Zastava Bosne i Hercegovine

PRAVA PUTNIKA U SLUČAJU GUBITKA KOFERA NA AERODROMU BEOGRAD: Putnik koji ostane bez kofera, osim da mu se isti vrati, ima pravo da od aviokompanije traži i povraćaj novca koji je potrošio za stvari koje su mu bile neophodne. Prema Međunarodnim konvencijama iznos do kog se maksimalno može potraživati naknada štete iznosi 1.300 evra


Sve češće putnici koji koriste avionski saobraćaj na destinaciju stižu bez prtljaga. To se dogodilo i sagovornici N1 koja je imala direktan let Air Srbijom iz Beograda za Milano. Iz kompanije joj se najpre na telefon niko danima nije javljao, da bi je onda uveravali da će joj prtljag biti nađen, ne navodeći kada. A to se dogodilo tek pošto se uveliko vratila s puta. Kakva su prava putnika koji ostanu bez kofera?

Pakovanje pred put, kupaći, majice, pantalone, haljine, sve je tu. Međutim, po sletanju na destinaciju umesto kofera na traci sve češće stigne razočaranje.

Zbog novonastale situacije na beogradskom aerodromu kao i na svim evropskim aerodromima velika je lutrija da li ćete svoj prtljag i pronaći kada sletite u određenu zemlju.

Sagovornica N1 je tako direktnim letom Er Srbije stigla iz Beograda u Milano. Njen kofer niti je stigao u Italiju, niti ga je bilo u Srbiji.

“Kada sam došla u Beograd otišla sam na aerodrom, ljudi koji rade u tom izgubljeno-nađeno sektoru su bili jako ljubazni i čak su me odveli tamo gde stoje ti koferi. Međutim, moj nije bio među njima. Ja sam za to vreme tagovala ‘Er Srbiju’, pisala im 300 storija, pisala im na Fejsbuku, sve moguće varijante, niko nije odgovarao. Na kraju sam dodala CEO na Linkdinu i na kraju mi je on odgovorio”, kaže Anđela.

Na sajtu aerodroma “Nikola Tesla” piše da službe zadužene za neprispeli prtljag rade non-stop, kao i da može da se desi da putnike ostave bez odgovora neko vreme. Međutim, Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021) je jasan.

Rok za odgovor na reklamaciju je osam dana. Dakle, ako se ne odgovori na reklamaciju u zakonskom roku postoji prekršajna odgovornost za trgovca, odnosno pružaoca usluge, objašnjava Miladin Alfirović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Putnik koji ostane bez kofera, osim da mu se isti vrati, ima pravo da od aviokompanije traži i povraćaj novca koji je potrošio za stvari koje su mu bile neophodne.

“Oni su mi rekli da ako im pošaljem sve račune za ono što je kupljeno da ću dobiti neku odštetu”, ukazala je Anđela.

Na sajtu Er Srbije nije jasno naznačeno koliku štetu će pokriti, ali uveravaju da će sigurno refundirati pastu za zube i šampon. Propisi su, ipak, precizniji.

Prema Međunarodnim konvencijama kojima se reguliše pravo putnika u vazdušnom saobraćaju, dakle taj iznos do kog se maksimalno može potraživati naknada štete iznosi 1.300 evra, dodaje Miladin Alfirović.

Osim što putnik ostane danima bez sadržaja, kada se kofer konačno vrati - praktično ostaje i bez njega. Jer, neretko, dođe neprepoznatljiv.

“Kofer koji sam pokupila je bio potpuno oštećen, rašiven, točkići ne kotrljaju kako su kotrljali, ova drška se ne izvlači, rajsferšlus ne radi i potpuno je iscepan”, objašnjava Anđela.

“Ne postoji tehnički način da se koferi fizički nežnije i bez ikakvog oštećenja ubace u avion, da bi kada imate manje radnika, kada imate pritisak vremena, to sve bilo brže. Oni, kao što možemo videti kroz prozor kada ih pune, dakle - jednostavno ih bacaju”, kaže Petar Vojinović, urednik portala Tango Six.

Zbog zbrke s koferima, beogradski aerodrom osnovao je i dodatni kol centar, kao i nadležne službe koje rade, kako je u saopštenju naznačeno, 24/7.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt N1, Ana Opačić, 23.07.2023.
Naslov: Redakcija