Zastava Bosne i Hercegovine

PRAVILNIK O ORGANIZOVANJU, SPROVOĐENJU I NAČINU POLAGANJA VOZAČKOG ISPITA, VOĐENJU I ROKOVIMA ČUVANJA EVIDENCIJA O VOZAČKOM ISPITU I USLOVIMA KOJE MORA DA ISPUNI VOZILO NA KOJEM SE OBAVLJA VOZAČKI ISPIT: Od 1. januara 2016. godine primenjivaće se obaveza uvođenja video nadzora u učionice i automobile i instaliranje tahografa u vozila, lokalne samouprave treba da obezbede mesta gde će se podizati poligoni i da utvrde pravila ko ih i kada može koristiti


1. januara 2016. godine svi teorijski ispiti u auto-školama u Srbiji biće snimani kamerom. Time će se izbeći sve spekulacije oko neregularnosti polaganja i komplikovani sistemi štampanja testova.

Više reda od 1. januara 2016. godine u auto-školama očekuju svi - policija, polaznici i vlasnici. Delimičnom primenom Pravilnika o organizovanju, sprovođenju i načinu polaganja vozačkog ispita, vođenju i rokovima čuvanja evidencija o vozačkom ispitu i uslovima koje mora da ispuni vozilo na kojem se obavlja vozački ispit ("Sl. glasnik RS", br. 93/2013, 116/2013, 108/2014, 36/2015, 51/2015 i 86/2015) svaka auto-škola u Srbiji mora imati učionicu, najmanje četiri umrežena računara za polaganje i video-nadzor polaganja, koji se direktno prenosi u MUP putem interneta. Auto-škole kažu da sistem ima dosta problema i da u praksi nemaju mogućnost da intrevenišu brzo.

"Mi nismo imali ništa protiv toga da se ispit snima, ali imamo protiv toga zašto je ta obaveza pala na auto-škole, zašto je obaveza auto-škole da taj snimljeni materijal čuva godinu dana? Znamo da može da se desi da svaki elektronski uređaj otkaže. Mi ćemo biti u problemu, jer ćemo morati da čuvamo na dva ili tri elektronska medija da bismo bili u situaciji kada neko dođe u nadzor, možemo da prikažemo snimak od određenog dana", ukazuje predsednik udruženja auto-škola Beograda, Milan Todorović.

U MUP-u kažu da je 91 odsto auto-škola u Srbiji spremno za uvođenje video-nadzora pri polaganju vozačkih ispita. Ovaj sistem daće potpuno novi kvalitet obuci, smanjiće manipulaciju i sumnje u regularnost polaganja.

"Ovaj sistem omogućuje konfornost kandidatima da mogu od kuće da prijave ispite, mogu da vežbaju ispite. Naravno, i auto-školama omogućava da im se više ne poništavaju ispiti zbog činjenice da kandidati nisu ispunili sve ulove", ističe Vladimir Rebić iz MUP-a Srbije.

U Komitetu za bezbednost saobraćaja pozdravljaju ovu novinu i kažu se tim sistemom približavmo svetskim iskustvima i Evropi.

"Mislim da, nažalost, još postoji veliki broj kandidata koji su zainteresovani da nekom prečicom dođu do vozačke dozvole, a ta prečica skupo košta i njih i nas koji sa njima učestvujemo u saobraćaju. Zbog toga je, zaista, potrebno uraditi nešto kako bi se sprečile prevare kako na teoretskom tako i na praktičnom delu ispita", navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbedsnot saobraćaja.

Auto-škole od 1. janura 2016. godine biće u obavezi da, pored računara, u automobile ugrade takozvane zujalice koje će koristiti prilikom ispita da označe kada instruktor nožnim komandama pomaže kanididatu. Moraće i da se ugrade i novi dupli retrovizori radi povećanja bezbednosti obuke.

Poligoni za obuku ostaju po starom, tačnije od 2016. godine lokalne samouprave treba da obezbede mesta gde će se poligoni podizati i da utvrde pravila ko ih i kada može koristiti.

Izvor: Vebsajt RTS, 25.10.2015.
Naslov: Redakcija