Zastava Bosne i Hercegovine

DO SREDINE NOVEMBRA BIĆE DONETA TRI PODZAKONSKA AKTA ZA SPROVOĐENJE MEDIJSKIH ZAKONA


Sprovođenje novih medijskih zakona trebalo bi da bude efikasno, rekao je danas u Novom Sadu državni sekretar Ministarstva za kulturu i informisanje Saša Mirković i najavio da će do sredine novembra biti doneta tri odgovarajuća podzakonska akta.

Jedan od njih je onaj o sufinansiranju medijskih sadržaja koji promovišu javni interes, rekao je Mirković na javnoj raspravi o novim medijskim zakonima.

On je napomenuo da je u Ministarstvu informisanja već urađena prva verzija tih dokumenata i upućena Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, kao i predstavnicima Pokrajinske vlade jer, kako je rekao, veoma je bitno da o tom dokumentu budu konsultovana pokrajinska vlast, medijska udruženja i asocijacije i svi oni koji bi trebalo da budu promoteri tog novog načina finansiranja medija.

Državni sekretar je napomenuo da će tim aktima biti, između ostalog, predviđeno da lokalne samouprave shvate neophodnost izdvajanja finansijskih sredstava za medije kako ne bi bilo ugroženo njihovo finansiranje, odnosno, obaveštavanje lokalnog stanovništva.

"Nema nikakvog razloga da lokalne samouprave u svojim budžetima snižavaju iznose koje su do sada izdvajali za finansiranje i funkcionisanje medija", naglasio je Mirković.

On je napomenuo da očekuje da će u predstojećem izveštaju EK, koji bi trebalo da bude objavljen početkom idućeg meseca, biti konstatovane pozitivne promene kada je reč o medijskom zakonodavstvu u Srbiji, ističući da su posle 11 godina doneta tri ključna medijska zakona.

"Mi smo učinili sve da te zakone što brže donesemo i u tom smislu ne bi smo ih ni donosili da ne želimo da ih sprovodimo", rekao je Mirković i dodao da će novim zakonskim propisima biti stvoreni preduslovi za još povoljnije ocene u narednim izveštajima EK kada je reč o medijima u Srbiji.

Mirković je podsetio da su sredinom avgusta stupila na snagu tri medijska zakona, a prvi je Zakon o javnom informisanju i medijima, koji predviđa izlazak države iz vlasništva u medijima.

  • Tim zakonom je definisan rok 1. juli 2015. godine, rekao je on i napomenuo da već postoje konkretne aktivnosti i da Agencija ja privatizaciju već razmatra prispele dopise za medije koji su u vlasništvu države ili lokalnih samouprava.

Taj proces trebalo bi da bude okončan do sredine iduće godine, rekao je on, napominjući da se očekuje i konačno definisanje modela finansiranja tih medija.

"Na privatizaciju u Srbiji čeka 81 medij", naveo je Mirković i dodao da prema poslednjim podacima iz septembra Agencije za privatizaciju, u Srbiji ima čak 1.330 glasila što je, kako je rekao, neprimereno imajući u vidu ekonomsku situaciju, BDP i marketinšku podršku u našoj zemlji.

Zakon o elektronskim medijima je preduslov za sprovođenje procesa digitalizacije koji bi trebalo da bude završen do 17. juna sledeće godine, dodao je Mirković i podsetio da se Zakonom o javnim medijskim servisima - RTS i RTV ukida pretplata, a od 1. januara 2016. uvodi taksa za njihovo finansiranje.

Izvor: Tanjug