Zastava Bosne i Hercegovine

U PRIPREMI NOVI ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova biće besplatno, a trgovci u obavezi da odgovore potrošaču. Više neće biti ni granice vrednosti spora


Kada se usvoji novi Zakon o zaštiti potrošača, krajem 2019. godine, vansudsko rešavanje potrošačkih sporova biti besplatno, a trgovci će biti obavezni da odgovore potrošaču. Više neće biti ni granice vrednosti spora, navodi Pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošača Višnja Rakić.

Izmene u Zakonu o zaštiti potrošača, koje treba da budu usvojene do kraja godine, donose besplatno vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, i za potrošače i za trgovce, navela je Višnja Rakić.

Sudstvo je zatrpano predmetima i zato se uvodi vansudsko rešavanje, koje postoji svuda u svetu.

Postupak podrazumeva da se potrošač prvo obraća trgovcu i pokreće postupak za reklamaciju.

Ukoliko nije zadovoljan odgovorom, koji trgovac mora dati u roku od osam dana, potrošač ima mogućnost da se obrati telu za vansudsko rešavanje spora, preko Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

"Kad stigne potrošački prigovor, prosleđujemo ga telu za vansudsko rešavanje. Telo razmatra taj prigovor, vidi da li je taj prigovor potpun. Ukoliko nije potpun, u roku od pet dana ga dostavlja potrošaču da ga upotopuni. Ukoliko je potpuno ispravan, dostavlja ga trgovcu, koji je u obavezi da u roku od 15 dana dostavi odgovor koji ili ide na ruku potrošača ili opravdava svoj postupak", navodi Rakićeva.

Napominje da se telo za zaštitu potrošača sastoji od diplomiranih pravnika, što je takođe novina, koji imaju dve godine iskustva u građanskom pravu.

Odgovor trgovca potrošaču, kako je naglasila, mora da stigne jer su trgovci obavezni da se odazovu i učestvuju u vansudskom sporu, što ranije nije bio slučaj.

Takođe, trgovci su dužni da istaknu na svom prodajnom mestu da su oni ti koji imaju obavezu učešća, a za slučaj da se ne odazove, uveden je prekršajni nalog.

Rakićeva kaže da je do sada postojala granica vrednosti spora, ali sada "nema cenzusa".

"Potrošač je i onaj koji koristi 2.000 dinara i onaj koji da 200.000 dinara", zaključila je pomoćnica ministra trgovine.

Izvor: Vebsajt RTS, 24.09.2019.
Naslov: Redakcija