Zastava Bosne i Hercegovine

IZVRŠENE NOVE ISPRAVKE SISTEMA ELEKTRONSKIH FAKTURA I IZVRŠENO AŽURIRANJE INTERNOG TEHNIČKOG UPUTSTVA


Ministarstvo finansija je objavilo najnovije funkcionalnosti i promene koje su implementirane u sistem elektronskih faktura (SEF) hitnim ispravkama od 10. juna 2022. godine.

Jedna od najvažnijih izmena u SEF je omogućavanje storniranja dokumenta koje je u statusu „odbijeno“.

Dakle, i kada primalac e-fakture iz bilo kog razloga odbije fakturu, izdavalac će moći u sistemu da izvrši njeno storniranje. Napominjemo da se i pored toga primenjuje pravilo iz člana 44. Zakona o PDV, te da obveznici vode računa o tome da ukoliko izdaju novi dokument sa obračunatim PDV, pribave potvrdu primaoca (odbijene) elektronske fakture da nije koristio prethodni PDV po toj fakturi i da nije tražio refakciju PDV, ukoliko se radi o PDV obvezniku i licu koje ima pravo na refakciju.

Ostale izmene i pojedinačne ispravke u sistemu elektronskih faktura, pogledajte na ovom linku:

O navedenim izmenama, kao i o novoj instrukciji za postupanje kod plaćanja po profakturi pisaćemo u novom broju stručnog časopisa Poresko-računovodstveni instruktor.

Pogledajte često postavljana pitanja i sve o e-Fakturama.

Izvor: Redakcija Paragraf Lex, 10.06.2022.