Zastava Bosne i Hercegovine

MINISTARSTVO PRAVDE: Smanjena preopterećenost u kazneno-popravnim ustanovama


Uprava za izvršenje krivičnih sankcija Ministarstva pravde Vlade Republike Srbije saopštila je da je u kazneno-popravnim ustanovama došlo do smanjenja stope prenaseljenosti kao rezultat intenzivnih napora da se poboljšaju uslovi u kojima borave lica lišena slobode, što je prikazano i u poslednjem izveštaju SE.

U periodu od 15. marta do 15. aprila 2020. godine, tokom trajanja pandemije virusa korona, primenom instituta uslovnog otpusta, prevremenog otpusta, ukidanjem mere pritvora, kao i restriktivnim upućivanjem novih lica na izdržavanje kazne zatvora, broj lica lišenih slobode u srpskim zatvorima je smanjen za 626.

U poslednjem izveštaju Saveta Evrope (SE) za 2018. godinu navedeno je da je Srbija imala 105,5 lica lišenih slobode na 100 slobodnih mesta, dok je stopa preopterećenosti godinu dana ranije bila veća i iznosila je 109,2.

U skladu sa standardima Saveta Evrope i Evropske unije, u oktobru 2018. godine otvoren je novi moderan zatvor u Pančevu za smeštaj 500 lica, što je uticalo na to da izveštaj bude povoljniji.

U izveštaju je navedeno da veći problem sa smeštajnim kapacitetima od Srbije imaju i države članice SE i EU, poput Belgije (120,6 na 100 slobodnih mesta), Italije (118,9 lica), Francuske (116,5 lica), Mađarske (114,5 lica), Rumunije (113,1), Malte (107), Grčke (106,8) i Austrije (105,8).

Ministarstvo pravde ulaže ogromne napore kako bi se poboljšali uslovi za smeštaj lica lišenih slobode.

Tako je ove godine završena izgradnja modernog objekta za smeštaj 200 lica u Okružnom zatvoru u Leskovcu, dok je prošle godine izgrađen objekat u KPZ za žene u Požarevcu za smeštaj 160 osuđenica, čime je pitanje smeštajnih kapaciteta u tom zavodu rešeno.

Takođe, prošle godine je izgrađen nov paviljon za smeštaj 216 osuđenika u KPZ Požarevac (Zabeli), gde trenutno traje izgradnja još dva paviljona. Do kraja godine biće izgrađen paviljon u KPZ u Sremskoj Mitrovici za smeštaj 320 lica.

Osim ovog dela, koji se odnosi na humano izvršenje kazni u zavodima, paralelno se unapređuje sistem izvršenja alternativnih sankcija koje sada obuhvataju 16,9 odsto u odnosu na ukupan broj izvršenja krivičnih sankcija koje su u nadležnosti Uprave za izvršenje krivičnih sankcija.

Postignut je značajan napredak u normativnom i u organizacionom smislu u radu povereničkih kancelarija i u narednom periodu plan je da još više ojačaju kapaciteti povereničke službe koja je nadležna za izvršenje ovih sankcija.

Izvor: Vebsajt Vlade, 19.06.2020.

Naslov: Redakcija

https://www.srbija.gov.rs/vest/474228/smanjena-preopterecenost-u-kazneno-popravnim-ustanovama.php

Slika: 125

OD 1. JULA 2020. GODINE ONLAJN PRIJAVA ZA DRŽAVNI STRUČNI ISPIT I ISPIT ZA MATIČARE

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave saopštilo je da će od 1. jula svi državni organi moći da prijave svoje zaposlene za državni stručni ispit i ispit za matičare onlajn, putem novog softverskog rešenja.

U saopštenju se navodi da je ovaj softver izradilo Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, uz podršku Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić istakao je da je ovo prvi ovakav sistem u Srbiji, a sadrži elektronsko poštansko sanduče, mogućnost elektronskog potpisa, prilaganja elektronskog dokumenta, pri čemu je digitalizovan proces postupanja i odlučivanja Ministarstva.

Na ovaj način ćemo značajno uticati na efikasnost i ekonomičnost u radu svih organa koji učestvuju u postupcima stručnih ispita, a prave prednosti u odnosu na dosadašnji tradicionalni način postupanja moći će da se osete već od 1. jula, kada sistem počinje sa radom, istakao je Ružić.

Prema njegovim rečima, pored državnog stručnog ispita i ispita za matičare, u pripremi je i uvođenje elektronske prijave za ispit za inspektore.

On je ukazao na to da su stručni ispiti u sistemu javne uprave posebno važni, jer onima koji po prvi put zasnivaju radni odnos u struci ili na određenim poslovima u upravi pruža neophodna znanja za rad u tom sistemu, a organima kvalifikovanost službenika.

Ako uzmemo u obzir broj korisnika naših usluga i broj od nekoliko hiljada kandidata koji svake godine polažu stručne ispite koje organizuje Ministarstvo, potreba za uvođenjem usluga elektronske uprave u ovu oblast je jasna, ocenio je Ružić.

Ministar je naglasio da je Vlada pokazala izuzetnu posvećenost razvoju eUprave u Srbiji i kreiranju što većeg broja servisa, kako bi olakšala rad službenika i život svih građana.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihajlo Jovanović ocenio je da donošenje Zakona o eUpravi, uspostavljanje infrastrukture eUprave i razvoj velikog broja elektronskih usluga predstavlja jedan od najznačajnijih uspeha ove vlade u segmentu reforme javne uprave.

On je podsetio na to da je prethodne dve i po godine obeležilo uspostavljanje infrastrukture koja omogućava povezivanje raznih sistema državne uprave kako bi komunikacija sa građanima bila efikasnija, ekonomičnija i lakša: Državnog data centra, Servisne magistrale organa, sistema za elektronsku identifikaciju korisnika i Jedinstvenog elektronskog sandučeta.

Sada je razvijeno specifično rešenje gde država komunicira sa državom, tako da smo kroz informacioni sistem za organizovanje i sprovođenje pomenutih ispita, vođenjem evidencije o položenim ispitima i integracijom sa elektronskim sandučetom na Portalu eUprava, podigli ovaj proces na viši nivo, objasnio je Jovanović.

Prema njegovim rečima, zahvaljujući velikom zalaganju Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, kao i razumevanju značaja eUprave, razvijen je sistem koji će služiti velikom broju zaposlenih u državnoj upravi i lokalnoj samoupravi.

Ovaj sistem, kako je dodao, svakako ima perspektivu za dalje nadograđivanje, kako u domenu izgradnje novih eUsluga koje ovo ministarstvo pruža samoj upravi i građanima, tako i u povezivanju sa drugim srodnim informacionim sistemima.

Jovanović je ukazao na to da su državni organi u obavezi da uspostave softverska rešenja koja omogućavaju usluge eUprave do aprila 2021. godine, a u skladu sa Zakonom o eUpravi, uz napomenu da je Kancelarija za IT i eUpravu obezbedila kompletnu infrastrukturu da ona budu dostupna građanima i privredi.

Novo softversko rešenje će doneti finansijske uštede, kako za državne organe, tako i za kandidate koji polažu stručne ispite, a obezbediće i transparentniji, racionalniji i efikasniji rad uprave, kao i skraćenje dosadašnjih procedura.

Pristupna tačka ovom sistemu biće jedinstveno upravno mesto na sajtu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, dodaje se u saopštenju.

Izvor: Vebsajt Vlade, 18.06.2020.
Naslov: Redakcija