Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

U PRIPREMI NOVI ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Regulisati upotrebu električnih trotineta


Počela je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta pošto ih sve više ima na našim ulicama, a pojedini mogu da razviju brzinu i do 40 kilometara na sat, rečeno je u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

"Živimo u vremenu kada tehnološka dostignuća brzo stižu jedna drugu i masovnost električnih trotineta iznenadila je građane i zakonodavstvo ne samo kod nas, već i širom Evrope i sveta", rekla je direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Tako u Francuskoj, dodaje, već drugi put menjaju zakonsku regulativu zbog masovnosti električnih trotineta i zato što ih sve više ima na trotoarima.

Kada je reč o u Srbiji, Milošević navodi da je radna grupa već angažovana na izradi novog Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima i očekuje se da će sledeće godine početi i njegova primena.

Milošević ističe da se električni trotineti razlikuju i po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki i do 40 kilometara na sat.

"Moja preporuka, na osnovu razgovora i sa MUP, jeste da dok se zakonski ne regulišu električni trotineti, da se oni kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat. To je jedini način da ne ugroze pešake", naglasila je ona.

Prema njenim rečima, Agencija za sada zastupa stav da naredne godine, kada stupi zakon na snagu, da električni trotineti budu svrstani u takvu kategoriju da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest kilometara na sat odnosno ako se radi o bržim trotinetima da idu biciklističkim stazama.

U pojedinim evropskim zemljama električnim trotinetima je dozvoljeno da se kreću trotoarom, dok je u malom broju zemalja dozvoljeno da se kreću javnim saobraćajem i to isključivo za trotinete koji razvijaju veće brzine.

U Francuskoj će, na primer, do kraja godine biti zabranjeno kretanje trotoarom i trotineti će se kretati biciklističkim stazama ili će učestvovati u javnom saobraćaju.

Dozvoljena brzina kretanja po biciklističkoj stazi biće 25 kilometara na sat, a na kolovozu 45 kilometara na sat.

Prema podacima Agencije, u Holandiji za električne trotinete su propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 kilometara na sat.

Na primer, u Belgiji i Sloveniji je dozvoljeno kretanje električnih trotineta trotoarom. U Sloveniji je kazna, ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra, rekla je Milošević Tanjugu.

U Belgiji električni trotineti će prema novom zakonu moći da se kreću 25 umesto 18 km na sat po biciklističkoj stazi, a na trotoaru šest km na sat. Ako nema trotoara moći će da se kreću desnom stranom puta bliže trotoaru.

U Austriji električni trotineti koriste površine koje koriste i bicikli, a korišćenje trotoara biće zabranjena.

U Španiji upotreba električnih trotineta nije bila zakonom posebno definisana i sada radi na izmeni zakona, a ako dođe do saobraćajne nezgode oni se izjednačavaju sa biciklima. U Nemačkoj je predviđena maksimalna brzina malih električnih vozila do 20 kilometara na sat, vožnja biciklističkom stazom ili putem gde nema biciklističke staze, dok korišćenje trotoara nije dozvoljeno.

Izvor: Vebsajt Blic, 20.06.2019.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija