Zastava Bosne i Hercegovine

U PRIPREMI PRAVILNIK KOJI UREĐUJE POSLOVANJE TAKSISTA: Predviđeno uvođenje kamera u taksi vozila


U toku je priprema izmena propisa koji uređuje poslovanje taksista. Cilj je da se u pravilnik uvedu norme koje će definisati bolju zaštitu vozača, ali i putnika.

Jedna od prvih odredbi u novom pravilniku trebalo bi da bude uvođenje kamere u taksi vozila (dvostrukih i spolja i unutra zarad veće zaštite kako sebe tako i stranke koju voze). Pored toga taksisti traže i:

  • veće kazne za nelegalne vozače koji se predstavljaju kao taksisti
  • veće kazne za one koji krše propise u okviru taxi udruženja
  • veću zaštitu

Ukoliko propis "prođe" i Vladu, ono na čemu sada Radna grupa radi, trebalo da dovede i do veće bezbednosti u saobraćaju.

Da su ove izmene neophodne pokazuju poslednji incidenti, a u kojima su učestvovali i taksisti. Reč je uglavnom o neprimerenom ponašanju, i kršenju odnosa klijent-taksi, a prijavljeni je u prethodnoj nedelji i polno uznemiravanje.

Međutim, činjenica je takođe da su vozači taksi vozila i neopravdano bili na stubu srama, jer su mušterije koristile moto "klijent je uvek u pravu", odnosno, zarad lične koristi su lažno optuživali vozače za razne situacije.

- Podržavamo da se što veći broj kamera ugradi u vozila. Pričamo o kamerama koje snimaju tok vožnje, ne pričamo o kamerama koje snimaju unutrašnjost vozila. Pobornici kamere za snimanje saobraćajnih situacija, takozvanih auto-kamera. Mogu da istaknem, od kada je uvedena mera da je postavljen video nadzor u autobusima, u gradskom prevozu, da je drastično smanjen broj sudskih postupaka - prokomentarisao Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

On kaže da je do smanjenja broja sudskih postupaka došlo najviše zbog toga što je postalo vrlo lako utvrditi kako se nezgoda dogodila i ko je za saobraćajnu nezgodu odgovoran.

- Prethodno je bio veliki broj postupaka u kojima nije bilo moguće tačno utvrdi ko je prošao na crveno svetlo, gde se ne zna ko se kome prestrojio u traku, ili ko je prešao na levu stranu puta i slično. Dakle, mislim da savesni vozači mogu da imaju samo korist od kamera, a svakako i ostali. Prirodno je da kada neko zna da se svaki njegov pokret snima, i on je na taj način odgovoran. Verujem da bi ova mera vodila ka većoj odgovornosti, odnosno ka savesnom ponašanju taksista i ostalih učesnika u saobraćaju, a verujem da će to značiti i putnicima - zaključuje Okanović uz komentar da podržava inicijativu.

I Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije (SATUS) ranije je rekao da su potrebne veće sankcije za prekršioce propisa.

Bjelić upućuje i na problem što se pojedine aplikacije iznajmljuju nelegalnim prevoznicima.

"Ne prihvatajte izgovore da je automobil na popravci. Ne postoji zamenski auto, nije dozvoljeno", ističe on.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Blic, 23.05.2024.
Naslov: Redakcija