NACRT ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Uređuje se upotreba električnih trotineta
Električni trotineti voziće se pre svega biciklističkim trakama i stazama. Ukoliko nema biciklističke infrastrukture, otvoreni su im trotoari, ali pod uslovom da ne voze brže od pešaka - precizno do pet kilometara na sat.
U situacijama, kada su i pešački pravci zauzeti ili nedostupni, laka električna vozila mogu i na put. Ograničenje je da su to deonice kojima se ne vozi brže od 30 kilometara na sat.
Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima prvi put tretira, definiše i postavlja pravila za električne trotinete. Procene su da ih u Srbiji ima između 200.000 i 400.000. Nova verzija propisa mogla bi u skupštinsku proceduru da uđe u martu.
Na održanom okruglom stolu u Privrednoj komori Srbije, povela se rasprava je li 14 godina primeren uzrast od koga se sme upravljati ovim vozilima, kao i da li je njihovo osiguranje od odgovornosti obavezno. Predlagači, Ministarstvo unutrašnjih poslova, pojasnili su da su se dugo dvoumili oko uzrasta i prelomili, jer mladi od te dobi snose pravnu odgovornost. Kada je reč o obaveznom osiguranju, ono nije predviđeno.
Predstavnici transportne zajednice uputili su zahtev da se ovim zaklonom smanji starosna granica za buduće vozače autobusa i kamiona, jer je nemoguće obezbediti vozače.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Naslov: Redakcija