Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

U PRIPREMI NOVA MEDIJSKA STRATEGIJA: Usvajanje Strategije očekuje se do kraja 2019. godine. Najveće izmene odnose se na REM, Savet za štampu i izdavače medija nacionalnih manjina


Medijska i novinarska udruženja, čiji su predstavnici bili u Radnoj grupi za izradu Medijske strategije, dostavili su imena svojih članova, kako bi Vlada produžila grupi mandat.

Od trenutka kad joj Vlada produži mandat, Radna grupa imaće rok od mesec dana da izradi finalnu verziju Medijske strategije. Ona bi trebalo da bude usvojena do Nove godine, potvrdio je Nino Brajović, član Radne grupe iz UNS. Nakon toga, po Brajovićevim rečima, biće napravljen akcioni plan, kojim će se datirati stvaranje radnih grupa za izradu medijskih zakona.

- Najveće izmene Strategije odnose se na REM, Savet za štampu i izdavače medija čiji su osnivači nacionalni saveti nacionalnih manjina - kaže Brajović. - U odnosu na nacrt koji je poslat u Brisel, dokument koji nam je sada predstavljen bolji je i ostavlja prostor za nova rešenja. U onom koji je poslat u Brisel, umesto Saveta za štampu predviđeno je neimenovano telo samoregulacije. Bili smo istrajni i dokazali da je Savet radio dobro i da nema razloga da bude zamenjen.

Što se tiče REM, ostavljeno je otvoreno pitanje kako će biti birani članovi i ko će biti ovlašćeni predlagači. Radna grupa će odlučiti da li će izbor biti izmešten iz Narodne skupštine ili ne, a Brajović tvrdi da će rešenje biti po meri struke.

Kada su u pitanju glasila nacionalnih manjina, nacionalni saveti imaju po zakonu pravo da formiraju privredna društva ili javne ustanove, koji su osnivači medija manjina. Prethodnom verzijom Medijske strategije, saglasnost redakcija za izbor ili smenu glavnog urednika nije predviđena, pa se gubila autonomija glasila u odnosu na nacionalne savete.

Izvor: Vebsajt Novosti, V.C.S., 23.09.2019.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija