UREDBA O IZMENAMA UREDBE O UTVRĐIVANJU PROSTORNOG PLANA PODRUČJA INFRASTRUKTURNOG KORIDORA AUTOPUTA E-75 SUBOTICA – BEOGRAD (BATAJNICA) - Tekst propisa
UREDBA O IZMENAMA UREDBE O UTVRĐIVANJU PROSTORNOG PLANA PODRUČJA INFRASTRUKTURNOG KORIDORA AUTOPUTA E-75 SUBOTICA –BEOGRAD (BATAJNICA)
Na osnovu člana 35. stav 2. Zakona o planiranju i izgradnji("Sl. glasnik RS", br. 72/2009, 81/2009 - ispr., 64/2010 - odluka US, 24/2011, 121/2012, 42/2013 - odluka US, 50/2013 - odluka US, 98/2013 - odluka US, 132/2014 i 145/2014) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi("Sl. glasnik RS", br. 55/2005, 71/2005 - ispr., 101/2007, 65/2008, 16/2011, 68/2012 - odluka US, 72/2012, 7/2014 - odluka US i 44/2014),
Vlada donosi
UREDBU O IZMENAMA UREDBE O UTVRĐIVANJU PROSTORNOG PLANA PODRUČJA INFRASTRUKTURNOG KORIDORA AUTOPUTA E-75 SUBOTICA –BEOGRAD (BATAJNICA)
Član 1.
U Uredbi o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora autoputa E-75 Subotica – Beograd (Batajnica) ("Sl. glasnik RS", br. 69/2003, 36/2010 i 143/2014), u tekstualnom delu Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora autoputa E-75 Subotica – Beograd (Batajnica), glava IV. POLOŽAJ MAGISTRALNIH INFRASTRUKTURNIH SISTEMA U INFRASTRUKTURNOM KORIDORU, odeljak 1. Položaj koridora magistralnih infrastrukturnih sistema, tačka 1.1. Položaj koridora autoputa E-75 i puta Kelebija – autoput E-75, podtačka 1.1.1. Plan razmeštaja pratećih sadržaja u koridoru autoputa E-75, deo pod nazivom Naplata putarine, menja se i glasi:
"Naplata putarine
Naplata putarine je racionalna eksploataciona varijanta samo na putevima najvišeg ranga (tzv. daljinski internacionalni putevi), ali i na autoputevima sa značajnim saobraćajnim opterećenjem. Uvođenjem naplate putarine duž autoputa E-75 menjaju se planerski i projektantski uslovi za odvijanje saobraćaja, jer se menjaju eksploatacioni uslovi za odvijanje saobraćaja. Obezbediće se saobraćajni kapacitet u bližem okruženju koji će omogućiti odlazak u odredište po sličnom dužinskom itinereru kao autoput, a to je u ovom slučaju M-22.1 (DP br. 100) Horgoš – Subotica – Novi Sad – Beograd i DP II reda. Planirane su sledeće stanice za naplatu putarine:
Broj |
Stacionaža |
Izgrađenost |
Tip |
Katastarska opština |
Naziv |
1. |
km 27+650 |
planirana |
čeona |
Bikovo |
"Subotica jug" |
2. |
km 160+060 |
izgrađena |
čeona |
Stara Pazova |
"Stara Pazova" |
Bočne priključne naplate upravljač puta će organizovati po svim petljama u koridoru autoputa E-75, što će zahtevati rekonstrukciju postojećih i izgradnju novih petlji, i to na deonici autoputa između čeonih naplatnih stanica.
Na autoputu E-75 Subotica – Beograd (Batajnica) planiraju se u perspektivi dve čeone naplate, i to:
- na km 27+650 "Subotica jug",
- km 160+060 "Stara Pazova" koju treba rekonstruisati i proširiti,
kao i bočna naplata u zoni Novog Sada, koja se planira na servisnoj saobraćajnici između petlji "Zrenjanin" i "Novi Sad centar".
Naplatna stanica u izgradnji na km 10+000 se ukida po izgradnji naplatne stanice na km 27+650 u zoni petlje "Subotica-jug" i prenamenjuje u parkiralište.
Postojeća čeona naplata "Sirig" ukida se i prenamenjuje u parkiralište.
Koncepcija naplate putarine na autoputevima je opredeljena kroz zatvoreni sistem.
Zatvoreni sistem naplate putarine znači da svaki ulazno izlazni saobraćajni tok sa i na autoput prolazi kroz naplatno mesto. Sadašnji način rada ovog sistema je da se pri ulasku na autoput dobije identifikaciona kartica koja beleži podatke o ulazu na autoput, da bi se po napuštanju autoputa, a na osnovu podataka iz kartice plaćao određeni tarifni iznos.
Osnovna prednost zatvorenog sistema je što se obuhvataju svi korisnici autoputa bez obzira da li se radi o tranzitnom, regionalnom ili lokalnom saobraćaju, a zaobilazak naplate putarine se isključuje.
Zatvoreni sistem naplate putarine uvodi se na deonici autoputa između naplatne stanice "Subotica jug" i naplatne stanice "Stara Pazova".
U cilju povećanja obima finansijskog efekta naplate putarine, ali i skraćenja vremena zadržavanja, nastali su novi sistemi koji skraćuju vreme zadržavanja (pretplatne kartice, čip kartice i sl.) ili uopšte ne zadržavaju vozila radi naplate putarine (TAG – uređaj za elektronsku naplatu putarine).Tehnologija elektronske naplate putarine omogućava da se vozila ne zaustavljaju na naplatnim rampama, već se identifikuje njihov prolaz putem transpondera koji emituju signal i na osnovu šifre identifikacije vozila automatski se vrši naplata ili dostavlja račun na naplatu korisniku."
U delu pod nazivom Parkirališta stav 12. menja se i glasi:
"Duž autoputa E-75 planirane su osnovne baze za održavanje puteva i sledeće stanice za naplatu putarine:
Br. |
Sadržaj |
Stacionaža14 |
Izgrađenost |
Radni naziv |
|
1. |
Baza za održavanje |
km 23+114 |
planirana |
"Subotica istok" |
|
2. |
Baza za održavanje |
km 50+100 |
planirana |
"B. Topola" |
|
3. |
Baza za održavanje |
km 112+200 |
planirana |
"Novi Sad" |
|
4. |
Baza za održavanje |
km 151+800 |
planirana |
"Inđija" |
|
5. |
Baza za održavanje |
km 184+783-188+680 |
planirana15 |
"Batajnica" |
|
Br. |
Sadržaj |
Stacionaža |
Izgrađenost |
Radni naziv |
|
1. |
Naplata putarine čeona |
km 27+650 |
planirana |
"Subotica jug" |
|
2. |
Naplata putarine čeona |
km 160+060 |
izgrađena |
"Stara Pazova" |
." |
Član 2.
Grafički prikazi, referalne karte, i to: referalna karta broj 3. - "Režim uređenja, korišćenja i zaštite prostora" i referalna karta broj 4. - "Karta postojećih i planiranih sadržaja autoputa sa sprovođenjem plana", izrađene u razmeri 1:100.000, izmenjene u skladu sa ovom uredbom, overava svojim potpisom ministar nadležan za poslove prostornog planiranja.
Član 3.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
U Beogradu, 24. septembra 2015. godine
Izvor: Press služba Vlade Srbije, 24.09.2015.