Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O GLAVNOM GRADU: Gradske opštine moći će da izdaju građevinske dozvole do 1.500 kvadrata, a prigradske do 5.000 kvadrata. Gradskim opštinama biće omogućeno i da legalizuju objekte do 400 kvadrata, a prigradskim opštinama do 3.000 kvadrata


Narodna skupština Republike Srbije raspravlja o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o glavnom gradu, kojim se omogućava decentralizacija Beograda i povećavaju nadležnosti opština.

Prema tom rešenju, uvode se dve zone u Beogradu - gradska i prigradska.

Gradsku zonu će činiti 10 opština - Vračar, Stari Grad, Savski venac, Voždovac, Zvezdara, Palilula, Rakovica, Čukarica, Novi Beograd i Zemun, dok prigradsku zonu čini sedam opština - Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin.

Gradske opštine moći će da izdaju građevinske dozvole do 1.500 kvadrata, a prigradske do 5.000 kvadrata. Gradskim opštinama biće omogućeno i da legalizuju objekte do 400 kvadrata, a prigradskim opštinama do 3.000 kvadrata.

Sledeći korak koji treba da prati ovaj zakon je donošenje novog Statuta grada Beograda, koji će dalje razraditi podelu nadležnosti i decentralizaciju grada.

Grad Beograd moći će da dodeli gradskim opštinama poslove koji se odnose na simbole i nazive delova naseljenih mesta u jedinici lokalne samouprave - o nazivima ulica, trgova, gradskih četvrti, zaselaka i drugih delova naseljenih mesta na svojoj teritoriji, uz prethodnu saglasnost ministarstva nadležnog za poslove lokalne samouprave.

Predlaže se i da Grad imenuje i razrešava direktore ustanova dečije zaštite, s obzirom na to da je Grad njihov osnivač, kao i da utvrđuje mrežu tih ustanova.

Takođe, predlog je da Grad Beograd sprovodi mere i finansira projekte u cilju podsticanja nataliteta na svojoj teritoriji.

Predlaže se da se u nadležnost grada uvrsti i uređivanje i obezbeđivanje poslova koji se odnose na izgradnju, rekonstrukciju i upravljanje javnim putevima.

Predlogom zakona se ukida neposredno i tajno glasanje na izborima za savete mesnih zajednica u Beogradu. Takođe se ukida i mogućnost da Beograd ukine postojeću gradsku opštinu i njeno područje pripoji jednoj ili više gradskih opština.

Ukida se obaveza da glavni grad ima gradskog arhitektu, umesto toga Statutom se može predvideti pomoćnik gradonačelnika u oblasti urbanizma.

Gradonačelnik i Gradsko veće više neće imati obavezu da najmanje dva puta godišnje izveštavaju Skupštinu o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštini grada.

Načelnik gradske uprave za svoj i rad gradske uprave odgovaraće Gradskom veću, a ne Skupštini Beograda.

Predviđa se da komunalne mreže na teritoriji Grada mogu biti u svojini vršioca komunalne delatnosti, čiji je osnivač grad Beograd, odnosno kome je poverio obavljanje te delatnosti.

Izvor: Vebsajt Blic, Kurir, Insajder, 22.05.2019.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija