Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O INSPEKCIJSKOM NADZORU: OSNOVNA ULOGA TURISTIčKE INSPEKCIJE JESTE DA DOPRINESE PODIZANJU OPšTEG NIVOA USLUGA U OBLASTI TURIZMA I UGOSTITELJSTVA, KAO I NIVOA ZAšTITE KORISNIKA USLUGA, DOK KONTROLNE LISTE OVE INSPEKCIJE SLUżE DA SE POSLOVANJE USKLADI SA ZAKONOM


U Privrenoj komori Beograda nedavno je održana treća u nizu prezentacija podzakonskih akata i kontrolnih lista inspekcija, koje vrše inspekcijski nadzor po Zakonu o inspekcijskom nadzoru ("Sl. glasnik RS", br. 36/2015), koji je donet 15. aprila 2015. godine, a u punoj primeni je od 30. aprila 2016. godine.

Otvarajući sastanak koji su zajednički organizovali Privredna komora Beograda i Privredna komora Srbije, sekretar Udruženja trgovine, turizma i usluga Privredne komore Beograda, Aleksandar Milošević, rekao je da se Zakonom uređuje sadržina, vrsta, oblik i postupak inspekcijskog nadzora. Definisane su i obaveze učesnika u inspekcijskom nadzoru i druga pitanja vezana, kako za inspekcijske poslove, tako i same poslodavce kod kojih se vrši nadzor.

Ovom prilikom su predstavljene kontrolene listeTurističke inspekcije, čiji rad je od interesa za privrednike u oblasti turizma i turističkih usluga, od ugostitelja i hotelijera do turističkih i rent a kar agencija.

Milošević je istakao da je najvažnije da se privrednici upoznaju sa kontrolnim listama koje je sačinilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a koje će se primenjivati kroz sektor Turističke inspekcije.

Milošević je ocenio da je sam Zakon doneo niz pozitivnih promena koje obuhvataju kontinuitet u postupanju i otvorenost inspekcija koje sada imaju i savetodavnu i preventivnu ulogu.

Načelnica Odeljenja za koordinaciju, analitičko-pravne i stručne poslove u Sektoru Turističke inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Teodora Štrbac, rekla je da je najveća novina član 13 Zakona, kojim je kao obavezna aktivnost uvedeno preventivno delovanje Turističke inspekcije.

U ovom trenutku osnovni cilj svih inspekcija je borba protiv sive ekonomije, odnosno uvođenje neregistrovanih subjekata u legalne tokove, navela je Štrbac. Tom cilju je Zakon dao poseban tretman zbog čega se odredbe, koje se odnose na kontrolu neregistrovanih subjekata, primenjuju od 30. jula 2015. godine.

Ono što je, ipak, osnovna uloga svih inspekcija, a mi smatramo da je to i uloga Turističke inspekcije, jeste da doprinese podizanju opšteg nivoa usluga u oblasti turizma i ugostiteljstva, kao i nivoa zaštite korisnika usluga, što je naš zajednički interes, a kontrole inspekcija služe samo da se poslovanje uskladi sa normativom i propisima, istakla je ona.

Turistička inspekcija je 2015. godine izvršila preko 16.000 kontrola, od toga 78 odsto kontrola odnosilo se na ugostiteljstvo, a 81 odsto kontrola u ugostiteljstvu su obuhvatile hranu i piće. Za to vreme primili smo i oko 2200 prijava građana na rad privrednih subjekata, a 1600 prijava odnosilo se na rad ugostitelja. Prošle godine mi smo utvrili rad neregistrovanih subjekta u 873 slučaja, navela je Štrbac.

Ona je istakla da je veliki broj privrednih subjekata u Republici, koje kontroliše 70 turističkih inspektora na terenu i nedovoljan broj inspektora, uz zabranu zapošljavanja u javnom sektoru, doprineo da se deo izvorne nadležnosti Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, odnosno Sektora turističke inspekcije, poveri jedinicama lokalne samouprave.

Izvor: Vebsajt Privredna komora Beograda, 10.06.2016.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija