Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

GRAD BEOGRAD: Katalog elektronskih usluga stvara uštede za građane i za Grad


Elektronski katalog usluga koji je uvela Gradska uprava Grada Beograda ne samo da olakšava građanima da dođu do potrebnih papira, već znači i veliku uštedu za grad, rekla je načelnica Gradske uprave, Sandra Pantelić.

Ona je naglasila da je Grad Beograd u saradnji sa Direkcijom za elektronsku upravu i Fakultetom organizacionih nauka izradio Katalog elektronskih usluga koji obuhvata 156 usluga, od kojih je 100 namenjeno fizičkim licima, a 56 pravnim.

Između ostalog na ovaj način pružaju se usluge iz oblasti održavanja stambenih zgrada, predstavke u pitanju vodosnabdevanja, prijave Komunalnoj policiji i inspekciji, zahtevi za regresiranje dela troškova za boravak dece u privatnim predškolskim ustanovama, zahtev za subvencije za "Infostan", kao i zahtev za jednokratnu pomoć porodiljama.

Katalog usluga dosta olakšava posao građanima i pravnim licima, jer sada ne moraju da čekaju na šalterima i da pribavljaju masu dokumenata koje je Gradska uprava kao jedinica lokalne samouprave po službenoj dužnosti pribavlja od drugih državnih organa.

Nije u pitanju samo ušteda u vremenu, to doprinosi i uštedi na nivou republike i jedinica lokalne samouprave jer samo na primeru obrasca za izvod iz matične knjige rođenih nastaće uštede od 35 miliona dinara godišnje, naglasila je Sandra Pantelić.

Saradnja Direkcije za elektronsku upravu i Grada Beograda kao korisnika je pravi primer kako treba da se primenjuje ovaj elektronski portal, a i Ujedinjene nacije pohvalile su ovaj virtuelni portal, rekavši da je jedan od zaista najboljih primera u regionu.

- Ovih 156 usluga su one koje smo prepoznali kao najpotrebnije i bili u mogućnosti da realizujemo, a radićemo na tome da se broj usluga poveća. Zato apelujem na građane da maksimalno koriste ovu novu mogućnost kako bismo na taj način povećali broj usluga - rekla je Pantelić.

Izvor: Vebsajt Beoinfo, 25.09.2015.