiji telefon treba da provere da li je on u registru.

Zakon predviđa i rešavanje sporova između trgovaca i potrošača vansudskim poravnanjem.

Izvor: Vebsajt RTV, 20.12.2019.
Naslov: Redakcija