Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Prodavac mora da isporuči robu najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, ali se taj rok može menjati ako je unapred ugovoren. Ako trgovac ne isporuči robu u roku, dužan je da u roku od tri dana od dana raskida ugovora vrati potrošaču iznos koji je uplatio


Situacija sa pandemijom iskomplikovala je i isporuku kupljenog nameštaja, pa se dešava da građani nekada moraju na željeni komad da čekaju čak četiri meseca.

Kako objašnjavaju proizvođači, oni se od početka širenja virusa korona suočavaju sa problemom nabavke repromaterijala iz inostranstva. Tapacirani nameštaj je u lošijoj poziciji od pločastog, jer više zavisi od dobavljača. Nekoliko potrošača iznenadili su se kada su pokušali da kupe garniture koje nisu na lageru i saznali da će morati da čekaju 120 dana da stignu do njihovog doma.

Snežana Mitić iz sektora prodaje kompanije "Simpo" kaže da se dešava da kasni isporuka repromaterijala zbog okolnosti koje prate pandemiju.

- Mi to odmah predočavamo kupcu i sa njim u dogovoru sve radimo, trudimo se da oni budu zadovoljni - ističe Mitićeva.

- To se odnosi na takozvanu robu prodatu unapred koja nije na lageru, ali je u našem asortimanu. Na primer, imamo garnituru "pariska noć" u crvenoj boji, a kupac hoće crnu kožu i tada se pomera rok isporuke. To može da bude od 30 do 60 dana ili od 60 do 90 dana, sve zavisi koji materijal je u pitanju.

U toj situaciji, kako navodi, kupac plaća odmah 50 odsto cene, a drugu polovinu prilikom dostave robe. Neki proizvođači se dovijaju da ispoštuju stare rokove isporuke, koji se kreću od tri do pet dana, u zavisnosti od salona nameštaja. Takva je situacija u kompanijama "Jela" iz Jagodine i "Forma ideale", gde se, kako nam kažu, ništa nije promenilo.

- Mi smo preuzeli na sebe pritisak zbog problema sa nabavkom repromaterijala - ističe Nikola Ružičić, pi-ar menadžer "Forme ideale".

- To rešavamo tako što investiramo u veće količine sirovine nego što nam je trenutno potrebno. Preuzimamo taj pritisak na sebe, da kupci ne bi trpeli, jer kašnjenje sa isporukom može negativno da se odrazi na prodaju.

Srpski proizvođači nameštaja su se od ukidanja vanrednog stanja, od maja, u priličnoj meri vratili normalnom funkcionisanju, ali određeni problemi i dalje postoje.

Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) omogućava da kupac navede drugi rok za isporuku robe od propisanog i on treba da bude jasno naveden u ugovoru ili porudžbenici - objašnjava Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

- Ako se taj termin ne ispoštuje, potrošač može da prihvati naknadni rok za ispunjenje ugovora.

On dodaje da je Zakonom propisano da je prodavac dužan da robu preda u roku od 30 dana od trenutka zaključenja ugovora, ako nešto drugo nije ugovoreno.

U Ministarstvu trgovine napominju da prodavac mora da isporuči robu najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, ali da se taj rok može menjati ako je unapred ugovoren.

Ako trgovac ne isporuči robu u roku, dužan je da u roku od tri dana od dana raskida ugovora vrati potrošaču iznos koji je uplatio.

Izvor: Vebsajt Novosti, E. B. T., 24.11.2020.
Naslov: Redakcija