Zastava Bosne i Hercegovine

NACRT ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Srbijatransport traži spuštanje starosne granice za polaganje i obuku za potrebne kategorije i korigovanje uslova za pristup profesiji profesionalnog vozača


Srbijatransport je podnela inicijativu za izmenu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

- Ukazujem da je u Srbiji veoma veliki problem nedostatak profesionalnih vozača, da se taj problem kumulira godinama, da je problem transporta društveni problem. Neophodno je sniziti starosnu granicu za polaganje i obuku za potrebne kategorije i korigovati uslove za pristup profesiji profesionalnog vozača koji su regulisani članovima 180 i 181 Zakona - ističe se u inicijativi koju potpisuje Goran Aleksić, generalni direktor Srbijatransporta.

Iz ovog preduzeća navode da je nedostatak profesionalnih vozača kao važnog poslovnog resursa veliki i narastajući problem u našem društvu. Našim Zakonom o bezbednost saobraćaja na putevima definisana je veoma visoka starosna granica za profesionalne vozače i veoma demotivišući sistem za ispunjavanje propisanih uslova za profesionalnih vozača.

U obrazloženju Nacrta zakona je navedeno: "da je ukazano je da se u privrednim društvima koja zapošljavaju profesionalne vozače poslednjih godina beleži konstantan nedostatak kvalifikovanih kadrova".

- Pored ovog obrazloženja, ukazujemo da je problem mnogo veći, a da zakonskim rešenjima u predloženom Nacrtu zakona nisu ničim unapređena rešenja koja bi bila od interesa prevazilaženja problema koji ugrožava srpsku privredu, ekonomiju i dnevnu mobilnost građana kao korisnika usluga drumskog transporta. Trenutno, u većini država članica, uključujući Austriju, Češku, Hrvatsku, Dansku, Estoniju, Francusku, Nemačku, Grčku, Mađarsku, Irsku, Litvaniju, Holandiju, Poljsku, Portugal, Sloveniju i Švedsku, minimalna starosna granica za dobijanje C i CE dozvole je 18 godina a za dobijanje D i DE dozvole je 21 godine, a od 13.12.2022 i u Rumuniji - dodaje se u inicijativi.

Takođe, predlažu primenu rešenja i uslova koji regulišu pristup profesiji i obuku kakva sada već postoje u Nemačkoj kao primer dobre prakse.

- Cilj nam je da kroz interaktivnu komunikaciju, sagledavajući dobru praksu i direktive EU, iznađemo najkvalitetnija rešenja ekonomski i funkcionalno održive mobilnosti u interesu korisnika usluga, poslodavaca i zaposlenih u drumskom transportu, podsticanjem kvaliteta usluga i konkurentnosti na ekonomski održivim principima poslovanja, suzbijanjem sive ekonomije i nelojalne konkurencije, uz unapređenje energetske efikasnosti i ekoloških standarda, razvoja sektora transporta i opšteg razvoja društva u celini - navodi se i dodaju da u Srbiji ne postoji dovoljna svest o važnosti javnog transporta i ono što je jako bitno, a na šta se posebno mora ukazati, potrebno je značajno unaprediti ulogu javnog - komercijalnog transporta.

Veoma je važno da predlagač zakona prepozna funkcionalnu i ekonomsku ulogu javnog drumskog transporta i važnost mobilnosti za Republiku Srbiju i da uvaži predloge koji se oslanjaju na primenjena rešenja i dobru praksu EU.

Na kraju navode da očekuju da ovakva inicijativa bude prihvaćena u celosti.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt eKapija, 19.12.2022.
Naslov: Redakcija