Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Grad Beograd predložio izmene i dopune Zakona, među kojima je regulisanje upotrebe električnih trotineta i uvođenje pojma biciklističko-pešačke ulice


Grad Beograd je predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018 i 23/2019), među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.

"Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju", rekao je Vesić.

Naveo je da smo imali slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život.

Kada su u pitanju bicikli, rekao je da je Grad Beograd tražio izmenu Zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice.

"To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno", rekao je Vesić.

Naglasio je da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

"Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze", rekao je Vesić.

Naveo je da se trenutno radi oko deset kilometara biciklističih staza i dodao da će Beograd u naredne dve godine imati skoro 60 kilometara biciklističkih staza.

Izvor: Vebsajt RTV, 18.09.2020.
Naslov: Redakcija