Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU: Odgovori na najčešće postavljana pitanja


1. Da li se PDF fakture mogu konvertovati u XML fakture na Open Office programu? Mi dobijamo od javnih preduzeća i dalje fakture u PDF formatu. Naša obaveza kreće od 01.01.2023, ali smo se registrovali kako bi primali fakture javnih preduzeća.

Odgovor: Nije moguće konvertovati fakture iz PDF formata u XML fajl.

2. Kod primljenih računa od javnih preduzeća nije dobra adresa naše kompanije. Pogrešno je slovo, umesto 10V stoji 10B. Da li to možete da ispravite pošto je to do aplikacije?

Odgovor: Možete u Podešavanjima - Detaljima kompanije izmeniti ovaj podatak. Podaci se dobijaju iz nadležnih institucija, pa ukoliko je u toj bazi podatak tačan, možete koristiti opciju osvežavanje podataka iz nadležnih registra u istom polju.

3. Da li može da se preuzme ili štampa nacrt fakture, bilo bi nam korisno?

Odgovor: Ova funkcionalnost trenutno nije dostupna.

4. Da li faktura može da se kopira i na osnovu nje uradi faktura sa nekim malim izmenama, npr. kod mesečnih faktura za usluge knjigovodstva?

Odgovor: Nije moguće kopirati fakturu u Sistemu elektronskih faktura.

5. Gde može da se preuzme šifarnik sa svim jedinicama mere koje mogu da se koriste? I kako možemo da izmenimo na SEF-u već zadate jedinice mere?

Odgovor: Jedinice mere ne možete menjati, šifrarnik jedinica mere je propis. Na sajtu https://docs.peppol.eu/poacc/billing/3.0/codelist/UNECERec20/ možete naći šifrarnik sa jedinicama mera.

6. Da li postoji mogućnost da kreiramo fakturu sa statusom "Nacrt " ili da poslate fakture Vi na zahtev označite sa statusom "Nacrt" kako bi smo testirali funkciju brisanja?

Odgovor: Kako bi ste kreirali fakturu sa statusom "Nacrt" potrebno je da koristite "Frontend" testnu aplikaciju na kojoj možete kreirati fakturu sa pomenutim statusom, a zatim u "UBL" pronaći "ID" te iste fakture i nakon toga pozvati odgovarajući "Endpoint" kako bi ste je obrisali.

7. Kada pošaljemo XML fajl u kom je navedena jedinica mere CEN na redu fakture, na pregledu izlazne fakture na SEF-u (u odeljku Prodaja) mi vidimo jedinicu mere KOM na tom istom redu fakture koju smo poslali dok kupac/primalac na PDF-u koji SEF generiše vidi CEN.

Odgovor: Za navedenu situaciju zamolili bismo Vas da nam se obratite na podrskaefaktura@mfin.gov.rs i u prilogu pošaljete XML datoteku i PDF prikaz.

8. Da li InvoiceId mi generišemo u našem sistemu i šta je vaša preporuka po tom pitanju?

Odgovor: "Invoiceid" koji dobijate od eFakture kao odgovor na registraciju, je naš tehnički "ID", generisan sa naše strane i nema potrebe da ga Vi šaljete. On je jedinstven za razliku od broja fakture.

9. Imam primer po 2 stavke sa trećom decimalom 4 1.004 + 1.004. Obe su zaokružene na 1.00 pa je zbir 2.00 ali se na PDF-u dobijenom od sefa zaokružuje kao 2.01. Koji je metod zaokruživanja kada se izračunava PDV na osnovu <cac:LegalMonetaryTotal> <cbc:TaxExclusiveAmount>?

Zašto ne postoji tolerancija od 1-2 pare u odnosu na ono što je poslato u polju <cac:TaxTotal><cbc:TaxAmount>?

Odgovor: Sistem e-Faktura funkcioniše na 2 decimale.

10. Da li je u planu povećanje broja decimala za količinu? Imamo artikle koji su skupi i oduvek im se količina iskazuje u 4 decimale. Sa sadašnjom situacijom (samo dve decimale) imamo dva problema: 1. količina na fakturi ne odgovara količini koja se vodi na stanju i 2. zaokruživanjem količine biva oštećen ili prodavac ili kupac.

Odgovor: Količine možete uneti na više od dve decimale. Standard propisuje da se iznos iskazuje obavezno na dve decimale. Posle svake operacije ili upisa u XML fajl, morate uraditi zaokruživanje, ali to se odnosi isključivo na iznos. Količina bez bagova bi trebala da se iskaže na koliko god decimala, pomnožena sa idiličnom cenom koja mora biti sa dve decimale zaokružuje se ukupna vrednost stavke na dve decimala. Odstupanja ne bi trebalo da budu problem.

11. Da li ste ispravili sort (ID događaja) izmena pošto statusi u odgovoru /sales-invoice/changes nisu bili onim redosledom kojim su se događali?

Odgovor: Ne možete se oslanjati na sort po ID-iju da bi utvrdili redosled događaja.

12. Da li je moguće postaviti više od jedne mejl adrese primaoca fakture?

Odgovor: Trenutno nije moguće postaviti više od jedne adrese elektronske pošte za prijem obaveštenja.

13. Da li može da se kopira odbijena faktura kako bi je delimično izmenili ili dodali prilog?

Odgovor: Nije moguće vršiti izmenu na fakturi koja je poslata, odobrena, odbijena, pregledana ili otkazana u Sistemu elektronskih faktura.

14. Molim Vas za pojašnjenje – da li mi sami pravimo bazu kupaca i unosimo osnovne podatke nezavisno od toga da li su oni registrovani ili ne na SEF-u?

Odgovor: Da bi kupac bio uspešno kreiran na sistemu elektronskih faktura potrebno je da bude registrovan na SEF-u.

15. U XML primeru (konačan račun) u delu ReducedTotals/LegalMonetaryTotal našla sam pogrešan iznos.

Odgovor: Molimo Vas da XML datoteku i detaljno obrazloženje pošaljete na adresu elektronske pošte službe podrške SEF-a - podrskaefaktura@mfin.gov.rs

16. Da li postoji limit broja poziva API-ja u sekundi (na primer, pri preuzimanju više faktura odjednom)?

Odgovor: Radi se na ovoj funkcionalnosti.

17. Da li je tehnička dokumentacija dostupna na engleskom jeziku?

Odgovor: Tehnička dokumentacija nije dostupna na engleskom jeziku.

18. Ako pošaljemo fakturu sa jedinicom mere koja je po standardu ali nije na SEF listi, SEF je odmah konvertuje u KOM i na našoj eFakturi jedinica mere više nije ispravna. Navela sam već primer gore, ako pošaljemo CEN, SEF to prebaci u KOM što nije ok.

Odgovor: Molimo Vas da XML datoteku pošaljete na adresu elektronske pošte službe podrške SEF-a - podrskaefaktura@mfin.gov.rs

Izvor: Vebsajt eFaktura, 27.10.2022.
Naslov: Redakcija