Zastava Bosne i Hercegovine

ZAŠTITNIK GRAĐANA: 2019. godine za 15 odsto povećano obraćanje građana toj instituciji


Zaštitnik građana izjavio je da je ove godine za 15 odsto povećano obraćanje građana toj instituciji, kao i da je u istom periodu izvršeno 2,5 puta više poseta neuropsihijatrijskih klinikama i centrima za socijalni rad nego zbirno deset godina unazad.

Najveći broj obraćanja građana odnosio se na ekonomsko-socijalne i imovinske probleme, a bili smo najčešće prava adresa za ta obraćanja koja su se delom odnosila na naplate izvršitelja, probleme sa kastratom i neregulisana dugovanja prema Infostanu, rekao je Pašalić.

Po pitanju dugovanja, Pašalić je naveo da je od tog preduzeća zatražen odgovor zbog čega su angažovani advokati za procese protiv dužnika i da li ima zaposlene pravnike koji bi mogli da se bave tim poslom.

"Istekao je rok, nisu nam odgovorili, poslali smo urgenciju. Ukoliko ne dobijemo odgovor po urgenciji, primenićemo dalje raspoložive mere. Tražili smo i od Gradske uprave odgovor da li su upoznati sa ovom praksom Infostana", pojasnio je Pašalić.

Komentarišući zahtev nevladine organizacije JUKOM upućen najvećoj svetskoj organizaciji ombudsmana da status Zaštitnika građana u Srbiji snizi sa nivoa A na niži nivo, Pašalić je ukazao da izveštaj JUKOM-a obiluje proizvoljnostima i netačnostima.

"U izveštaju JUKOM-a koji je predstavljen 20. decembar piše da nisu predloženi zamenici ombudsmana. To je potpuno netačno, jer su oni predloženi mesec i po dana ranije, što je moglo da se nađe i na sajtu Narodne skupštine i na našem sajtu", kazao je Pašalić.

On smatra da je nedopustivo da bilo koja organizacija koja pretenduje da bude faktor na društvenoj sceni Srbije može sebi da dopusti "takvu proizvoljnost jer se time dovodi u pitanje i sve drugo u tom izveštaju".

Izvor: Vebsajt Zaštitnik građana, 25.12.2019.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija