Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O STANOVANJU I ODRŽAVANJU ZGRADA: Za upis u elektronsku bazu podataka o stambenim zajednicama neophodno da stanari održe sednice, izaberu upravnika i sve to unesu u zapisnik. Potom, opštinama treba da podnesu prijavu za upis, zapisnik sa sednice i odluku o izboru novog upravnika stambene zajednice, kao i dokaz o uplati takse u iznosu od 600 dinara


Izborna trka za nove upravnike zgrada ili njihov reizbor startovala je prošle nedelje kada je počeo da radi centralni registar stambenih zajednica. Beograđani su među prvima pohrlili da izaberu novo rukovodstvo zgrade, upišu se u bazu i na taj način ispune obavezu iz Zakona o stanovanju i održavanju zgrada ("Sl. glasnik RS", br. 104/2016).

Za desetak dana, koliko funkcioniše veb-aplikacija za upis stambenih zajednica u registar, na teritoriji Beograda pristiglo je pedesetak prijava. A prve ažurirane podatke o novim upravnicima i zgradi uputili su Zvezdarci, koji su sa Novobeograđanima po broju zahteva bili najažurniji. Prema informacijama Republičkog geodetskog zavoda, koji vodi centralni registar, odziv sugrađana je zadovoljavajući, pa je do sada za prestonicu urađeno 20 rešenja, dok je druga polovina podnetih u proceduri.

- Oko 350 je ovlašćenih registratora u celoj Srbiji, koji obrađuju prijave - kaže Vesna Protulipac iz Republičkog geodetskog zavoda.

Iz opštine Zvezdara potvrdili su da su njihovi stanovnici zainteresovani da ovu zakonsku obavezu ispune što pre.

- Od početka rada registra doneto je 14 rešenja - kaže Valentina Bogojević, načelnica Odeljenja za imovinsko pravne i stambene poslove Opštine Zvezdara. - Obrasci su dostupni i na sajtu, na kom se i nalaze sva obaveštenja, kao i u pisarnici. Iako su sugrađani uglavnom informisani, dolaze i da bi se raspitali, a naši zaposleni im izlaze u susret kako bi dobili sve neophodne informacije.

Daliborka Stanić jedna je od novopečenih upravnica zgrade na Zvezdari, koja je odmah po uvedenim novinama dobila poverenje svojih komšija.

- Izabrana sam sa upravnika odmah pošto je registar započeo rad. Posao ću obavljati kao i do sada, dok sam bila predsednica skupštine stanara, bez novčane naknade. Ostalo mi je još samo da prijavu odnesem u opštinu kako bismo se i zvanično registrovali. -

Rok za upis u elektronsku bazu podataka o stambenim zajednicama je 12. decembar. Do tada je potrebno da stanari održe sednice, izaberu upravnika i sve to unesu u novi zapisnik. Potom, opštinama treba da podnesu prijavu za upis, zapisnik sa sednice i odluku o izboru novog upravnika stambene zajednice, kao i dokaz o uplati takse u iznosu od 600 dinara.

- Od kada je počeo da radi Registar stambenih zajednica u našu opštinu stiglo je 15 zahteva za upis u registar - kažu iz Opštine Novi Beograd. - Zahvaljujući direktnom kontaktu sa građanima preko kabineta građana kao i preko Odeljenja za imovinsko pravne i stambene poslove, obavestili smo svoje građane o detaljima, pa su oni dobro informisani o svemu. Takođe, na sajtu opštine, kao i kada dođu lično, građanima je na raspolaganju obrazac prijave sa upis, spisak celokupne dokumentacije, koja im je potrebna za registraciju.

Izvor: Vebsajt Novosti, M. Stanojković, 24.06.2017.
Naslov: Redakcija