Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU: Od 1. januara 2023. godine subjekti privatnog sektora, svi obveznici PDV-a, u obavezi su da šalju i primaju e-fakture preko sistema elektronskog fakturisanja


E-fakture su sastavni deo procesa digitalizacije koja je neizbežan svetski trend unapređenja poslovanja. U sistemu elektronskih faktura ima više od 10.000 korisnika javnih sredstava i više od 175.000 privrednih subjekata, od čega je već 85.923 subjekata privatnog sektora registrovalo nalog na SEF-u i aktivno koristi sistem.

U skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021 i 129/2021), svi subjekti privatnog sektora već imaju otvoren nalog na sistemu elektronskih faktura, čime su ispunjeni uslovi da prime elektronsku fakturu od bilo kog pošiljaoca koji koristi SEF.

Obveznici sistema e-faktura su pravna lica i preduzetnici i pre svega njima će olakšati svakodnevni rad i omogućiti veću efikasnost. 

Takođe, obezbeđuje se veća transparentnost i umanjuje mogućnost sive zone poslovanja.

Od 1. januara 2023. godine subjekti privatnog sektora, svi obveznici PDV-a, u obavezi su da šalju i primaju elektronske fakture preko sistema elektronskog fakturisanja (SEF). 

Zakon o elektronskom fakturisanju već se od 1. maja ove godine primenjuje na subjekte javnog i privatnog sektora, što znači da su od tada privrednici koji posluju sa javnim sektorom u obavezi da izdaju fakture kroz SEF, a od 1. jula su u obavezi i da ih primaju od subjekata koji koriste sistem.

Što se tiče računovođa, ukoliko je računovođa zaposlen u internom računovodstvu pravnog lica za očekivati je da će im rad sa fakturama biti efikasniji uvođenjem sistema e-faktura. Sa druge strane, računovođe koje se bave pružanjem usluga eksternim klijentima, ukoliko klijentima pružaju i ugovorene usluge u vezi fakturisanja, mogu očekivati da će im, kao što je to slučaj i sa ostalim aktivnostima koje su prešle na digitalne platforme, rad biti efikasniji, sistematičniji i pregledniji.

Računovođe navode da ceo sistem e-faktura već funkcioniše, pri čemu se implementacija prati radi uočavanja poteškoća i mogućnosti poboljšanja, pa se sistem ažurno menja i unapređuje u skladu sa primedbama i zahtevima korisnika.

Kako kažu, izdavanje i prijem elektronskih faktura postaje obavezno u svim transakcijama između subjekata privatnog sektora obveznika PDV-a, čime će biti obezbeđena veća pravna sigurnost, brža razmena podataka, tačnost podataka, ubrzanje procesa rada, smanjenje troškova, lak pristup podacima i mogućnosti veće automatizacije u obradi podataka.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Novosti, 24.11.2022.
Naslov: Redakcija