Zastava Bosne i Hercegovine

GRAD BEOGRAD: Javno-privatno partnerstvo u gradskom prevozu od 1. januara 2016. godine. Vozila moraju biti opremljena video-nadzorom sa onoliko kamera koliko ima putničkih vrata, obavezni su i uređaji za brojanje putnika, karoserija u crvenoj boji, bežični internet i klima-uređaji


Privatni prevoznici koji su do sada saobraćali u Beogradu prevoziće putnike i u narednih deset godina, jer su udruženi dobili tender za gradski prevoz. To znači da će u potpunosti preuzeti 29 linija od GSP-a, što znači da na njima više neće voziti zglobni autobusi, kao ni "Solarisi".

Ali građani ne moraju da brinu, redovi vožnje biće usklađeni sa podacima dobijenim brojanjem putnika, a privatni autobusi ispunjavaće stroge standarde: da ne budu stariji od 10 godina, da imaju bežični internet, klimu, video nadzor...

Neke od najznačajnijih linija na kojima će raditi privatnici, a sada voze i zglobni GSP-ovi autobusi su 26, 35, 37, 45, 59, 71 i 74, 58, 89, 531... Mnoge linije pogona "Kosmaj" na kojima su česte gužve i problemi u saobraćaju takođe prelaze u ruke privatnika (33, 47, 48, 50, 309...).

 GSP, sa druge strane, preuzima ostale linije na kojima je radio zajedno sa privatnicima, pa je već napravio predlog plana preraspodele linija po pogonima. Po njemu će GSP-ovi solo atuobusi raditi i na frekventnim linijama poput 52 i 53, koje preuzima "Kosmaj" od "Novog Beograda", ali polasci će biti češći. Tako bi na ovim linijama po prvi put mogli da rade i novi "Ikarbusovi" autobusi sa znakom "Mercedesa".

Po novoj raspodeli "Solarisi" će moći da rade i na linijama 15, 610 ili 611 koje pogon "Novi Beograd" preuzima od "Zemuna".

 - Uradili smo neki predlog raspodele linija između pogona. "Kosmaj" bi po tom predlogu od "Novog Beograda" preuzeo linije 52, 53, 57, 89, 531, 532, 533 i 534, dok bi od "Karaburme" preuzeo 27E. Na tim linijama planiraju se samo solo vozila i u skladu sa tim izvršena je i neka korekcija broja vozila. Takođe, pošto su privatnici imali solo vozila, tamo gde ih mi zamenjujemo zglobnim takođe smo uradili korekciju broja - kažu u GSP-u.

Pogon "Karaburma" od "Novog Beograda" preuzima i 77, što je za putnike beznačajna promena. Privatni autobusi narednih 10 godina voziće na ukupno 31 autobuskoj liniji i 12 minibus linija (u kojima važi Busplus).

Autobusi moraju da imaju najmanje troja vrata, od toga dvoja moraju biti široka najmanje jedan metar. Kapacitet autobusa ne sme biti manji od 78 putnika, a broj sediša ne može biti veći od 40. Na svim novim vozilima klima-uređaj mora da bude fabrički ugrađen, dok na starijim vozilima uređaj može biti ugrađen i naknadno.

Bežični internet je takođe obavezan i mora da pokrije najmanje 28 korisnika. Rok za uvođenje klime i interneta je 1. maj 2015. godine, a do kraja 2016. godine svi autobusi privatnika moraće da budu prefarbani u crvenu boju, da imaju ugrađen video nadzor, kao i automatske brojače putnika sa tačnošću većom od 90 odsto.

Linije koje preuzima pogon "Kosmaj": 27E, 52, 53, 57, 89, 531, 532, 533 i 534

Solarisi će po prvi put moći da rade na linijama: 15, 610, 611

Solarisi više neće voziti na linijama: 35, 37, 45, 52, 53, 58, 59, 68, 89, 71, 74, 94, 531

Linije koje će držati isključivo privatnici

Autobus: 20, 25, 25P, 26, 32, 33, 35, 37, 39, 42, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 54, 55, 58, 59, 68, 71, 74, 78, 79, 81, 81L, 84, 94 i 309 (369 autobusa)

Minibus: 24, 26L, 34, 60, 66, 310, 405L, 406, 505, 513, 522, 613 (16 minibusa)

Izvor: Vebsajt Blic, Mateja Beljan, 23.11.2015.
Naslov: Redakcija