Zastava Bosne i Hercegovine

EPAPIR: Privrednici uputili 33 predloga za lakše poslovanje


Privrednici su preko portala ePapir, koji je počeo da radi pre dva meseca, poslali do sada 33 predloga sa ciljem da se pojednostave administrativni postupci i olakša poslovanje preduzeća u Srbiji.

U Republičkom sekretarijatu za javne politike kažu da su privrednici akciji pojednostavljenja administrativnih postupaka za poslovanje, pristupili "trezveno i realno", te da nisu predlagali da se sve što im izaziva probleme i ukine, već samo ono što je stvarno i prema njihovom mišljenju suvišno.

Među predloženim inicijativama za ukidanje nalaze se administrativni postupci koji se odnose na prijavu podataka za utvrđivanje staža osiguranja, zarade, naknadne zarada, odnosno, osnovica osiguranja i visine uplaćenog doprinosa.

Zatim, navode, na listi za ukidanje su se našli i obrasci za evidentiranje promene, odnosno, dopune podataka obveznika poreza na dodatu vrednost, povraćaj dela plaćenog poreza na zaradu za novozaposlena lica, odobrenje za držanje deviza na računu kod banke u inostranstvu...

Privrednici su se žalili jer se mnogi propisi koji postoje ne sprovode u praksi, kao i na rad nekih državnih institucija koje im traže obimnu, a prema njihovoj oceni, nepotrebnu dokumentaciju...

- Što se tiče neusklađenosti propisanog sa praktičnom primenom propisa, to ne sme da se dešava i takve stvari moraju pod hitno da se provere i isprave, jer to nas vodi u pravnu nesigurnost i narušavanje jednakih uslova za sve na tržištu - ističu iz Sekretarijata.

Najveći broj inicijativa su uputili oni koji posluju u sektoru trgovine na veliko i malo, uslužne delatnosti, saobraćaja, skladištenja, oblasti finansijskog tržišta, naučne, inovacione i tehničke delatnosti.

Privrednici će moći i posle 2021. godine, do kada traje projekat ePapir, da šalju predloge za izmene neefikasnih administrativnih postupaka i da ukazuju nadležnima šta ih najviše muči u poslovanju.

Izvor: Vebsajt eKapija, 22.07.2018.
Naslov: Redakcija