Zastava Bosne i Hercegovine

PRAVILNIK O KOZMETIČKIM PROIZVODIMA: Izvoz kozmetičkih proizvoda uvećan skoro 40%


Ukupan izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije u 2023. godini iznosio je 80,3 mil EUR što je skoro 40% više nego 2022. U poslednjih pet godina ukupna vrednost izvoza ovih proizvoda iznosi 278 mil EUR. Osim u zemlje regiona, kozmetički proizvodi iz Srbije se izvoze u skoro sve zemlje sveta, kaže Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije.

Tako se kozmetika iz Srbije može kupiti i u zemljama EU, Rusiji, Švajcarskoj, Ukrajini, Turskoj, ali i u Kanadi, Hong Kongu, Singapuru, Saudijskoj Arabiji, Kazahstanu, Iraku, SAD, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Japanu.

Stanić kaže da su najznačajniji izvozni kozmetički proizvodi oni za ulepšavanje, šminkanje i negovanje kože i kose, kao i toaletni sapuni.

Nacionalna regulativa u oblasti kozmetičkih proizvoda je od aprila 2023. godine u potpunosti usaglašena sa EU regulativom.

- To znači da kozmetički proizvodi proizvedeni u Srbiji u pogledu efikasnosti i bezbednosti ispunjavaju iste uslove kao za stavljanje na tržište Evrope - rekao je Stanbić.

On, međutim, navodi da osim ovih suštinskih preduslova, moraju da se ispune još neki "administrativni" uslovi pre stavljanja kozmetičkog proizvoda na EU tržište.

- Naime, pošto Srbija nije članica EU, za kozmetički proizvod poreklom iz Srbije mora se angažovati odgovorno lice sa sedištem na teritoriji EU koje će da izvrši njegovu registraciju - rekao je Stanić.

Da kozmetika iz Srbije i te kako može da nađe svoje mesto na evropskom tržištu smatra Božidar Backović, vlasnik jedne firme iz Beograda koja godišnje proizvede oko 1.500.000 jedinica kozmetičkih proizvoda.

- Ključ je u kvalitetu proizvoda, inovativnosti i prilagođavanju trendovima i potrebama potrošača. Konstantno unapređivanje proizvoda i pažljivo praćenje tržišnih trendova su ključni faktori za uspeh na zahtevnom evropskom tržištu - rekao Backović.

Backović navodi da koriste domaće sirovine, ambalaže, pakovanja, a da su farmaceuti i tehnolozi te kompanije posvećeni stalnom razvoju i usavršavanju tehnologije proizvodnje kao i samih receptura proizvoda.

- Naša linija proizvoda je široka, a najpopularniji i najprodavaniji kozmetički proizvodi su dnevna i noćna krema, serum, tonik za lice, sredstvo za čišćenje lica i skidanje šminke, širok spektar sapuna - anticelulit, detox, anti akne, baby sapun, intimo sapun, rukavica za skidanje šminke, zeolite foot powder i foot sprej, kao i mnogi drugi proizvodi - rekao je Backović.

On je naglasio da kompanija beleži značajan rast prodaje proizvoda svake godine, da širi asortiman svojih proizvoda i da ima velike planove kako na domaćem tako i na inostranom tržištu.

Ključni faktori za uspeh na stranim tržištima, kako je naglasio Backović, jesu kvalitetni proizvodi, ispunjavanje svih zakonskih zahteva i standarda, kao i izgradnja pouzdanog distributivnog lanca.

- Najduže izvozimo u Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, ali i u drugim zemljama vidimo veliki potencijal za rast i razvoj - rekao je Backović.

Količine proizvoda koje izvoze, kaže on, variraju u zavisnosti od tržišta i sezonskih trendova.

Backović je naveo da su najznačajniji izvozni kozmetički proizvod te firme dnevna i noćna krema za lice, kao i serum za lice sa jonima srebra.

- Kreme i serum su postigli veliki uspeh na tržištima na kojima smo prisutni zbog svojih hidratantnih i regenerativnih svojstava, kao i zbog dodatne vrednosti koju pruža srebrni jonski kompleks - dodaje Backović.

On kaže da svi proizvodi, između ostalog, sadrže i jone srebra, koji imaju dobro poznate benefite kao sto su antimikrobna dejstva, koje posebno pogoduju za osetljivu kožu.

Backović kaže da je interesovanje za kozmetičke proizvode te kompanije u Srbiji izuzetno veliko i da su reakcije kupaca pozitivne, kao i da kvalitetom pariraju velikim svetskim kozmetičkim brendovima.

- Osim domaćeg tržišta, primetili smo značajan porast interesovanja na stranim tržištima na koja izvozimo naše proizvode, kao što su Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Austrija, Nemačka, Rusija. Probijanje na inostrana tržišta je izazovno, ali smo uspeli da izgradimo prepoznatljiv brend zahvaljujući visokokvalitetnim proizvodima i aktivnom marketinškom strategijom - rekao je Backović.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt eKapija, 20.05.2024.
Naslov: Redakcija