Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA: Od početka primene novog Pravilnika, 40 odsto vozila nije prošlo tehnički pregled iz prvog pokušaja. Ko ne prođe pregled ima mogućnost da popravi uočene nedostatke u roku od tri dana i pritom neće ponovo morati da plaća kontrolu ispravnosti


Skoro svako drugo vozilo nije prošlo iz prve tehnički pregled i to najčešće zbog neispravnih kočnica, trulog prednjeg i zadnjeg lonca izduvnog sistema i kuka van gabarita - bilans je kontrole ispravnosti vozila po novom Pravilniku o tehničkom pregledu vozila ("Sl. glasnik RS", br. 31/2018 - dalje: Pravilnik) koji je u primeni tri nedelje.

U Udruženju "Tehnički pregled vozila" ističu da čak 40 odsto vozila nije prošlo tehnički pregled iz prve od kako se od 5. jula primenjuje novi Pravilnik.

- Najveći problem imaju starija vozila, pogotovo, "zastave". Recimo, kod gotovo svakog "juga" neispravne su bile zadnje kočnice. Reč je o vozilima kod kojih se i novi paknovi istroše za svega mesec dana - objašnjava Božidar Ivković, kontrolor u jednom od servisa.

Prema njegovim rečima, kod mnogih automobila neispravne su kuke.

- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da atestiraju ili da je skinu i postave takozvanu euro kuku koje imaju EU homologaciju - objašnjava Ivković.

Svako peto vozilo imalo je u prethodne tri nedelje neispravne izduvne gasove na tehničkom pregledu.

- Vlasnici tih vozila imaju rok po novom Pravilniku do 5. jula 2021. godine da to isprave. Najveći problem u vezi sa nedozvoljenim izduvnim gasovima prave neispravni katalizatori i sonde. Međutim, kod nekih su truli i prednji i zadnji lonac što je dokaz dubinske korozije i takvi nisu mogli da prođe tehnički pregled - objašnjava Ivković.

Prema njegovim rečima, "padalo" se na tehničkom pregledu i zbog razbijenih stakala i retrovizora odnosno neatestiranih folija na šoferšajbni.

Ipak, kontrolori nisu bili toliko rigorozni u vezi sa ulubljenjima na limariji.

- Na primer, prolazili su automobili sa ulubljenim krilom i vratima. Naravno, pod uslovom da mogu da se otvore vrata. Jedino nismo puštali otkinute branike i oštre ivice - naglašava Ivković.

Ko ne prođe tehnički pregled ima mogućnost da popravi uočene nedostatke u roku od tri dana i pritom neće ponovo morati da plaća kontrolu ispravnosti.

- Uglavnom su ljudi koristili tu mogućnost i prolazili tehnički pregled iz drugog pokušaja - podvlači Ivković.

Gromoglasne najave rigoroznog i detaljnog tehničkog pregleda po novom Pravilniku navukao je strah svima.

- Preplašeni su i kontrolori i vlasnici vozila. Uglavnom su kontrolori mlađi ljudi koji u strahu obraćaju pažnju ponekad i na nebitne stvari za bezbednost vozila. Naravno, prilično su uznemireni i vlasnici starijih vozila - priča Ivković.

Ivković tvrdi da novi Pravilnik nije doneo mnogo novina u vezi sa tehničkim pregledom.

- Kontrola je sada malo detaljnija jer mora da traje od 30 do 35 minuta. Takođe, novo je i to da mora automobil da se fotografiše iz četiri ugla i da na jednoj slici treba da se vidi kontrolor - kaže Ivković.

Šta se ne toleriše

  • neispravni uređaj za zaustavljanje
  • neispravni uređaj za upravljanje
  • dubinska korozija
  • oštećeni pneumatici ili ako je dubina gazećeg sloja manja od fabričke
  • neispravni svetlosno-signalni uređaji
  • oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka
  • veliko naprsnuće šoferšajbne
  • blatnjavo vozilo

Šta će se i dalje tolerisati:

  • polomljeni prednji far
  • naprsline šoferšajbne od nekoliko centimetara
  • izduvni sistem koji nije potpuno ispravan - tolerancija do 5. jula 2021. godine
  • nedostatak katalizatora - tolerancija do 5. jula 2021. godine
Izvor: Vebsajt Kurir, Marko Tašković, 27.07.2018.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija