Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Šta u slučaju kada trgovac odbije reklamaciju na obuću?


Sve više trgovaca odbija reklamacije za obuću. I ove godine je obuća među najčešćim problemima sa kojima se potrošači suočavaju. Ne mogu da ostvare svoja prava, a uz to je na tržištu sve lošiji kvalitet, pa je i broj reklamacija povećan. Šta da rade kada im trgovac odbije reklamaciju i šta podrazumeva veštačenje u slučaju ove reklamacije?

U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore s nekom od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije. Trgovac naravno može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za tzv. saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.

Nigde se u Zakonu o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor s nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da uložite prigovor na reklamaciju. Napominjemo da trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje jer se ne slažete sa prvobitnom odlukom. Ukoliko i nakon toga niste uspeli pozitivno da rešite reklamaciju, možete uraditi veštačenje o svom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje i na taj način dokazati da je obuća nekvalitetna.

Odgovara Centar za zaštitu potrošača Srbije.

Izvor: Vebsajt Politika, 28.08.2019
Naslov: Redakcija