Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Za vozače manja tolerancija na alkohol i veće kazne za prekršaje


Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima maksimalna količina alkohola u krvi za vozače biće smanjena sa 0,3 na 0,2 promila, uz veće sankcije za prekoračenje brzine i nevezivanje pojasa, najavio je ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović.

Stefanović je, obrazlažući izmene tog zakona u Narodnoj skupštini Republike Srbije, rekao da su predviđene strože kazne i za nasilničku vožnju.

Za preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnju sa više od dva promila alkohola u krvi, predviđena je zatvorska kazna od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.

Takođe, kazna za nevezivanje pojasa će ubuduće umesto 5.000 biti 10.000 dinara.

Stefanović je, ukazavši na veliku odgovornost onih koji prevoze decu, naveo da je predviđeno da se mališani mogu prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje, u zavisnosti od uzrasta i visine deteta.

On je dodao i da su za pojedine prekršaje smanjene kazne, poput vožnje u zaustavnoj traci, ili ako je vozačka dozvola istekla za više od šest meseci, jer se smatra da je to propust koji vozač može da napravi, a koji nema veze sa vozačkim znanjem i sposobnostima.

Pojedine radnje se više ne smatraju prekršajem, kao što su preticanje bicikala, radnih mašina, traktora, motokultivatora, odnosno zaprežnog vozila, preko pune linije, pod uslovima propisanim zakonom, jer je uočeno da leti to utiče na stvaranje kolona, što smanjuje bezbednost na putevima.

Kada je reč o mladim i neiskusnim vozačima, on je naveo da su pooštreni uslovi pod kojima oni mogu da dođu do vozačke dozvole, kao i uslovi u pogledu vozila kojima mogu upravljati.

Tako će mladi vozači moći da upravljaju vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila.

Za mlade vozače predviđena je nulta tolerancija na alkohol, telefoniranje, kao i zabrana vožnje između 23 i šest sati, a moći će da prevoze najviše tri osobe, uključujući i osobu pod čijim nadzorom voze, naveo je Stefanović.

On je dodao da su predviđene i nove mere kontrole za auto-škole, kako bi se povećao kvalitet obuke, i to kroz jedinstveni informacioni sistem u koji će se slivati svi podaci vezani za osposobljavanje kandidata, uključujući i audio i video zapis polaganja ispita, čime se sprečava manipulativno ponašanje bilo kojeg učesnika u obuci.

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, kako je naglasio, predviđeno je obavezno uspostavljanje video-nadzora prilikom vršenja tog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om.

Važno je da vozač bude sposoban, ali i da vozilo bude bezbedno, podvukao je Stefanović i dodao da se posebno propisuju uslovi za kontrolore tehničkog pregleda - njihov broj, radni status, ali i nespojivost poslova, odnosno to da neće u radno vreme moći da se bave održavanjem, popravkom, osiguranjem i registracijom vozila.

Izvor: Vebsajt Vlade, 07.03.2018.
Naslov: Redakcija