Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NAKNADA ŠTETE U APARTMANIMA I HOTELIMA: Najčešće u hotelima postoji spisak stvari i sve što se polomi, ošteti ili nestane turista je dužan da plati. Vlasnici smeštaja ispostavljaju račune za polomljene tanjire, čaše, komarnike... koji idu i do nekoliko desetina evra. Cena jednog razbijenog tanjira ne bi trebalo da bude viša od pet evra i novac se daje vlasniku apartmana


Nepredviđen trošak na godišnjim odmorima može stići i poslednjeg dana - vlasnici smeštaja ispostavljaju i račune za polomljene tanjire, čaše, komarnike... koji idu i do nekoliko desetina evra.

Iako je stari tradicionalni običaj u Grčkoj da se razbijaju tanjiri, to ne važi kada je reč o onima u apartmanu, pa je tako pojedinim putnicima gazda apartmana prilikom obilaska sobe po isteku zakupa ispostavio ceh od 10 evra za polomljene tanjire. Plaćanje je bio uslov da napuste apartman. Istu cifru tražili su grupi studenata i to samo zato što su isprljali peškir.

- Kada sam bio na Zakintosu u Grčkoj, naplatili su mi 10 evra za prljav peškir. Činjenica je da smo mi koristili peškir za pod u kupatilu, da skupimo vodu, ali mogao je jednostavno da se opere. Gazda vile je insistirao da platimo jer je rekao da je peškir uništen, što smo na kraju i uradili - žali se S. J.

Iz agencija tvrde da to sve zavisi od vlasnika smeštaja.

- Najčešće u hotelima postoji spisak stvari i sve što se polomi, ošteti ili nestane turista je dužan da plati. Cena jednog razbijenog tanjira ne bi trebalo da bude viša od pet evra i novac se daje vlasniku apartmana. Mi nismo imali takve žalbe - kažu iz jedne od turističkih agencija.

Ipak, iz turističke agencije objašnjavaju da su srpski turisti često nezadovoljni, iako se dešavalo da im, i pored ostavljenog nereda u smeštaju, Grci ne naplate ni razbijenu WC šolju i sudoperu.

- Desilo se da su devojka i momak već prvog dana boravka zapušili kanalizaciju, iako su upozoreni da se u WC šolju ne baca toalet papir. Za to im je vlasnik smeštaja tražio 100 evra, jer toliko košta popravka. Iako su odbili da plate, Grk im je dopustio da letuju i koristili su zajednički toalet - ispričao je Žarko Nešović, vlasnik jedne od agencija i dodao da bi turisti trebalo da provere da li je nešto oštećeno čim dođu jer može da se desi da nešto što je neko pre njih polomio oni moraju na kraju da plate.

U Crnoj Gori nije ništa bolja situacija. Kako su se pojedini požalili na društvenim mrežama, jeftinije bi im bilo da su sami zamenili deo polomljenog inventara.

- Naplatili su nam dve razbijene čaše i pikslu toliko da bi mi bilo jeftinije da sam im kupila dva kompleta čaša i nekoliko piksli - rekla je M. P. i dodala da sada pažljivije bira smeštaj.

Izvor: Vebsajt Blic, S. Luković, 26.07.2017.
Naslov: Redakcija