ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Kada trgovac ne mora da vrati novac
Nacionalna organizacija potrošača Srbije dala je svoje tumačenje Zakona u situaciji koja je opisana u sledećem pitanju:
- Kupovala sam prošle nedelje deci opremu i garderobu za školu. Neke stvari nisu probali, a kod kuće smo shvatili da to nije bio najbolji izbor i želeli bismo da vratimo dve stvari. Da li mogu da očekujem da mi trgovac vrati novac. U međuvremenu smo našli nešto što mi više odgovoara, pa bi povraćaj novca bio najbolje rešenje, ne bih da menjam stvari za druge. Zanima me da li je trgovac u ovom slučaju u obavezi da mi izađe u susret ili je to samo stvar njihove volje?
ODGOVOR:
Nemate pravo na povraćaj novčanih sredstava. Naime, Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) reguliše odgovornost trgovca kada isporuči robu nesaobraznu ugovoru. Kako je u ovom slučaju kupljena roba saobrazna ugovoru, ne postoji zakonska obaveza trgovca da vam vrati novac.
Izvor: Vebsajt Politika, 26.08.2019.Naslov: Redakcija