INDEKSI POTROŠAČKIH CENA U REPUBLICI SRBIJI
Obaveštenje |
Da bi Vam se prikazali poslednje objavljeni statistički/poslovni podaci pre nego što otvorite željeni podatak, neophodno je da osvežite stranicu (F5) |
2024
Republika Srbija - ukupno* | Mesečni indeks potrošačkih cena (Promena cena u tekućem mesecu u odnosu na prethodni mesec) |
Godišnji indeks potrošačkih cena (Promena cena u tekućem mesecu u odnosu na isti mesec prethodne godine) |
Indeks potrošačkih cena u 2024. godini (Promena cena u tekućem mesecu u odnosu na decembar 2023. godine) |
"Sl. glasnik RS" |
---|---|---|---|---|
Januar 2024. | 100,3 | 106,4 | 100,3 | 13/2024 |
Februar 2024. | 100,6 | 105,6 | 100,9 | 19/2024 |
Mart 2024. | 100,3 | 105,0 | 101,1 | 32/2024 |
April 2024. | 100,7 | 105,0 | 101,8 | 45/2024 |
Maj 2024. | 100,4 | 104,5 | 102,2 | 51/2024 |
Jun 2024. | 100,1 | 103,8 | 102,3 | 59/2024 |
Jul 2024. | 100,4 | 104,3 | 102,7 | 70/2024 |
Avgust 2024. | 100,4 | 104,3 | 103,1 | 76/2024 |
Septembar 2024. | 100,1 | 104,2 | 103,3 | 83/2024 |
Oktobar 2024. | 100,6 | 104,5 | 103,9 | 90/2024 |
Novembar 2024. | 100,3 | 104,3 | 104,1 | 99/2024 |
Decembar 2024. | 100,1 | 104,3 | 104,3 | - |
* Republički zavod za statistiku od 1999. godine ne raspolaže pojedinim podacima za AP Kosovo i Metohija, tako da oni nisu sadržani u obuhvatu podataka za Republiku Srbiju (ukupno).
Napomena:
Cene proizvoda i usluga lične potrošnje u decembru 2024. godine, u odnosu na novembar 2024. godine, u proseku su više za 0,1%. Potrošačke cene u decembru 2024. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 4,3%. U 2024. godini, u poređenju sa 2023. godinom, potrošačke cene su u proseku povećane za 4,6%.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u decembru 2024. godine, u odnosu na prethodni mesec, rast cena je zabeležen u grupama Oprema za stan i tekuće održavanje (1,0%), u grupama Odeća i obuća i Restorani i hoteli (za po 0,8%), Transport (0,4%), Stanovanje, voda, električna energija, gas i ostala goriva (0,3%), u grupama Alkoholna pića i duvan i Zdravlje (za po 0,2%) i u grupi Rekreacija i kultura (0,1%). Pad cena je zabeležen u grupi Hrana i bezalkoholna pića (-0,3%).
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.