PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA: Od 5. jula 2021. godine automobili na tehničkom pregledu moraju da ispune određene kriterijume za emisiju štetnih gasova. Stroži standardi važiće za sva vozila koja su u Srbiji prvi put registrovana posle 1. marta 2014. godine
Vozače u Srbiji od 5. jula očekuju nova pravila za registraciju vozila, jer počinje puna primena Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 40/2012, 102/2012, 19/2013, 41/2013, 102/2014, 41/2015, 78/2015, 111/2015, 14/2016, 108/2016, 7/2017 - ispr., 63/2017, 45/2018, 70/2018, 95/2018, 104/2018, 93/2019 i 2/2020 - ispr.), po kojem automobili na tehničkom pregledu moraju da ispune određene kriterijume za emisiju štetnih gasova.
Ukoliko automobili zbog prepravki dodatno zagađuju vazduh, neće proći tehnički pregled, i moraće da poseduju katalizatore i DPF filtere.
Prilikom tehničkog pregleda kod vozila sa dizel motorom biće proveravan sadržaj čađi u izduvnim gasovima, dok kod benzinskih motora pažnja će se posvetiti sadržaju ugljen-monoksida. Ukoliko vozilo ima neispravne katalizatore i DPF filtere, neće moći da bude registrovano.
Prema Pravilniku, stroži standardi važiće za sva vozila koja su u Srbiji prvi put registrovana posle 1. marta 2014. u odnosu na ona registrovana pre ovog datuma.
Tako benzinski motori, prvi put registrovani do ovog datuma, moraju imati manje od 4,5 odsto ugljen-monoksida, pri broju obrtaja na praznom hodu motora. Vozila koja su prvi put registrovana posle 1. marta 2014. godine moraju imati manje od 3,5 odsto ugljen-monoksida.
U Srbiju se godišnje uveze i do 150.000 polovnih automobila. Ne postoje precizni podaci, ali se otprilike oko 2.300.000 vozila godišnje registruje, a njihova prosečna starost je oko 15-16 godina.
Izvor: Vebsajt Novosti, 28.03.2021.Naslov: Redakcija