Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NACRT ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA: Predviđeno uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca


Prema Nacrtu zakona o zaštiti potrošača, koji je u procesu javne rasprave, potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom, moći će da se prijave u registar "Ne zovi"....

Taj nacrt predviđa uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

"Nacrt novog zakona predviđa registar "Ne zovi" koji služi da spreči nasrtljivo poslovanje kada vas trgovci, bez vaše saglasnosti, često zovu telefonom, nude neku robu ili usluge", kaže Mladen Alfirović, iz Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine.

On dodaje da je i do sada postojalo neko rešenje i kaznena odredba, ali da je bilo jako teško dokazati da li ste vi dali saglasnost ili ne, a da se novo rešenje već pokazalo uspešnim u susednoj Hrvatskoj.

Alfirović objašnjava da svaki potrošač koji ne želi da prima pozive i bude uznemiravan telefonom, moći će da se javi svom operatoru fiksne ili mobilne telefonije, popunjava kratak obraza, a operator je dužan da taj zahtev prosledi RATEL-u, koji će da vodi takvu bazu korisnika.

"Svaki trgovac će morati prethodno da proveri da li se broj telefona koji namerava da pozove nalazi u bazi "Ne zovi", a ako se nalazi, neće smeti da poziva tog potrošača", objašnjava on.

Izvor: Vebsajt RTV, 19.11.2019.
Naslov: Redakcija