Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

U PRIPREMI IZMENE ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Predviđeno je detaljno propisivanje procesa registracije automobila, među kojima je i fotografisanje tehničkog pregleda kako bi se izbegli fiktivni tehnički pregledi. Svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto-prikaz. Biće zabranjena vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć


Fotografisanje tehničkog pregleda, obavezan katalizator u auspuhu, neoštećena šoferšajbna, odgovarajuće gume i kompletan pribor i prva pomoć, samo su deo novina koje će doneti zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, čije se usvajanje očekuje do kraja 2017. godine.

Između ostalog, ovaj zakon detaljno propisuje i kako će izgledati proces registracije automobila, među kojima je i fotografisanje tehničkog pregleda kako bi se izbegli fiktivni tehnički pregledi.

- Uvođenje video-nadzora na tehničke preglede je vrlo bitno jer će se već jednom rešiti misterija da li je vozilo bilo na tehničkom pregledu i da li je na tom vozilu uopšte urađen tehnički pregled kakav bi trebalo da bude urađen po propisu, tačnije videće se ko savesno obavlja ovu bitnu funkciju - objašnjava Boris Borović iz Tehničkog pregleda.

Godišnje u Srbiji zbog tehničke neispravnosti u 1.000 nezgoda čak 70 lica izgubi život.

- Sigurno će taj sistem bezbednosti saobraćaja koji čine vozilo, put i vozač samim tim biti bolji i uspešniji u pogledu smanjivanja broja saobraćajnih nezgoda i stradalih na putevima - kaže Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Takođe, svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto-prikaz.

Tehnički pregledi u našem okruženju postaju sve stroži prilikom pregleda ispravnosti vozila, ali i izduvnih gasova. U Bosni i Hercegovini vlasnici kultnih vozila poput "golfa dvojke" biće prinuđeni da ga se odreknu ili da plate visoke ekološke takse za zagađenje i voze ga kao oldtajmere.

U Srbiji postoje propisani normativi za zagađenje, ali na tehničkim pregledima nije praksa da se koristi sonda prilikom pregleda auspuha. Mnogi vozači su skinuli katalizator na nagovor majstora kako bi uštedeli gorivo. Ubuduće, ako ne budu imali katalizator, neće moći da registruju vozilo.

- Svaki put kada ispred vas vidite automobil koji ispušta veliku količinu dima imajte u vidu da sigurno kroz ventilaciju dobijate malu količinu otrova naročito ako imate uključenu klimu ili otvoren prozor - navodi Boris Borović iz tehničkog pregleda.

Takođe, novi zakon će propisivati da, od nove godine, nećete moći da registrujete vozilo koje ima plin a da nije upisano u saobraćajnu dozvolu. Biće zabranjena i vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć.

Neće više biti mogućnosti da neko drugo vozilo koje ima dobre kočnice koči za vas i pravi lažni dijagram. Sve ovo može da poskupi održavanje vozila, tako da se mnogima koji sada zaobilaze zakon više neće isplatiti da registruju vozilo, precizirano je nacrtom ovog zakona.

Izvor: Vebsajt Blic, 23.09.2017.
Naslov: Redakcija