Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Ministarstvo saobraćaja navodi da vozači kojima je u saobraćajnu dozvolu upisan pogrešan podatak o broju sedišta ili su pogrešne neke druge tehničke karakteristike vozila, nisu odgovorni za takav propust, te da bi nadležni morali da nađu način da reše ovaj problem i da to naplate od odgovornih


Vozači kojima je u saobraćajnu dozvolu upisan pogrešan podatak o broju sedišta ili su pogrešne neke druge tehničke karakteristike vozila ne samo što ne bi trebalo ništa da plate, već nadležni moraju da nađu način da reše problem i da to naplate od onih koji su za to i odgovorni - kaže ministarka građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je, reagujući na podatke o broju pojaseva i registraciji vozila, poručila da problem mora što pre da se reši.

- Bezbednost u saobraćaju svakako je jedna od stvari na kojoj insistiram, ali nije logično da za greške za koje su odgovorni neki drugi sada plaćaju vozači, obični građani. Novac koji sada građani treba da plate nije mali. Nadležni treba da pronađu rešenje koje svakako ne bi išlo preko novčanika vozača i građana, već onih koji su odgovorni za ovaj problem. Agencija za bezbednost saobraćaja treba ozbiljno da se posveti pravednom rešavanju ovog problema koji muči jedan broj naših građana - kaže ministarka Mihajlović.

Da vozači ne bi trebalo da plaćaju za tuđe propuste, smatra i direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

- Vlasnici tih vozila bi morali da zatraže od odgovornih i naknadu, ne samo troškova za prikupljanje nove dokumentacije, već i naknadu za dangubu - kaže Okanović.

Pitanje je kako je uopšte moguće da kupite vozilo za koje je u saobraćajnoj dozvoli upisan jedan podatak, na primer da je registrovano za pet osoba, a da se onda ispostavi da je proizvedeno samo za prevoz četiri osobe.

- Postoji više mogućnosti za nastajanje greške - kaže Vlada Živanović iz "Sitroena". - Najčešće prilikom prve registracije, vozilo za četiri putnika se, po automatizmu, upisuje kao vozilo sa pet sedišta, i to posle prolazi tako od registracije do registracije.

On kaže da savesni uvoznici takve greške ne prave.

- Mi smo svojevremeno uvozili "sitroen C1" i "C2" za koje se u fabričkoj dokumentaciji navodi da mogu da se registruju za četiri osobe. Tako smo ih i prodavali i tako su i registrovani.

Živanović kaže da se i Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon i 9/2016 - odluka US) promenio, pa tek kada je počela kontrola vezivanja putnika na zadnjim sedištima, uočeni su i ovi problemi.

Ima i nesavesnih, poput jednog uvoznika popularnih terenskih vozila koji je namerno upisivao u prateću dokumentaciju podatak da je vozilo namenjeno za prevoz pet putnika, iako je fabrika u dokumentaciji navela da je "broj putnika četiri".

- A kome da prodam auto sa četiri sedišta - branio se taj uvoznik. Nije poznato da li je taj uvoznik ikada zbog toga kažnjen.

Udruženje tehničkih pregleda Srbije upozorava da do većine muka ovih vozača ne bi ni dolazilo da je država poslušala njihove mnogobrojne apele za uvođenje reda u ovu oblast. I sada je, naime, tvrde u ovim udruženjima, sasvim lako moguće registrovati automobil bez dovoženja na liniju tehničkih pregleda. Samo "kroz papire", na crno. A tada je moguće u saobraćajnu dozvolu upisati i netačne podatke.

Nije problem samo u zavlačenju ruke u džep vozača, na šta su, razumljivo, naši sugrađani veoma osetljivi. Još veći problem je bezbednost.

- Ko zna koliko je ljudi nastradalo jer su prevoženi nebezbedno - kaže direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić. I nije najveći problem samo broj sedišta, već su to i mnogobrojne druge "prepravke" koje rade vozači, najčešće da bi lakše preprodali vozilo, ili iz nekih drugih razloga.

Iz Ministarstva unutrašnjih poslova je stigao kratak i jezgrovit odgovor:

- U Jedinstveni registar vozila i u saobraćajnu dozvolu upisuju se tehnički podaci o vozilu koji su utvrđeni na tehničkom pregledu vozila. Pitanje građansko-pravne odgovornosti tehničkog pregleda za naknadu štete prema vlasniku vozila, nastale usled pogrešno utvrđenih podataka o vozilu upisanih na registracionom listu, nije u delokrugu ovoga Ministarstva. -

Izvor: Vebsajt Novosti, P. Živković, 12.05.2017.
Naslov: Redakcija