Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOZI ZAKONA O PREVOZU TERETA I PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU: Usklađivanje domaćeg zakonodavstva sa propisima EU, unapređenje kvaliteta prevoza i povećanje bezbednosti svih učesnika u prevozu


Poslanici u Narodnoj skupštini Republike Srbije 30. jula 2015. godine razmatrali su amandmane na predloge zakona o prevozu tereta i putnika u drumskom saobraćaju.

Potpredsednica vlade i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović tom prilikom je rekla da predlozima zakona država uvodi red u oblast drumskog transporta i da će Predlogom zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju prevoznicima biti omogućeno da rade.

Na Predlogu zakona, kako je rekla, radilo se sa predstavnicima udruženja i transportnih preduzeća.

Izdavanje dozvola je uređeno Uredbom o raspodeli stranih dozvola za međunarodni javni prevoz stvari domaćim prevoznicima ("Sl. glasnik RS", br. 73/2013, 94/2014 i 98/2014 - dalje: Uredba) i jasno je definisano kako se dolazi do dozvola, koje su kritične dozvole i drugo… U avgustu 2014. godine, na primer, nijedna dozvola nije mogla da se dobije, jer Uredba nije bila na najbolji način definisana i njom nisu bila najbolje zaštićena transportna preduzeća i zato su uvojene izmene i dopune Uredbe krajem avgusta 2014. godine, rekla je Mihajlović u Skupštini Srbije.

Takođe je navela da je 2014. godine Ministarstvu vraćeno više od 60.000 neiskorišćenih dozvola.

"Uveli smo red, jasna pravila i jasne kriterijume", rekla je Mihajlović dodajući da su sada transportna preduzeća dobro zaštićena i da mogu da rade, kao i da država sada može da ima koristi od razvoja transporta.

Novi zakoni u tog oblasti će omogućiti još bolju konkurenciju i efikasniji rad transportnih preduzeća, zaštitu putnika i doprineti smanjenu sive ekonomije.

Prema podacima Ministarstva, Srbija gubi više od 100 miliona evra zbog sive ekonomije u drumskom prevozu.

Ukupan prihod od drumskog prevoza u Srbiji iznosi 150 miliona evra na godišnjem nivou.

Mihajlović je govoreći o Predlogu zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju rekla da postoje redovne kontrole i da Predlog zakona predviđa da se najmanje jednom u pet godina kontroliše ispunjenost uslova za izdavanje licenci, ali da to ne znači da te kontrole neće biti češće.

Ministarstvo je obavezno da vodi registar izdatih i oduzetih licenci za prevoz i da vrši proveru ispunjenosti uslova za izdavanje, s tim da period između dve provere ne može biti duži od pet godina.

Između ostalih je prihvaćen amandman kojim je izmenjena odredba Predloga zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju kojom se status poslovnog ugleda odgovornog lica u privrednom društvu, drugom pravnom licu odnosno preduzetniku ne može meriti visinom izrečene zatvorske kazne već se status lica koje ima ili nema poslovni ugled može ceniti isključivo po tome da li ima ili nema pravosnažno izrečenu zatvorsku kaznu.

Takođe, usvojena je i izmena odredbe kojom je ocenjeno da je u cilju zaštite interesa korisnika prevoza putnika potrebno precizirati ovlašćenje dato lokalnoj samoupravi u smislu utvrđivanja i usklađivanja cene po kojoj se mora obavljati taksi prevoz.

Izvor: Vebsajt Tanjug, 30.07.2015.