Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU: Primena Zakona počinje 13. februara 2017. godine, od kada će biti zabranjen kombi prevoz putnika od kućne adrese do željene destinacije. Prevoznici upozoravaju da i pored toga neće odustati od posla


Početkom primene novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ("Sl. glasnik RS", br. 68/2015 - dalje: Zakon), od 13. februara 2017. godine, kombi prevoz bi trebalo da bude ukinut jer je nebezbedan, međutim prevoznici upozoravaju da i pored toga neće odustati od posla.

Da li će građani i dalje moći da se prevoze kombijem od svoje kuće do aerodroma u regionu pitanje je na koje ne mogu tačno da odgovore ni u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

- To nije dozvoljeno ni po sada važećem Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju ("Sl. glasnik RS", br. 46/95, 66/2001, 61/2005, 91/2005, 62/2006, 31/2011 i 68/2015 - dr. zakoni), kao ni po novom Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji počinje da se primenjuje u februaru iduće godine - kažu u ovom Ministarstvu.

Kako kažu, postoji niz razloga zašto je ovaj vid prevoza nebezbedan i neprihvatljiv.

- Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Takođe, evropski propisi koji uređuju vreme rada i odmora vozača i propisi kojima se uređuje pristupanje tržištu međunarodnog linijskog prevoza odnose se na autobuse, a ne na putnička vozila. To je najbolji pokazatelj da ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika - ističu u Ministarstvu saobraćaja i dodaju da i Interbus sporazum, kome Srbija namerava da pristupi, predviđa mogućnost obavljanja povremenog međunarodnog prevoza samo autobusima.

- U vozilima sa 6 i 7 sedišta putnik koji želi da napusti vozilo to ne može da učini bez ometanja ostalih putnika već putnici se pomeraju ili izlaze iz vozila. Takođe, u ovim vozilima nije obezbeđena kontrola otvaranja i zatvaranja vrata od strane vozača, a što je neophodno radi bezbednog ulaska i izlaska putnika - kažu u Ministarstvu saobraćaja.

S druge strane, u jednom od najvećih kombi prevoznika na domaćem tržištu ističu da će ukidanjem ovog vida prevoza "svi biti na gubitku".

- Blizu 60 naših radnika ostaće bez posla, država bez prihoda od poreza, a građani bez prevoza od kuće do aerodroma. Ipak, tvrdim da se i pored Zakona kombi prevoz neće ukinuti već će se samo preseliti u sivu zonu. Zato smo mi i dalje za svaku vrstu dogovora jer i sada poslujemo potpuno transparentno i sa svim mogućim licencama. Spremni smo i da ugradimo tahografe - naglašava Savo Tošić iz ovog prevoznika i dodaje da se građani odlučuju pre za kombi nego za autobus zbog udobnosti i kraće vožnje.

Kombi ima 8+1 sedište.

Izvor: Vebsajt Blic, Marko Tašković, 22. 11. 2016.
Naslov: Redakcija