Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Odgovori na pitanja potrošača


Vreme je prazničnih kupovina, kada se vrlo često dešava da se potrošači impulsivno odluče za neki proizvod ili pogreše veličinu, boju. Može se dogoditi i da se posle mesec dana ispostavi da postoji neki nedostatak na proizvodu - odlepio se đon na cipelama, rašio se rukav ili bilo šta drugo, zbog čega se kupci nađu u dilemi. Kako da reše svoj problem?

ODGOVOR:

Stručnjaci za zaštitu prava potrošača u vreme pretprazničnih kupovina uglavnom kao prvi savet izdvoje to da je važno da se sačuva račun kao dokaz kupovine. U slučaju da im se dogodi neki od ovih problema i da moraju da vrate proizvod, u Sektoru za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine savetuju da izjave reklamaciju prodavcu kod koga su robu kupili, uz dostavu računa.

- Obavezno uzmite potvrdu o reklamaciji - po Zakonu o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) prodavac je dužan da vodi knjigu reklamacija i da vam izda potvrdu da ste reklamirali robu. Prodavac je dužan da se o vašem zahtevu izjasni u roku od osam dana od dana kada je izjavljena reklamacija. Ukoliko vam ne odgovori u tom roku, obratite se tržišnoj inspekciji, uz dostavu potvrde o reklamaciji - navode na sajtu Sektora za zaštitu potrošača. Prodavac je inače dužan da prihvaćenu reklamaciju reši u roku od 15 dana.

Kupac u prvih šest meseci ima pravo da mu prodavac zameni ili popravi robu ili vrati novac u iznosu koji je platio. Popravka robe je moguća samo uz izričitu saglasnost kupca. Važno je znati i to da bez obzira na to što je roba bila na sniženju (recimo sezonskom) kada je kupljena, potrošač ima pravo na reklamaciju. Ukoliko trgovac odbija da primi reklamaciju, usmenu ili pisanu, ona može da se pošalje i preporučenom poštom, ali je važno da se sačuva povratnica.

Kako da se ponašamo u situaciji kada je na rafu kod proizvoda istaknuta jedna cena, a kasnije na kasi saznamo da je proizvod zapravo skuplji? Sve češće se to događa.

ODGOVOR:

Kada primetite ovakve pojave, po hitnom postupku kontaktirajte s tržišnom inspekcijom. Trgovac je dužan da vam robu proda po ceni koja je istaknuta. Nemojte prelaziti preko ovakvih situacija olako i nikada ne pristajte da platite cenu koja je viša u odnosu na onu koju je trgovac istakao.

Izvor: Vebsajt Politika, 25.12.2019.
Naslov: Redakcija